دچــآر باید بود..

ای رنج من، فرزانه شو و آرام بگیر..

دچــآر باید بود..

ای رنج من، فرزانه شو و آرام بگیر..

۲۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است


Movies


  • Andrei Tarkovsky  http://s9.picofile.com/file/8304329134/check_mark.png
  1. Ivan's Childhood 1962 Andrei Tarkovsky Drama film/War ‧ 1h 37m 8.1/10IMDb
  2. Andrei Rublev 1966 Andrei Tarkovsky Drama film/Biography ‧ 3h 25m 8.3/10IMDb
  3. Solaris 1972 Andrei Tarkovsky Fantasy/Drama film ‧ 2h 49m 8.1/10IMDb
  4. The Mirror 1975 Andrei Tarkovsky Drama/Biography ‧ 1h 48m 8.2/10IMDb
  5. Stalker 1979 Andrei Tarkovsky Fantasy/Mystery ‧ 2h 43m  8.1/10IMDb
  6. Nostalghia 1983 Andrei Tarkovsky Drama film/Drama ‧ 2h 10m 8.2/10IMDb
  7. The Sacrifice 1986 Andrei Tarkovsky Drama ‧ 4h 6m 8.1/10IMDb


  • Billy Wilder  http://s9.picofile.com/file/8304329134/check_mark.png
  1. Double Indemnity 1944 Billy Wilder Drama film/Thriller ‧ 1h 50m 8.3/10IMDb
  2. Sunset Boulevard 1950 Billy Wilder Drama film/Noir ‧ 1h 55m 8.5/10IMDb
  3. Some Like It Hot 1959 Billy Wilder Romance/Music ‧ 2h 12m 8.3/10IMDb
  4. Love in the Afternoon 1957 Billy Wilder Crime film/Drama film ‧ 2h 10m 7.3/10IMDb
  5. The Apartment 1960 Billy Wilder Comedy-drama/Romance ‧ 2h 5m 8.3/10IMDb


  •  Akira Kurosawa  http://bayanbox.ir/view/727623696836522790/110975-simpleicon-business.jpg


  • خارج از برنامه
  1. Tangerines 2013 Zaza Urushadze Drama film/War ‧ 1h 30m 8.3/10IMDb
  2. Your Name 2016 Makoto Shinkai Fantasy/Drama film ‧ 1h 52m 8.5/10IMDb
  3. Breakfast at Tiffany's 1961 Blake Edwards Drama film/Melodrama ‧ 1h 55m 7.7/10IMDb
  4. The Garden of Words 2013 Makoto Shinkai Drama/Romance ‧ 46 mins 7.6/10IMDb
  5. Perfect Strangers 2016 Paolo Genovese Drama film/Comedy ‧ 1h 37m 7.8/10IMDb
  6. Allied 2016 Robert Zemeckis Drama film/Thriller ‧ 2h 4m 7.1/10IMDb
  7. Two Days, One Night 2014 Jean-Pierre Dardenne, Luc Dardenne Drama film 7.4/10
  8. Life of Pi 2012 Ang Lee Drama film/Action ‧ 2h 7m 7.9/10IMDb
  9. To Kill a Mockingbird 1962 Robert Mulligan Drama film/Mystery ‧ 2h 10m 8.3/10IMDb
  10. Don Jon 2013 Joseph Gordon-Levitt Drama/Romance ‧ 1h 30m 6.6/10IMDb
  11. I Am Sam 2001 Jessie Nelson Melodrama/Drama ‧ 2h 14m 7.6/10IMDb
  12. The Machinist 2004 Brad Anderson Thriller/Drama ‧ 1h 42m 7.7/10IMDb
  13. Serpico 1973 Sidney Lumet Crime film/Drama film ‧ 2h 10m 7.8/10IMDb


Serials


  http://s9.picofile.com/file/8304329134/check_mark.png  Big Little Lies American drama miniseries 8.7/10IMDb Season 1

  http://s9.picofile.com/file/8304329134/check_mark.png  Black Mirror British television series 8.9/10IMDb Season 3    

  http://s9.picofile.com/file/8304329134/check_mark.png  Friends American sitcom 8.9/10IMDb Season 10



Documentary

  http://s9.picofile.com/file/8304329134/check_mark.png  Baraka 1992 Ron Fricke War/Documentary ‧ 1h 37m 8.6/10IMDb
  http://s9.picofile.com/file/8304329134/check_mark.png  Human 2015 Yann Arthus-Bertrand Documentary ‧ 3h 10m 8.7/10IMDb
  http://s9.picofile.com/file/8304329134/check_mark.png  Home 2009 Yann Arthus-Bertrand Drama film/Family ‧ 2 hours 8.6/10 · IMDb



Music


  • Camel
  1. Camel (1973) http://s9.picofile.com/file/8304329134/check_mark.png 
  2. Mirage (1974) http://s9.picofile.com/file/8304329134/check_mark.png 
  3. The Snow Goose (1975)
  4. Moonmadness (1976) http://s9.picofile.com/file/8304329134/check_mark.png 
  5. Rain Dances (1977)
  6. Breathless (1978)
  7. I Can See Your House from Here (1979)
  8. Nude (1981)
  9. The Single Factor (1982)
  10. Stationary Traveller (1984) http://s9.picofile.com/file/8304329134/check_mark.png 
  11. Dust and Dreams (1991)
  12. Harbour of Tears (1996)
  13. Rajaz (1999) http://s9.picofile.com/file/8304329134/check_mark.png :)
  14. A Nod and a Wink (2002)


ممنونم از سحر عزیز برای راهنمایی ها و پیشنهادهای همیشه فوق العاده اش.


  • Zbigniew Preisner http://s9.picofile.com/file/8304329134/check_mark.png
  • BBC Radio 2: Your Hundred Best Tunesِ - CD2 Relexins Classics  http://s9.picofile.com/file/8304329134/check_mark.png

  • Antimatter http://bayanbox.ir/view/727623696836522790/110975-simpleicon-business.jpg


  • خارج از برنامه
  1. Hesam Inanlou - Vahm (Ft Navid Afghah and Tony Overwater)
  2. Bomrani - Gozashtano Raftane Peyvaste
  3. Raam - Ta Hezaro Nemidonam Chand


Books


افسانه ی سیزیف | آلبر کامو  | 200 ص http://s9.picofile.com/file/8304329134/check_mark.png

خشم و هیاهو | ویلیام فاکنر | صالح حسینی | 317 صفحه  http://s9.picofile.com/file/8304329134/check_mark.png

همنام | جومپا لاهیری | امیر مهدی حقیقت | 360 صفحه  http://s9.picofile.com/file/8304329134/check_mark.png

چشیدن طعم وقت ( از میراث عرفانی ابوسعید ابوالخیر) | شفیعی کدکنی | 335 صفحه  http://s9.picofile.com/file/8304329134/check_mark.png

تمرین نیروی حال | اکهارت تله | فرنا فرود | 109 صفحه  http://s9.picofile.com/file/8304329134/check_mark.png
جنگ، چهره‌ی زنانه ندارد | سوتلانا الکساندرونا الکسیویچ | عبدالمجید احمدی  http://s9.picofile.com/file/8304329134/check_mark.png

تصویر دوریان گری | اسکار وایلد | 323 صفحه http://bayanbox.ir/view/727623696836522790/110975-simpleicon-business.jpg


خارج از برنامه

دختری با گوشواره مروارید | تریسی شوالیه | گلی امامی | 237 ص  http://s9.picofile.com/file/8304329134/check_mark.png

امید بازیافته |گزیده هایی از دفتر خاطرات آندری تارکوفسکی | بابک احمدی  http://s9.picofile.com/file/8304329134/check_mark.png

هشت اثر دیگر از کریستین بوبن | سیدحبیب گوهری راد | 234 ص  http://s9.picofile.com/file/8304329134/check_mark.png



تاثر برانگیز. اگر بخواهم کتاب را در یک کلمه خلاصه کنم کلمه ای بهتر از این پیدا نخواهم کرد. بخش هایی از داستان آنقدر دردناک است که مجبور میشوی کتاب را برای لحظاتی کنار بگذاری. من؟ هشت بار کتاب را بستم. راستش مواجه شدن با این حجم از رنج و استیصال از تحملم خارج بود.

از زیاده گویی خبری نیست. توصیفات تازه و زنده اند. خبری از آن شاخ و برگ های اضافی نیست و کتاب به اندازه حجمش حرف برای گفتن دارد.

گریت، شخصیت اصلی داستان، مانند رمان های اغلب ضعیف، یک کپی از شخصیت نویسنده نیست. خودش است. در بعض نقاط باهوش و توانا و در نقاطی دیگر نادان و ضعیف. همانطور که باید در این شرایط و سن و سال باشد.

درست است که با یک شاهکار بی نقص مواجه نیستیم، اما خواندن این کتاب را پیشنهاد میکنم. این روایت جذاب و دقیق (نه لزوماً واقعی) از زندگی یک هنرمند و یک دختر نه چندان معمولی را، در هلند قرن هفدهم.


+دختری با گوشواره مروارید | تریسی شوالیه | گلی امامی | 237 ص


https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/66/Johannes_Vermeer_%281632-1675%29_-_The_Girl_With_The_Pearl_Earring_%281665%29.jpg/419px-Johannes_Vermeer_%281632-1675%29_-_The_Girl_With_The_Pearl_Earring_%281665%29.jpg



نگار جواهریان اونقدر صدای قشنگی داره و با یه لحن منحصر به فردی کلماتو ادا میکنه که آدم دلش میخواد تا آخر دنیا بشینه به حرفاش گوش کنه.



http://s8.picofile.com/file/8306994050/9_09_The_One_With_Rachel_s_Phone_Number_017557_2017_08_11_13_51_38_.JPG


http://s9.picofile.com/file/8306994068/9_09_The_One_With_Rachel_s_Phone_Number_017616_2017_08_11_13_51_40_.JPG


http://s9.picofile.com/file/8306994084/9_09_The_One_With_Rachel_s_Phone_Number_017676_2017_08_11_13_51_43_.JPG


http://s9.picofile.com/file/8306994092/9_09_The_One_With_Rachel_s_Phone_Number_017703_2017_08_11_13_51_44_.JPG



نزدیکانی دارم دور، دوستانی دارم غریبه، آغوشی دارم خالی، افکاری دارم بیهوده، خاطراتی دارم گم و آینده ای دارم مبهم..در نتیجه، برای داشتن این همه توانایی و دارایی باید خوشحال باشم، اما نیستم!

من باید خیلی چیزها باشم که نیستم، می توانم به جرات بگویم که باید خیلی چیزها نباشم و هستم.

اما فقط یک چیز مهم است و آن اینکه من باید خوشحال باشم، اما نیستم. نیستم.



راستش فکر می‌کنم وقتی آدم‌ها شروع به توضیح دادن خودشان، کارهایشان، انتخاب‌هایشان و... می‌کنند، این یعنی به خودشان، کارهایشان، انتخاب‌هایشان و... اعتماد ندارند! یعنی با انتخاب هایی که انجام داده اند کامل نیستند و خودشان هم حس می‌کنند یک جای ماجرا می‌لنگد.

اما به جای عیب یابی شروع می‌کنند به بلند بلند توجیه کردن خودشان. شاید اشتباه فکر می‌کنم اما وقتی به کاری که می‌کنیم اعتقاد داریم، انقدر آن را توی بوق نمی‌کنیم. اگر فکر می‌کنیم روشنفکری، اندیشمندی، چیزی هستیم، اگر فکر می‌کنیم کار درستی کرده‌ایم که مثلا ازدواج کرده‌ایم یا ازدواج نکرده‌ایم، رابطه‌ای را خواسته‌ایم یا نخواسته‌ایم، در ایران زندگی می‌کنیم یا نمی‌کنیم و... هیچ‌کدامشان توی بوق کردن ندارد! واقعا ندارد اگر واقعا روشنفکریم مثلاً. یا از انتخابمان خوشحالیم. یا واقعا حالمان از «کوچه‌ها و خیابان‌های آشغال و کثافت تهران و ایران و مردم سبک‌مغزی که زندگی کردن در آن را انتخاب کرده‌اند» به هم می‌خورد و از زندگی مدرن جهان اولی‌مان راضی هستیم.

راستش همیشه فکر کرده‌ام درست وقتی که شروع به توضیح دادن درباره‌ی انتخاب‌هایمان می‌کنیم، یعنی بهشان شک داریم. شبیه وقتی که یک نفر در یک مهمانی از ما می‌پرسد:« چرا این پیراهن را پوشیدی؟» و ما شروع می‌کنیم به توجیه کردن. در حالیکه جواب خیلی ساده‌ است:«پوشیدمش، چون دوستش دارم. چرا می‌پرسی؟» یا ساده تر، فقط لبخند میزنیم و حتی نیازی به توضیح انتخابمان نبینیم. فکر میکنم به جای توجیه تصمیمی که متوجه شده ایم آنطور که فکر میکردیم نبوده، باید ببینیم کجای کار میلنگد، بعد تغییرش دهیم یا با شرایط و نتایج حاصل از آن کنار بیاییم. این شکلی به بقیه و مهم تر از آن خودمان احترام گذاشته‌ایم. هووم؟



*نه برای آن هایی که میخواهند فیلم را دست اول ببینند.(Stalker - Andrei Tarkovsky)


Stalker کسی است که راه را به شما نشان میدهد. شما را از مسیری پر پیچ و خم و خطرناک میگذارند و به اتاقی میرساند که میتواند شما را به بزرگترین آرزویتان برساند. اتاق در ناحیه ای قرار گرفته که از سال ها پیش به خاطر برخورد سنگی آسمانی متروکه شده است و هم اکنون توسط دولت محصور شده و از آن محافظت میشود. اما هنوز هستند کسانی که مردم سرخورده را، برای رسیدن به آرزوهایشان، به صورت پنهانی از موانع عبور داده و وارد منطقه میکنند. نکته اینجاست که تنها آدمهای به شدت ناامید و رنجیده میتوانند به سلامت از این ناحیه عبور کنند. این منطقه هوشمند دام های مرگباری که دائما محلشان تغییر میکند را بر سر راه بقیه بازدید کنندگان میگذارد. دام هایی که حتی استاکرهای خبره ای که منطقه را به خوبی مشناسند به وحشت می اندازد.

استاکرها خود حق ورود به اتاق را ندارند. این قانونی ست که خودشان وضع کرده اند. آنها فقط تا دم در اتاق میروند و پولشان را میگیرند. اما چرا؟ چه چیزی این اتاق را ترسناک میکند؟ مگر میشود رسیدن به آرزوها خوشایند نباشد؟

روی وحشتناک اتاق (و خودمان) را در قسمتی از فیلم و در خلال تعریف یک خاطره میبینیم. خارپشت یکی از مشهورترین استاکرهایی ست که تا به حال راهنمای منطقه بوده است. او برادرش را در یکی از خطرناک ترین نقاط منطقه، که تونلی به نام چرخ گوشت است از دست میدهد. مدتی بعد برای پس گرفتن برادرش قانون را شکسته و وارد اتاق می شود. با این امید که آرزویش برای پس گرفتن برادر برآورده شود. اما اتاق نه به آرزویی که به زبان می آید که تنها به درونی ترین و عمیق ترین خواسته  افراد پاسخ میدهد. نتیجه این میشود که خارپشت با مقدار زیادی پول از اتاق خارج میشود، بدون برادر.

حالا او یکی از ثروتمند ترین مردان سرزمینش است. اما دو هفته هم طول نمیکشد که او خودش را در خانه اش دار میزند. این میتواند تاوان ورود به اتاق آرزوها و سرنوشت هرکدام از ما هنگام رو به رو شدن با عمیق ترین وجه وجودمان باشد.


http://s9.picofile.com/file/8306710918/photo_2017_09_17_09_19_28.jpg


Stalker 1979 ‧ Fantasy/Mystery ‧ 2h 43m 8.1/10IMDb


ما که از زندگی هیچ ندانسته‌ایم چگونه می‌توانیم از مرگ چیزی درک کنیم؟ و اگر چیزکی هم بدانیم، با تمام نیروی‌مان می‌کوشیم تا آن را از یاد ببریم.


+امید بازیافته |گزیده هایی از دفتر خاطرات آندری تارکوفسکی | بابک احمدی


انسان در طول زندگی‌اش می‌داند که دیر یا زود خواهد مُرد. امّا نمی‌داند که مرگش چه زمانی خواهد رسید. و برای آسان کردن آن لحظه را به آینده‌ای دور و نامعیّن نسبت می‌دهد. امّا من می‌دانم و هیچ چیز دیگر زندگی را برایم آسان نخواهد کرد. خیلی درد می‌کشم. دشواری کار گفتن ماجرا به لاریساست. چطور به او بگویم؟


+امید بازیافته |گزیده هایی از دفتر خاطرات آندری تارکوفسکی | بابک احمدی | 464 ص


به نظرم هفته ی آخر تابستون 22 سالگی، وقتی رو تخت اتاقت دراز کشیدی و کولر روشنه، درحالیکه هیچ دغدغه یا تعلق خاطر خاصی نداری، بهترین زمان و مکان و حالت واسه مردنه.



چند زوج از هم جدا میشوند، اگر تنها قادر باشند به گوشی های هم نگاه کنند؟


http://s9.picofile.com/file/8306620434/perfectstrangers_poster_ws_.jpg


هفت دوست قدیمی برای مهمانی شام دور هم جمع میشوند. آنها وارد بازی خطرناکی میشوند وقتی تصمیم میگیرند برای دو ساعت محتوای همه پیامهای متنی، ایمیلها و مکالماتشان را جلوی جمع دریافت کنند. فیلم درعین جذابیت داستانی، به پیچیدگیهای ارتباطی که تکنولوژی ممکن ساخته میپردازد و..


http://s9.picofile.com/file/8306620468/photo_2017_09_16_21_50_41.jpg



I'm an all right bloke really. I swear I am, when it's When stuff's normal.


http://s9.picofile.com/file/8306534800/Black_Mirror_S03_E03_480p_AriaMovie_060855_2017_09_05_14_42_44_.JPG


http://s8.picofile.com/file/8306534818/Black_Mirror_S03_E03_480p_AriaMovie_060908_2017_09_05_14_42_46_.JPG

Black Mirror | Shut Up and Dance | Season 3 | Episode 3

..چی بگم از این اپیزود+

سخن اوست که گفت: اگر صدیق را ساکن بینید بر آن اعتماد مکنید تا وقتی که علتی در میان افتد، مالی یا جاهی یا علمی آن سکونت هیچ نماید. و همه در پوستین یکدیگر افتند، چنانک جمعی سگان آرمیده بودند و ساکن شده یکی گفت: "عظیم آرمیده سگانی اند" گفتم: " شکنبه ای در میان ایشان انداز" در انداخت و دید آنچ دید


تغافلِ تو مرا خوش تر نماید از لطفت..
که این به هر کس و آن خاصه از برای من است!

{ غنی کشمیری }



تصور کنید بخواهیم یک وان حمام را با یک انگشتدانه پر کنیم: این همان چالشی است که مستلزم انتقال اطلاعات از حافظه کاری به حافظه بلند مدت است. رسانه ها با نظم بخشیدن به سرعت و شدت جریان اطلاعات تاثیری عمیق بر این فرآیند می گذارند.
 وقتی ما کتابی می خوانیم، شیراطلاعات، جریانی ثابت را در اختیار ما قرار می دهد می توانیم با تنظیم سرعت خواندن کتاب، آن را کنترل نماییم. ما با تمرکز عمیق روی متن، همه یا بیشتر اطلاعات را، انگشتدانه به انگشتدانه وارد حافظه بلندمدتمان می کنیم و تداعی های غنی را که برای ایجاد طرح واره ها لازم هستند، ایجاد می کنیم. اما در اینترنت ما با شیر های اطلاعاتی فراوانی مواجه هستیم که همگی تا آخر باز هستند. وقتی ما با عجله از یک شیر به سراغ شیر دیگر می رویم، انگشتدانه کوچک ما از اطلاعات سرریز می شود. ما فقط می توانیم سهم کوچکی از این اطلاعات را به حافظه بلند مدتمان منتقل نماییم و چیزی که منتقل می کنیم ملغمه ای از قطعات اطلاعاتی از شیر های مختلف است، نه جریانی مداوم و یکدست از یک منبع.

+کم عمق‌ها: اینترنت با مغز ما چه می‌کند؟ | نیکلاس کار  | امیر سپهرام | 248 ص


یک:

اولین باری که گوشیمو گم کردم، وقتی برگشتم خونه، کارامو انجام دادم، لپتابو روشن و بعد خاموش کردم و روی تخت خوابیدم احساس خوبی نداشتم. جدا از حس بد از دست دادن یه شی ارزشمند، نمیدونستم چیکار کنم. انگار دستام خالی شده بود. احساس نا امنی میکردم. عادت کرده بودم به زیر و رو کردن کانال های تلگرام و فرار های ذهنی.


دو:

این دفعه که تصمیم گرفتم برای یه مدت تمام شبکه های اجتماعی رو کنار بذارم خیلی آسونتر گذشت. به جز دوسه تا وسوسه گذری و یکی دوتا ناخونک اتفاق خاصی نیفتاد. حتی احساس نیاز هم نکردم. چه به سرگرمی های مجازی و چه به ارتباط آنلاین با آدمها.


سه:

شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام و کانال های تلگرام شبیه فاضلاب هایی هستند که به ذهن می ریزن. درسته که ما خودمون آدمها و رسانه های اجتماعی مدنظرمون رو انتخاب میکنیم اما این صاحب رسانه ست که تصمیم میگیره چه محتوایی رو چه زمانی نشر بده و معمولا این اطلاعات نظم و ساختار مشخصی ندارن. مواجه شدن با هرکدوم از این اطلاعات ذهن رو شبیه توپ سرگردان روی میز بیلیارد میکنه. از هر طرف با چوب بهش ضربه وارد میشه بدون اینکه خودش در این حرکت ها نقشی داشته باشه. این فاضلاب ها ممکنه ذهنو پرکند اما باعث آشفتگی و آلودگیش هم خواهند بود.

(وبلاگ و وبلاگ نویسی هرچند قابلیت و امکان پرداخت عمیق به موضوعاتو داره اما متاسفانه استفاده مناسبی از این امکان صورت نمیگیره. فکر میکنم امروز در وب فارسی حداکثر سه یا چهار وبلاگ وجود داشته باشه که محتوای تازه ی طبقه بندی شده ی قابل اطمینان تولید میکنند. باقی مون حرف های بیهوده میزنیم، یا حرف های خوب رو تکرار میکنیم و پیشنهاد های تاریخ گذشته به هم میدیم.)

بحث کتاب و مقاله های بلند اما جداست.


چهار:

زمانی رو که میتونید به خوندن یک کتاب و یادگیری سازمان یافته اختصاص بدید صرف خوندن تیکه های کتاب و پست های کوتاه و اطلاعات رندوم و اتفاقی نکنید. هر رسانه ای قابلیت پرداخت کامل و جامع به موضوعات رو نداره. ذهن هم برای یادگیری، مثل هواپیما زمان زیادی برای برخاستن و نشستن نیاز داره، چیزی که در شبکه های اجتماعی قابل تصور نیست. چیزی به نام یادگیری سه چهار دقیقه ای نداریم.


پنج:

حضور در شبکه های اجتماعی از جنس دستاورد نیست. نمیتونه درک عمیق تری بهتون بده. چندسال دیگه به خودتون میاید و میبیند زمان زیادی رو به گشت و گذار در اینجا گذرونید ولی حرفی برای گفتن ندارید. فقط یک سری اطلاعات پراکنده فراموش شده در گوشه های ذهنتون وجود داره. حتی قادر به نقل قول یک جمله معروف که بارها شنیدنیش هم نیستید. چون حضور در شبکه های اجتماعی چیزی جز مرور سرسری کلمات و نگاه به عکس ها بدون تماشا کردنشون نیست.



جوان ترها باید یاد بگیرند در انزوا زندگی کنند و تا جایی که ممکن است تنها باشند. از نظر من یکی از مشکلات جوان های امروزی آن است که سعی میکنند دائماً دور هم جمع شوند و سر و صدا راه بیاندازند و دیوانه بازی در بیاورند.

این میل دیوانه وار به دور هم جمع شدن، برای فرار از تنهایی، میتواند نشانه ی یک بیماری باشد. هر انسانی باید از کودکی یاد بگیرد که چطور وقتش را به تنهایی بگذراند و حوصله اش سر نرود.

قرار نیست ما، انسان هایی منزوی باشیم، اما باید بلد باشیم که به تنهایی با خودمان رو به رو شویم و در این رویارویی میتوان چیزهایی یاد گرفت که به شکل دیگری نمیتوان آموخت.


+آندری تارکوفسکی


احساساتِ بیان نشده هیچ گاه فراموش نمی شوند.


http://s8.picofile.com/file/8306365084/Nostalgia_1983_1080p_BrRip_Unknown_30NAMA_123124_2017_09_11_15_56_33_Small_.JPG


Nostalghia 1983 Andrei Tarkovsky Drama film/Drama ‧ 2h 10m 8.2/10IMDb


انسانیت، در دنیای واقعی و هر روزه‌ی ما کمتر پیدا می‌شود. این است که آدم باید هوای جانش را داشته باشد. باید روانش را تغذیه کند و «نارنگی‌ها» تغذیه‌ی مجسم روح است.
پس بعد از دیدن این فیلم سراسر شعر و انسانیت، از جناب کیارستمی عذرخواهی می‌کنم که جای کلمه شعر در شعرشان، سینما را جایگزین کرده‌ام:

از ستم روزگار
پناه بر سینما
از جور یار، پناه بر «سینما»
از ظلم آشکار، پناه بر سینما..


Tangerines 2013 ‧ Drama film/War ‧ 1h 30m 8.3/10IMDb


http://bayanbox.ir/view/5938273124504357905/mardarinas2.jpg


http://bayanbox.ir/view/1534513676480308466/tangerine3-770x433.jpg


+{Niaz Diasamidze -Tangerinss}