دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

Discrimination

سه شنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۷، ۰۱:۴۷ ق.ظ


امروز صبح در کنیسه به اطرافم نگاه کردم و افرادی را دیدم که با عرق چین های گلدوزی شده و تجملی و شال های سنجاق دوزی شده ش سفید و آبی سرشان را با ضربه جلو و عقب میکردند، همانطور که طوطی به ظرف غذایش ضربه میزند! و چشمانشان را به سوی آسمان بالا کرده بودند..

با خودم گفتم فرق این با یک نمایش در چیست..فرق این با نمایش مهملی که مسیحیان در مراسم عشای ربانی اجرا میکردند چیست؟ یاکوپ یادت هست که وقتی بچه بودیم بعد از مراسم کاتولیکها را مسخره میکردیم؟ ما آداب و رسوم عجیب و غریب کشیشها، تصاویر خونی مسیح بر بالای صلیب،‌سجده کردن به تکه ای از استخوان قدیسان، نان و شراب... و خوردن گوشت و نوشیدن خون را مسخره میکردیم. صدای فرانکو بلند شد."یهودی و کاتولیک...فرقی با هم ندارند...این دیوانگی ست، همه اش دیوانگی ست."


+مسئله اسپینوزا | اروین د.یالوم | حسین کاظمی یزدی | 460 ص
  • موافقین ۲ مخالفین ۰
  • سه شنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۷، ۰۱:۴۷ ق.ظ
  • Mohammad Mahdi ..

نظرات  (۱۳)

یا مقلب القلوب و الابصار

یا محول الحول والاحوال

یا مدبر الیل والنهار

حول حالنا الی احسن الحال.

پاسخ:
:)

https://samserial.in/%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85/3-iron-2004/
چیزی بیشتر از خواهش میکنم میخواستم بنویسین.
پاسخ:
الان حوصله حرف زدن و نوشتن ندارم...

سلام

بهتره بگم بیشتر متعجب بودم و به نظرم عمیق بود. تا یک سوم اولش نتونسته بودم ارتباط بگیرم. یکی از دلایلش شاید این بود که از قیافه گاوبازه خوشم نیومده بود. اون صورت کشیده با اون موهای فر و وزوزی دلچسب من نیست. از همون اولش فیلم یه جورایی منو ترسوند. انگار بدم میومد زنی با اون هیکل که از نشانه های زنانگی هیچی نداره برقصه! علیرغم جنسیتم حس کردم همیشه یه زن رو از منظر یه مرد دیدم. من زنم چرا باید دنبال نشانه های زنانگی تو یه زن می گشتم. انگار بدم میومد یه زن سینه تخت داشته باشه. اون لحظه من هنرش رو نمی دیدم. بقیه احساسات و عاشقانه ها برام قابل درک بودن تا وقتی رسید به فیلم صامت دانشمند. همون لحظه تونستم مرگ پرستار رو حدس بزنم و کارگردان رو چقدر قدرتمند دیدم. این مفهمومی بود که ما تو ادبیات عرفانی داریم. یکی شدن و فدا شدن کار هر کسی نیست. اون صحنه به نظر من ابدا سکسی نبود. به نظرم کارگردان برا نشون دادن عظمت و شکوه یکی شدن راهی بهتر از اون سکانس نداشت. گیرم که یه طرف عشق اصلا عظمتش رو درک نکرد و نفهمید. تو دنیای واقعی هم معمولا همینجوره. اونایی که مالیخولایی دوست دارن معمولا دیده نمیشن. بعد بحث تجاوز مطرح شد اونم بعد چهار سال. با اون شرایط به نظرم برا یه مرد مدتی طولانی بوده. بعد چهار سال دلیلش رو نفهمیدم. شاید از خستگی بوده. فعلا نتونستم درکش کنم و بلاخره آخر ماجرا. گاوباز بعد چهار سال دوستی با مارکو عشق سابقش رو میخواسته. مارکو ناراحت شد ولی به نظرم در شرایط مشابه اگه عشق سابق مارکو برمیگشت اونم به جای گاورباز می رفت سمت اون. چرا؟ چون یه طرف قضیه عشق اگه علاقمند باشه و پس زده بشه با کوچکترین اشاره جذب طرف عشقیش میشه. شاید به خاطر اینکه آدما از دوست داشته شدن خوششون میاد و اینکه در نهایت تونستن کسی رو که دوست داشتن تصرف کنن. کار بد نتیجه بد نداشت و در هر مرگی یه زندگی نهفته. زندگی مارکو با دختری که تو بیمارستان خیره نگاهش کرده. آشنایی و دوستی.

متشکرم 

پاسخ:
سلام...خواهش میکنم.

سلام

اینبار دلیل انتخاب رو نگفتین. شوکه شده بودم. هم از انتخاب هم از فیلم.

پاسخ:
سلام
شاید برای انتخاب دوم مناسب نبود..اولین چیزی که به ذهنم اومد گفتم...به هر حال یکی از فیلم های موردعلاقه....خیلی باشکوهه...دوسش دارم...همینطور مثال خوبی برای اینکه کارهای بد لزوما نتایج بدی ندارن...

سلام

دیدم.

پاسخ:
سلام

http://www.film2movie.us/20758/دانلود-فیلم-dead-poets-society-1989/

باشه. ممنون. منتظرتون بودم. الان دانلودش میکنم و نتیجه رو می نویسم.

ببخشید خیلی زحمت میدم بهتون.

مجدد ممنون

پاسخ:
خواهش میکنم کاری نکردم.
باشه اگه سوالی هم بود  بپرسید

مدیاست.

مشکل منم دقیقا همینه. بعد دانلود فیلم همه زیرنویس ها رو دانلود کردم. یه گزینه ای هم اون بالا سمت چپ بود نوشته بود زیرنویس، اونم زدم و فارسی رو انتخاب کردم ولی مشکل من اینجاست که نمیدونم بعد بازکردن فیلم باید چیکار کنم که زیرنویس رو فیلم بیفته؟!

تونستم بگم مشکلم چیه؟!!

پاسخ:
این نرم افزار رو دانلود و نصب کنید

http://p30download.com/fa/entry/63510/

بعد فیلم رو باهاش باز کنید...بعد راست کلیک میکنید...گزینه substitles و بعد load substitles رو میزنید
بعد زیرنویس رو انتخاب میکنید

یا به جای اینکار زیرنویس رو درگ میکنید رو فیلم باز شده...

سلام

بعد دانلود دیدم فارسی نیست. زیرنویسش رو جوری که گفتین فارسی انتخاب کردم ولی بازم نشد.

حالا چیکار کنم بشه؟؟؟

پاسخ:
سلام
یعنی چی نشد؟ باز کردین زیرنویس رو؟

پلیرتون چیه؟

+هرچهارتا زیرنویس رو دانلود و امتحان کنید..

سلام

دیدم. از موضوعاتی بود که من خوشم میاد. لذت بردم. انتخابتون برام جالب بود. یه سوال: برا اولین انتخاب دلیل معرفیتون چی بود؟ تصمیم دارم یه دور دیگه ببینمش. روند انتخاب سوال و ایجاد تردید خیلی قشنگ بود. نفر شماره یک فقط سوال پرسید، دلیل نیاورد ولی موفق شد. شمام تو جواب کامنتها معمولا از این شیوه استفاده می کنین و این عالیه. من بهش میگم روش "سهل ممتنع". ظاهرا ساده هست و به نظر میاد همه چی اتفاقیه ولی برعکس پشت همه سوالات فکر و اندیشه نشسته. به نظرم رفتار نفر اول در این حد کمال صرفا اکتسابی و تحت تاثیر آموزش نیست. اون ذاتا اهل منطقه. اون شخصیت رو با خودم مقایسه می کنم. من تیزبین و باریک بینم ولی به شدت هیجانی. درصد عنصر بردباری تو شخصیت من پایینه. برا همین تو اتفاقات معمولا دلایل رو زود اعلام میکنم و سعی میکنم نتیجه نهایی زود اعلام شه. اولین بازخورد رفتارم این میشه که اکثرا مخالفت میکنن. چرا؟ چون بهشون مجال اندیشیدن و رسیدن ندادم. اون لحظه پسم می زنن و معمولا بعد یه مدت طولانی که هزینه غلط دادن میان سراغم که از کجا می دونستی و راستش رو بگو به کجا وصل بودی که زود می دونستی!!! خیلی وقته سعی میکنم این رویه رو اصلاح کنم ولی متاسفانه چندان موفقیتی نداشتم. راه حل این فیلم چقدر ساده بود و برا من چقدر سخت!

متشکرم.

پاسخ:
سلام

یکی از دلایلش به خاطر رشته تون بود. میدونم حوزه کاری شما و ساختار دادگاه در ایران متفاوته اما به هر حال هیئت منصفه میتونه بخشی از یه دادگاه باشه...هرچند اتفاقاتی که در این فیلم می افته و کاربرد روند مطرح کردن سوال و ایجاد شک خیلی فراتر از استفاده برای یه دادگاهه و میشه به همه زندگی  تعمیمش داد..
از طرفی این یکی از بهترین فیلم های تاریخه و معیاری برای سطح ذائقه آدم ها‌..

دلیل اینکه از این روش استفاده میکنه اینه که خودش هم مطمین نیست چه اتفاقی افتاده و فکر میکنم در طول فرآیند تحلیل با کمک دیگران به نتایج تازه ای هم میرسه.. 
از طرفی این کار خردمندانه ای نیست که جواب ها رو حاضر و آماده در اختیار دیگران بذاری‌...همونطور که گفتید باید برای پذیرش آماده بشن...و برای اینکار بنظرم هیچ راهی بهتر از سوالات دقیق و جهت دار نیست تا در نهایت خودشون به پاسخ ها برسن و لذت کشف رو درک کنند...شبیه کار دادستان یا وکیل مدافع ها وقتی شروع به سوال کردن از شاهد یا متهم میکنند...گاهی وقتها سوالات اولیه شون بی ربط به نظر میاد...اما در نهایت به یه نقطه مشخص میرسه. دیگران از ابتدا متوجه اش نمیشن اما وکیل یا دادستان میدونه میخواد به کجا برسه. منم سعی میکنم این کار رو از درون برای آدمها انجام بدم.

نه تنها استفاده نمیکنند متهم تون هم میکنند..چقدر بد..به نظرم یکی از راه حل های نه ایده آل اما مناسب با شرایط برای شما میتونه این باشه که گاهی مثل شرپاها فکر و رفتار کنید...هرچند توانایی ها و استعدادهای آدم اینطوری پوشیده میمونه ولی گاهی چاره ای نیست و برای موثر بودن باید اینطور بود..

"به گروهی از ساکنین بومی نپال، شرپا می‌گویند.
شرپاها، معمولاً همراه کوه‌نوردان حرکت می‌کنند و بار و وسایل آنها را تا قله می‌برند.
آنها آن‌قدر قله را فتح کرده‌اند که دیگر، فتح دوباره‌ی قله برایشان هیجانی ندارد.
اما رمز حرفه‌شان چیز دیگری است. شرپاها، خود را پررنگ نشان نمی‌دهند.
در حاشیه می‌مانند. بار را بالا می‌برند. در یافتن راه مشورت می‌دهند. اما اجازه می‌دهند که کوهنوردان «احساس کنند» که قله را خود فتح کرده‌اند.
شاید هر کس که می‌خواهد معلمی یا مربی‌گری یا سرپرستی را تجربه کند، باید کمی اخلاق شرپاها را بیاموزد. بیشتر کمک کند و کمتر دیده شود تا هر کس خود، لذت کشف را تجربه کند."


فیلم بعدی:

http://samserial.tk/%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85/talk-to-her-2002/

سلام

خوبین؟

ممنونم. دارم دانلودش میکنم. من تخصص فیلم ندارم. شما هر وقت فرصت داشتین و تا وقتی که من راه بیفتم هر فیلمی صلاح دونستین لطفا لینکش رو برام بذارین. من هر روز حداقل 5 بار اینجا سر میزنم و مطالبتون رو میخونم.

مجدد ممنونم

پاسخ:
سلام

خواهش میکنم. فقط هر فیلم رو که تماشا کردید بهم بگید که من فیلم بعدی رو بهتون بگم و لینکشو بذارم.

منم خوبم شکر خدا.

ازتون خواهشی داشتم.

من تو زمینه فیلم و سینما اصلا تخصص ندارم. میشه برام فیلم خوب معرفی کنین؟ البته دوبله شده باشه. من انگلیسیم خوب نیست. تقریبا همه جور فیلمی دوست دارم و به نسبت شرایط روحیم انتخاب میکنم. خیلی خسته باشم تخیلی می بینم و تاریخی. از تراژدی زیاد خوشم نمیاد. تهش خیلی ناراحت میشم. از پوآرو مثلا خوشم میاد و کلا از فیلم هایی که یه نگاه نو یادم بده ولی اصلا نمیدونم اینجور فیلم ها رو باید از کجا دانلود کنم و چه جوری.

اگه براتون زحمتی نیست لطفا راهنماییم کنین.

متشکرم

پاسخ:
خواهش میکنم..خوشحال میشم :)

خب برای دانلود تو گوگل سرچ میکنید...دانلود فیلم ایکس.
بعد یکی از صفحات رو باز میکنید و لینک مناسب رو پیدا میکنید.

توصیه من اینه که فیلم رو با زیرنویس فارسی ببینید. چون هیچ چیز صدای اصلی خود فیلم نمیشه. دوبله های قدیمی ایرانی خیلی خوب بودن..ولی تازگی ها اینطور نیست...یه خبر خوب اینه که میتونید فیلم های دوزبانه دانلود کنید. یعنی هم دوبله فارسی خواهد داشت هم زبان اصلی خودش رو و کافیه تو پلیر گزینه تغییر زبان رو بزنید و زبان فارسی یا انگلیسی رو انتخاب کنید.

یه مثال میزنم:
اول تو گوگل سرچ میکنید : دانلود فیلم 12 angry man
یه سری نتایج میان. یکی شون این سایته

http://salamdl.info/12-angry-men-1957/

لینک های دانلود با توضیحات مربوطه جلوشون هست و میتونید با توجه به حجم اینترنتتون گزینه مناسب رو انتخاب کنید. کیفیت 720 برای نمایش خانگی مناسبه. اگه سایتی نسخه کم حجم x265  رو هم داشت گزینه بهتریه. چون با همون کیفیت حجم کمتری داره.

مثلا در این صفحه نسخه مناسب شما میشه :‌کیفیت: Bluray 720p | حجم: 738 مگابایت | نسخه: دو زبانه

اون پایین لینک دانلود زیرنویس فارسی هم وجود داره که اگه رووش کلیک کنید یه صفحه باز میشه که زیرنویس هایی با زبون های مختلف وجود داره. کافیه برین قسمت فارسی و زیرنویسش رو دانلود کنید. تا بتونید فیلم رو با زبان اصلی و زیرنویس فارسی ببینید. اگر هم دوست نداشتید گزینه دوبله فارسی هم پیش روتونه.
به همین سادگی :)

باز اگه دانلود براتون سخته...هر فیلمی که دیدید بیاید بهم بگید تا من فیلم یا فیلمای بعدی خودم لینکشو براتون پیدا میکنم میذارم همینجا...اولین توصیه ام همین 12 مرد خشمگینه...اگر ندیدید


سلام

خوبین آقا مهدی؟

دو روز پیش پرچم امام رضا(ع) رو وقتی دو نفر از خدام شهر به شهر میچرخونن آورده بودن سازمان ما. از همون روز صبح دو بار از روابط عمومی به کل پرسنل پیام زده بودن که ساعت 11 مراسم هست و تشریف بیارین حیات که میخوایم پرچم آقا رو برافراشته کنیم. ساختمان محل کار من 6 طبقه هست. خلاصه از حداقل 300 نفر 40 نفر تو حیات بودیم و بقیه از پشت شیشه اتاق ها و سالن ها نگاه میکردن. من پشت به جمع داشتم به یه تلفن یهویی کاری جواب می دادم و هم زمان صدای مداحی می شنیدم. یعنی در اصل برافراشتن پرچم رو ندیدم. تا صورتم رو برگردوندم دیدم امام جمعه شهرمون به همراه این دو نفر خدام یه جعبه ای بزرگ که توش یه پارچه سبزه میارن گوشه ای که من ایستادم. من  اولین نفر نزدیک به پارکینگ خودروها بودم. تقریبا 50 متر نزدیک پارکینگ. با خودم گفتم مراسم که تموم شد و اینا از کنارم رد میشن برن به پارکینگ که یهو به من رسیدن و جعبه رو گرفتن جلو روم و ایستادن و زل زدن به من. با تعجب رسما دو دیقه نگاشون کردم و گفتم خب من با این جعبه چیکار کنم که یهو دیدم یکی از همکارای انتظاماتون فوری خودش رو رسوند و بوس کن تا بوس کن و من تازه متوجه شدم بابا منم باید میبوسیدم و همکارم خلاصه موضوع رو حل کرد و بعد بین کل پرسنل مرد و زن چرخوندن و بوسوندن ولی موضوع به همین جا ختم نشد. تا پام رو گذاشتم سالن تا ظهر پذیرای بقیه همکارا بودم که میگفتن ایول تو امروز بت شکن این سازمان بودی! یه ساعت بعدش تو نمازخونه برنامه گذاشتن و خدام ها تعریف کردن که این بوسیدن تبرکه و میکروب نیست و آزمایش شده.

در هر حال با یه واکنش غیر ارادی، نکته نظراتی شنیدم که مپرس... .


پاسخ:
سلام
خوبم شکر...
شما خوبین آرزو خانوم؟

فکر میکنم از این دست تجربه ها زیاد پیش میاد در طول خدمت در کارهای دولتی...جالب بودن خوندن یه تجربه دست اول با احساسات پنهان شده ی افراد درگیر در ماجرا...
  • فاطمه سروری
  • اعتقادات ما بیشتر محصول شکل تربیتی و محیط ماست.
    بیست سال به یکی بگن اگر بادکنک بترکه مورد عقوبت واقع میشی ؛ ایمان میاره به این حرف.
    از طرفی برای خود من واقع بینی درباره این مسائل بسیار سخته.
    پاسخ:
    شما که خداوندگار تناقضین...
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی