دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

حالت امن

شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۶، ۰۱:۲۹ ق.ظ


یه وضعیت روانی هست که من اسمشو Safe Mode گذاشتم و انتخابش کردم.

حال ِخوب ناشی از منتظر نبودن، دلتنگ نبودن، نخواستن کسی یا چیزی که دستت بهش نمیرسه، یا حتی به صورت کلی.


  • موافقین ۱۳ مخالفین ۰
  • شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۶، ۰۱:۲۹ ق.ظ
  • Mohammad Mahdi ..

نظرات  (۱۶)

  • زهرا یگانه
  • اون وقت عشق با این مقوله منافاتی نداره؟ بلاخره یه جا آدم باید از خودش مایه بذاره. مثل آش کشک خاله میمونه که بخوری پاته نخوری پاته.
    پاسخ:
    خسته ام از عشق هم خسته..
    به به چه پستِ پر بحثی!
    یه خوبیش اینه که وقتی آهنگ گوش میکنی از خودِ آهنگ لذت میبری و یادِ هیچ ننه قَمَری نمیفتی؛))
    پاسخ:
    :))
  • نیلوفر ایراندوست
  • جالب برام اینه که دیروز اون روزی که این پست رو گذاشتین منم به یه همچین نتیجه ای رسیدم. در حالی که شب قبلش داشتم تو تنگنای نتونستن دست و پا میزدم و احساس میکردم به شدت گیر افتادم. یه جدال کامل درونی بین خواسته های قلبی و عقلی. صبح که بیدار شدم نمیدونم از برکت کدوم پر برکتی بود که همه ی اون خود درگیری ها رفت که رفت. و جاش رو نخواستن و رها کردن گرفت. اون موقع که هنوز تو طلسم حالت بی ذهنی بودم، به نظرم میرسید که طبیعی ترین و درست ترین چیز ممکن همینه که آدم همون جایی باشه که هست.
    ممنون:)
    پاسخ:
    خوشحالم براتون :)
    اینو به عنوان یه تجربه ی شخصی میگم. من مدت هاست توی این وضعیتم و واااقعاااا راضیم. انقدررر حس و حالم خوبه که با هیچ حالی عوضش نمی کنم. فکر و روح آزاد و بی دغدغه. تمام فکر و زمانم فقط مختص به خودمه. هم از لحاظ روانی آزادی عمل بیشتری دارم و هم به شدت حالم خوبه. به دور از تنش ها و نوسانای روحی.. هرکسی که اینو ردش میکنه، بنظرم واسه اینه که تجربش نکرده.
    پاسخ:
    چقدر موافقم با این کامنت..اون آسودگی بدون فرسودگی به دور از تنش ها و نوسانات روحی..دقیقا..
    به نظر من هم آدمای خیلی کمی تجربش کردن..
    به هر حال منکه فعلا "دچارم" :)
    پاسخ:
    اینو بگوو :))
    در هر صورت به نظرم کلید حل معما "نخواستن" نیست، "چی رو خواستن"ه. آب یا تشنگی؟ "به هر حال خوبه که آدم بدونه میخواد به چی برسه"
    دچآر باید بود!

    هم‌چنان فکر می‌کنم بی‌رنگی رساتره. ولی بحث نکنیم (:
    پاسخ:
    آب کم جو تشنگی آور بدست/تا بجوشد آب از بالا و پست..

    تو هر برهه از زندگیت یه انتخاب میتونه برات مناسب تر باشه..من نگفتم نخواستن کلید نهایی و ابدیه..فقط فکر میکنم یکی از گزینه هاست که معمولا نادیده گرفته میشه..

    بحث نکنیم :) منم طرفدار اینم که نباید دنبال نظریه های یکسان دوید.. زندگی با ایده های مختلف جالب تره :)
    نخواستن به صورت کلی منطقاً غیرممکنه.
    ولی نخواستن چیزی که دستت بهش نمی‌رسه یا خواستن تو تاثیری تو رسیدن بهش نداره رو می‌پذیرم. حال خوبیه یا دقیق‌تر، حال بی‌رنگیه.
    پاسخ:
    میدونید اغراق به آدم حس قدرت میده، شاید همین دلیلش بود که من با وجودی که قصد نداشتم سرآخر اون یه خطو به آخرش اضافه کردم با اینکه به قول شما میدونستم و میدونم منطقاً غیرممکنه..
    به هرحال خوبه که آدم بدونه میخواد به چی برسه، خیلی مهم نیست دقیقاً به همون برسه، مهم اینه که تو همون مسیر خودشو مجهز، یا سبک کنه..

    به نظر من بی رنگ نیست..خیلی هم پررنگه..در اختیار گرفتن زمام ذهن یعنی قدرت..
    به نظرم، این حالتی که میگی، از سر استیصال همون چیزاییه که نام بردی، گول زدن خوده آدمه، وگرنه مگه میشه آدم نخواد؟ فکر کنم یه فیلسوفی بود که اصلا انسانو با خواستن  معنی کرده بود
    پاسخ:
    "خواستن ِ نخواستن" :)

    مرتبه ی بلندیه..اگه به قول تو از سر استیصال و خودفریبی نباشه..
    از نشونه‌های نزدیک شدن به عرفان‌ه، این.
    یه عرفان شخصی..
    خوش‌حال‌م برات :)
    پاسخ:
    درسته..مدت هاست دارم به مکتب شخصیم شکل میدم
    ممنونم :)
    بقول اون یارو :| اگه ازشما بپرسن الان چه مشکلی دارید؟
    همین الان ِِ  الان..
    نودونه درصد موارد به هیچ مشکل میرسید...
    ذهن اگه انقد توهم نزنه ، دلتنگ نمیشه ادم دراکثراوقات ...بدبختیات یادت نمیفته...نداشتنات. ..نرسیدنات...
    نخواستن هم خیلی خوبه..خواستن ما چه تغییری دراوضاع ایجاد میکنه؟
    بخوادبشه میشه...بخواد بیاد ،میاد ...اون خواستن ذهنی وتمرکز ذهنی روقضیه
    فقط از ادم انرژی میگیره ...

    *باهمین فرمون برو جلو :)

    پاسخ:
    آفرین آفرین دقیقاً..واقعاً اگه از نظر سلامتی(چه فیزیکی چه روانی ) مشکلی نداشته باشی بقیه مشکلات مربوط به آینده ان..مابقی هم تصورات و توهماتمون در مورد گذشته..تو این "لحظه" هیچ چیز سخت ، هیچ چیز بد ، یا دردی وجود نداره..اگه با فکر کردن بی خود نسازیمش..

    من میرم..شما هم برید ببینم به کجا میرسه
    خوشحال شدم کامنتاتونو خوندم :)
  • مــیـمـ‌‌‌‌ ‌‌‌‌
  • :-دی
    اعلام موافقت دوس داشتم یه مثال دیگه ای بزنم ولی مغزم میسوزه:-/
    بریم بریم

    پاسخ:
    بعدا بگو یه fan براش طراحی کنیم :)

  • مــیـمـ‌‌‌‌ ‌‌‌‌
  • نه باحال نیست...
    :/
    اگه باحال بود خدا مارو خلق نمیکرد که بهش عشق بدیم ازش عشق بگیریم
    همونجور صمد کیف میکرد:-|

    پاسخ:
    ما پیش فرضای ذهنی مون فرق میکنه..یعنی شکل استدلال شما مناسب من نیست (چون منو نمیشناسید و پیشینه عقایدمو ندارید بهتون حق میدم) وبرای من هم احتمالا مناسب شما نیست..

    میگم بریم درسمونو بخونیم جای این حرفا:)
  • مــیـمـ‌‌‌‌ ‌‌‌‌
  • :-/
    نه نگرانم
    و مخالفتون:-/
    برای حالت کلی اصلا یه دور حالت کلی روبرای من تشریح کنیدمیخوام برم سر درس و مشخم:-|
    پاسخ:
    حالت کلی..نخواستن(نه لزوماً نداشتن) هیچ چیز یا بی نیازی باحال نیست؟
    منم.
    خیلی خوبه این حال ...یجور ادم خیال خودشو از همه کسی و همه چیزی راحت میکنه....حالا درسته شاید ته دلت بازم بخواد اما از نظرذهنی پس زده میشه 
    وادم راحت تره وکمتر فک میکنه :)
    پاسخ:
    دقیقاً بزرگترین ثمرش راحت شدن خیاله..
    و کمتر فکر کردن..بیشتر مشکلات از بالا و پایین کردن فکر و خیالات و خاطرات و تصورات ناشی میشه که این یکی از راه های خوبه جلوگیریشه..بودن تو لحظه با اونچه واقعا داری..
  • مــیـمـ‌‌‌‌ ‌‌‌‌
  • :)
    اشتباه فکر میکنیدا
    دل اگه تنگ نشه نمیپوسه مگه؟
    پاسخ:
    یه فریزر هم واسه اون پیش بینی و تعبیه شده، نمیپوسه، نگران نباشید :)
  • مــیـمـ‌‌‌‌ ‌‌‌‌
  • بعد تو تنظیمات میشه فعالش کرد؟
    به صورت کلی؟ِاونجوری هم حال ِ خوبه؟

    پاسخ:
    بستگی داره چقدر منطقی باشی و ذهنتو آماده کرده باشی
    الان به صورت نسخه آزمایشی عرضه شده همه حالتاش بررسی نشده :)
    ولی فکر میکنم اگه به انفعال ختم نشه آره اونم حال ِ خوبه..حتی بیشتر
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی