دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

هم آیندی

شنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۳۹ ب.ظ


درست پیش از آنکه دوستی تلفن بزند یا وارد خانه ام شود درباره ی او فکر میکنم. بسیاری از مردم، این هم آیندی را پدیده ای ماورا طبیعی می دانند. اما اگر این دوست تلفن هم نزند، من به او فکر میکنم!

به علاوه، او بیشتر اوقات به من تلفن میزند، بی آنکه من به او فکر کرده باشم.

متوجه شدی؟ مسئله این است که مردم آن مواردی را به خاطر میسپارند که دو حادثه همزمان اتفاق می افتند. اگر درست زمانی که به پول احتیاج مبرم دارند، پولی پیدا کنند، عقیده دارند که علت آن چیزی ماوراء الطبیعی بوده است. آن ها حتی هنگامی که برای بدست آوردن مقداری پول خود را به آب و آتش میزنند نیز اینکار را میکنند.

به این ترتیب یک سلسه شایعات درباره ی تجارب گوناگون ماوراء الطبیعی به راه می افتد.مردم آنقدر به اینجور چیزها علاقه دارند که به سرعت یک مجموعه داستان ساخته میشود.

اما در اینجا نیز فقط بلیط ها برنده قابل دیدن اند.

وقتی من ژوکر جمع میکنم خیلی عجیب نیست که یک کشو پر از ژوکر داشته باشم!


+راز فال ورق | یوستین گوردر | عباس مخبر


  • موافقین ۳ مخالفین ۰
  • شنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۳۹ ب.ظ
  • Mohammad Mahdi ..

نظرات  (۷)

مثال اخری عالی بود مرسی

خوب بود پاراگراف بعدش رو هم می نوشتین:

اونجایی که گفته: مطمئنم کل جهان قصد شده است و پشت تمام ستارگان و کهکشان ها هدفی وجود دارد.

شاید بعضی از اتفاق ها به صورت هم زمان اتفاق بیافتد و برای ما جالب باشند، ولی نکته اینجاست که نویسنده قصد داره بگه حتی همین راه رفتن و زندگی کردن ما در زمین هم خودش یک پدیده ی اسرارآمیز است.

خوب بود پاراگراف بعدش رو هم می نوشتین:

اونجایی که گفته: مطمئنم کل جهان قصد شده است و پشت تمام ستارگان و کهکشان ها هدفی وجود دارد.

شاید بعضی از اتفاق ها به صورت هم زمان اتفاق بیافتد و برای ما جالب باشند، ولی نکته اینجاست که نویسنده قصد داره بگه حتی همین راه رفتن و زندگی کردن ما در زمین هم خودش یک پدیده ی اسرارآمیز است.

این متنو از «راز فال ورق» گرفتی مگه نه؟
دقیقا لحظه ای به کلمه ی هم آیندی رسیدم سرچش کردم و متن تو رو خوندم و وقتی شروع کردم به خوندن کتاب با همون متن تو رو به رو شدم😄
و به همین فکر کردم که چه پدیده ی جالبی برام اتفاق افتاد ولی خب صد بار هم اتفاق افتاده که سرچ کردم و متن آنقدر داغون بوده که صد ساعت طول کشیده که بفهمم فلان کلمه یعنی چه😑
پاسخ:
آره از همون کتابه.

آره دقیقا...گاهی اونقدر داغون که کنجکاوی آدم با خوندنشون ناپدید می‌شه! :))

سلام

توضیحاتی که دادی جالب و مفید بود. در عین اینکه نگاهت فلسفیه و خیلی خوب میتونی تضادها رو بولد کنی خودت به پوچی نرسیدی. این خیلی جالبه.

وبلاگ خوبی داری.

موفق باشی. 

پاسخ:
سلام
خواهش میکنم . ممنون :)
مصلحت نیست که از پرده برون افتد راز،...
پاسخ:
ور نه در مجلس رندان خبری نیست که نیست ؟

میشه قسمت آخر رو بیشتر توضیح بدی؟

پاسخ:
منظورتون در مورد دیده شدن بلیط های برنده ست ؟

یعنی ربط دادن چیزهای کاملا بی ربط به هم
یعنی گرفتن نتایج دلخواه از شواهد ناکافی یا گزینش شده
یعنی فقط دیدن یک قسمت جزئی از یک کل بزرگ..

موارد زیادی وجود دارد که میشه این موضوع رو بهشون تعمیم داد . بذارید یه مثال دیگه بزنم

"

تصور کنید که میزان بهبود نوعی از سرطان بد خیم حدود 5% است این یعنی اگر 20 نفر به این نوع سرطان مبتلا شوند، تقریبا همه انها خواهند مرد و ممکن است فقط یک نفر از ان بیست نفر مبتلا به سرطان زنده بماند.شما می توانید ببینید که با در نظر گرفتن مقدار تاثیر دعا در این فرایند نتیجه چه می شود

20مومن با ایمان مبتلا به سرطان بدخیم مورد نظر خواهند شد.  همه انها زیارت x و دعای yرا برای شفا گرفتن می خوانند. 19نفر از انها می میرند. ان یک نفر که زنده می ماند اعلام می کند : من به درگاه خدا دعا کردم و خدا دعای من را پاسخ داد بیماری من درمان شده.این یک معجزه است من می دونستم می دونستم که خدا دعای من را پاسخ می دهد مسلما شما چیزی در مورد ان 19 انسان بیچاره که فوت شدند نمی شنوید..هیچ مجله ای در مورد انها نمینویسد می دونید تیترش زیاد جالب نیست "آنها دعا کردند وسپس مردند!"

هیچ کس عکس انها را در صفحه اول روزنامه چاپ نمی کند و از انجایی که ان بدبخت ها مرده اند شما هرگز مصاحبه این افراد راهم در روزنامه نمی خوانید. بنابراین اگر شما میل دارید، می توانید به تمام واقعیت نگاه نکنید و ازتوجه کردن به ان 19 بدبخت خود داری کنید. همه تمرکز خود را روی  ان یه نفر خوشبخت بگذارید شما می توانید فقط ان یک نفر را ببینید قدرت تاثیر دعا را از ان نتیجه بگیرید "

دقیقا در مورد بلیط های بخت آزمایی هم همینه .در واقع از بین میلیون ها نفر فقط یک نفر برنده میشه ، همه به اون برنده ی چشم میدوزند اما هیج کس حواسش به میلیون ها بازنده ی دیگه نیست..




ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی