دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

دیگر همین است...

دوشنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۵، ۰۷:۰۵ ب.ظ


دایی وانیا : چقدر وحشتناک .من قصد آدمکشی داشتم .آن وقت مرا دستگیر نکردند و به دادگاه نکشاندند. معلوم میشود مرا یک دیوانه می دانند. {با کینه توزی می خندد}من دیوانه هستم ولی آنهایی که بی لیاقتی حماقت و سنگدلی ننگینشان را پشت شخصیت یک دانشمند و پروفسور مخفی می کنند دیوانه نیستند ؟ آنهایی که همسر یک پیرمرد می شوند و بعد مقابل چشم همه به او خیانت می کنند دیوانه نیستند ؟

یک دارو به من بده من چهل و هفت سال دارم اگر فرض کنیم قرار باشد شصت سال زندگی کنم هنوز سیزده سال دیگر باقی مانده.این سیزده سال را چگونه بگذرانم؟چه کار کنم؟چطور این سالها را طی کنم؟آه می فهمی؟می فهمی؟ کاش میشد بقیه عمر را یک جوری به سبکی نو و تازه شروع کرد . کاش یک صبح روشن و آرام از خواب بر می خاستی و احساس می کردی یک زندگی جدید منتظر توست.همه ی گذشته ها فراموش شده و مانند دودی به هوا رفته.یک زندگی نو را شروع می کردی...بگو چگونه باید آن را شروع کرد.

آستروف : {با تاسف} آه چه می گویی! دیگر چه زندگی جدیدی ؟وضع من و تو دیگر همین است!

دایی وانیا : راست می گویی؟

آستروف : کاملا یقین دارم.

دایی وانیا : دوایی به من بده . {اشاره به قلبش} اینجا می سوزد.


+ دایی وانیا | آنتوان چخوف | ناهید کاشی چی


  • موافقین ۴ مخالفین ۰
  • دوشنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۵، ۰۷:۰۵ ب.ظ
  • Mohammad Mahdi ..

نظرات  (۱۱)

واقعا ! همون طبیعت آدمای فاقد شعورِ احترام به حقوق دیگران رو از چرخه ش حذف کنه خوشحال میشیم:)
پاسخ:
:)
والا این آدما به حقوق خودشونم احترام نمیذارن..
:)
میدونید مهم ترین داراییِ یه فردِ درونگرا چیه ؟ به نظرِ من " حریم خصوصی " 
چیزی که زندگی تو خوابگاه به طورِ تقریبا کامل از آدم سلب میکنه ! و من باهاش اساسا مشکل دارم ...
+ حتی یه سریا میان تو لپ تاپت نگاه میندازن تا ببینن کدوم وبلاگو میخونی ! تا این حد!:/
پاسخ:
طبیعت بهتون صبر بده ! من اگه یه مدت طولانی از اتاقم و تنهایی م دور باشم تقریبا خل میشم !
هرچند اگه یک نفر باشه بهتر درس میخونم !

+چقدر بد..البته به شعور هم اتاقی ها هم بستگی داره..
خیلی خوبه که بالاخره یه استادِ -به قول شما -جالب پیدا کردید :) 
به نظر من استاد به غیر از وظیفه ی آموزشِ مطالب درسی کارِ مهم تری که میتونه انجام بده تغییر و تصحیح جهان بینی دانشجوها و کمک کردن به اونها برای پیدا کردن وسعت دید تو رویارویی با مسائل مختلف و تحلیل اونهاست ... خوش به حال کسایی که همچین آدمایی تو مسیر زندگیشون هستن ...
دلیل اون مسئله ای که درباره استادای سیالات و جامدات و تولید گفتید احتمالا به خاطرِ فاصله ی بین مولکول های سازنده شون و درنتیجه آزادی عمل بیشتر سیالاتیا و جذابیت بیشتر کلاساشونه ! ؛))
+ راستی دیروز شارژ لپ تاپم تموم شد و هیچ پریز خالی اطرافم نبود برای همین نتونستم به موقع جواب بدم ...
پاسخ:
پیدا کردن همچین آدمایی..با هر نقشی تو زندگی..فوق العادست..حتی اگه مجبور باشی حرف ازشون بیرون بکشی..باید سعی کنیم خودمون هم تبدیل به همچین آدمایی بشیم...

دلیلتون خیلی باحال بود ، ایول کیف کردم :)

+سه راهی با خودتون ببرید خوابگاه :) عیبی نداره راستش منم رفتم چند دقیقه بعد مستند فریدونو دیدم :)
آره واقعا ! 
امیدوارم که مجبورمون نکنن پولِ این واحدای بیخود رو بدیم !! من که اصن دلم نمیخواد !
+ خیلی ممنون شما هم همینطور :)
منم با خوندن خودم بیشتر مطالب دستگیرم میشه تا سر کلاس ! البته به استادم بستکی داره 
پاسخ:
خیلی به استاد بستگی داره..من تازه این ترم فهمیدم درس خوب و بد وجود نداره..استاد جالب و مسخره وجود داره !
استاد سیالاتمون تازه داره حس و دید مهندسی میده دستمون..حسابی سر جلسش کیفور میشم..جالبه که استادای درسای سیالاتیمون خیلی جالب تر از جامداتیا و جامداتیا خیلی جالب تر از ساخت و تولیدیا هستن !
منم 10 ترمه تموم میکنم ... یادمه میگفتن 10 ترمه سنواتی محسوب نمیشه ولی الان میگن باید پول بدی ! دانشگاه شما چه جوریه ؟
+ منم قراره از شنبه شروع کنم به خوندن واسه ارشد :) 
البته برام خیلی سخت خواهد بود چون دارم تغییر رشته میدم میخوام مهندسی شیمی بخونم که درسای تخصصی ش برای من که سرِ کلاسِ اونا نبودم سخت میشه باید خودم به خودم آموزش بدم :)
پاسخ:
این سنواتی شدن هم واقعا بدبختی شده :||
دانشگاه ما شده بود کشیده بودن رو غذا و خوابگاه ترم 9 ای ها و ترم 5 ارشدا.. ولی مثه اینکه اعتراض کردن یه مدت دقیقا همین امروز برداشتن !
حالا نمیدونم در مورد ما که ورودی  92 هستیم چه جوریه ! مثل اینکه شریف و تهران اونورا هم بدجور اعتراض کردند
حالا اگه بشه اینطوری باید پول ِ واحدای ترم 9 و 10 رو خودمون بدیم ؟!

+امیدوارم موفق باشید :)
نمیدونم شما چطوری هستید اما من هرچقدر متوجه میشم از خوندن خودمه و بررسی کتابای مرجع..یعنی سر کلاس عملا هیچ چیز متوجه نمیشم ! به خاطر همین فکر میکنم اگه وقت بذارید و منابع درست رو هم با پرس و جو پیدا کنید خودتون تنهایی خیلی بهتر هم از پسش بر میاید..انصافا رفتن سر کلاس اغلب اوقات تلف کردن ِ وقته..حداقل اینجا و برای من..
به به باریکلا  چه پر تلاش :)
میخوای ارشد بخونید؟

پاسخ:
نمیدونم..من برای بیشتر از دوهفته ی آتی زندگیم برنامه نمیریزم..چون 9 یا 10 ترمه تموم میکنم اگرم بخوام بدم میشه کنکور سال 96 که همون موقع تصمیم میگیرم..شما چی ؟
اگه اینطوره که کارگردانش رو هم باید بفرستن :)
بله به هر حال من که زودتر از شبِ امتحان سراغِ جزوه هام نمیرم ؛)
پاسخ:
ولی من این ترم میخوام خرخونی کنم :)
سر کلاس گوش نمیدم ولی وویسا رو ضبط میکنم ، کتابای مرجع رو هم گرفتم شروع کردم ، واژه های انگلیسی تخصصی رو یادداشت میکنم ، ویدئوهای مکتب خونه رو هم دارم میبینم ..
 خدا کنه آشنا نبینه فقط اینجا رو :)
آره بوعلی سینا تو اعرافِ دوزخ بود ! با بقیه ی دانشمندای بزرگ ...
البته این قسمتش رو حرفِ زیادی زده دانته ! ابن سینا نره بهشت کی بره ؟؛)
+ منم همینطور ولی گفتم تا اولای ترمه و درسا خیلی سنگین نشده بگیرم تا هر جا تونستم بخونمش ...
پاسخ:
بوعلی رو فقط به خاطر سریال ِ خوبش هم شده میفرستادم بهشت :)
حرف ِ زیادی :))
آره بخونید به نظرم ، برای درس همیشه وقت هست آخرشم که به کارمون نمیاد واقعا ، همیناست که میمونه :)
اتفاقا من بدلیل روان بودن و قابل فهم بودنش خیلی باهاش ارتباط برقرار کردم 
این ترجمه که دارم میخونم توضیحات ابیات و اصطلاحاتِ دشوار رو هم داره ...
البته به نظرم برای ما ایرانیا که کنایه های حافظ رو درک میکنیم ، استعاره های دانته فهمش ساده تره ؛)
ترجمه فریده مهدوی دامغانی ، نشر تیر 
+ البته متاسفانه کتابخونه دانشگاه از سه جلد فقط جلدِ دوزخ رو داره ! یعنی محکومم تا  عمق دوزخ با دانته پیش برم و نه ورای از اون !
پاسخ:
کتابخونه شهرم سر بزنید شاید داشتن..
شنیدم تو یه سری از طبقاتش ایرانیا هم هستن..یکی از دانشمندا خاطرم نیست :)
ممنون سر فرصت حتما میخونم..هرچند این ترم پنج تا تخصصی دارم عمرا وقت بشه :)
یه کتاب دارم میخونم که بی شک متفاوت ترین کتابیه که تابحال خوندم ... 
" کمدی الهی " دانته 
+ صد درصد پیشنهاد میشه :)
پاسخ:
من چند سال پیش سعی کردم بخونمش ولی خیلی خیلی گنگ و سخت بود..ولی چون شما میگی دوباره سعیمو میکنم..اگه اسم ترجمه ایو  که دارید میخونید بگید ممنون میشم :)

سوو نایس! .... واقعا اینجا(قلبم) دارد می سوزد ... دوایی به من بده ...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی