دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

کتاب هفته(34) - دختری با گوشواره مروارید

پنجشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۳۱ ب.ظ


تاثر برانگیز. اگر بخواهم کتاب را در یک کلمه خلاصه کنم کلمه ای بهتر از این پیدا نخواهم کرد. بخش هایی از داستان آنقدر دردناک است که مجبور میشوی کتاب را برای لحظاتی کنار بگذاری. من؟ هشت بار کتاب را بستم. راستش مواجه شدن با این حجم از رنج و استیصال از تحملم خارج بود.

از زیاده گویی خبری نیست. توصیفات تازه و زنده اند. خبری از آن شاخ و برگ های اضافی نیست و کتاب به اندازه حجمش حرف برای گفتن دارد.

گریت، شخصیت اصلی داستان، مانند رمان های اغلب ضعیف، یک کپی از شخصیت نویسنده نیست. خودش است. در بعض نقاط باهوش و توانا و در نقاطی دیگر نادان و ضعیف. همانطور که باید در این شرایط و سن و سال باشد.

درست است که با یک شاهکار بی نقص مواجه نیستیم، اما خواندن این کتاب را پیشنهاد میکنم. این روایت جذاب و دقیق (نه لزوماً واقعی) از زندگی یک هنرمند و یک دختر نه چندان معمولی را، در هلند قرن هفدهم.


+دختری با گوشواره مروارید | تریسی شوالیه | گلی امامی | 237 ص


https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/66/Johannes_Vermeer_%281632-1675%29_-_The_Girl_With_The_Pearl_Earring_%281665%29.jpg/419px-Johannes_Vermeer_%281632-1675%29_-_The_Girl_With_The_Pearl_Earring_%281665%29.jpg


  • موافقین ۶ مخالفین ۰
  • پنجشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۳۱ ب.ظ
  • Mohammad Mahdi ..

نظرات  (۳)

این روزها که کلی کتاب های عامه پسند توی کتابفروشیم رو مردم میبرن لابلاش این کتاب رو هم اونقدر به این و اون دادم که الان شده جزو پرفروشهای کتابفروشی
پاسخ:
چقدر خوب..چه کار قشنگی میکنی..چه شغل ایده آلی داری خوش به حالت :)
این کتاب و شور زندگی رو با هم از کتابخونه گرفتم، بعد از خوندنشون دو دید متفاوت نسبت به نقاشان داشتم، اما به این نتیجه رسیدم که هنر، آینه‌ی دردهای بشره، و این ملاکیه که می‌تونم آثار هنری رو از غیر هنری جدا کنم. البته این یه نظر شخصیه و نمی‌دونم عمرش چقدره.
پاسخ:
نظر شخصی من اینه که هنر، آیینه ی احساسات بشریه..
و چه آینه ی تاریه برای من.
فیلمش هم خوبه ولی مثل همیشه نه مثل کتابش
پاسخ:
میبینم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی