دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

Look again

چهارشنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۵، ۰۱:۳۵ ب.ظ

Look, I know you think that she was the one...
but I don't.
Now, I think you're just remembering
the good stuff.

Next time you look back, I, uh...
I really think you should look again.


میدونم که فکر می کنی اون با بقیه فرق داشته، اما من اینطور فکر نمی کنم...
فکر می کنم تو فقط خاطرات خوب رو به یاد میاری
دفعه بعد که به گذشته نگاه کردی
فکر کنم بهتر باشه که بهتر نگاه کنی...


500 Days of Summer 2009


http://bayanbox.ir/view/6412138209194510561/500-Days-of-Summer-2009-Blurey-720P-www.irani-dl.com-2-060991-2016-08-05-13-20-45.jpg


فکر میکنم اینم یکی از صرفه جویی ها یا میانبرهای ذهن باشه..دلیل این که نمیتونیم کسی رو فراموش کنیم شاید این باشه که فقط لحظات و کارهای خوبشو به یاد میاریم، بدون توجه به این موضوع که برای رسیدن به نقطه ی پایان قطعا لحظات بد زیادی هم وجود داشته..

و علت اینکه از کسی متنفر میشیم هم همینه..فقط کارها و رفتارهای نفرت انگیزو به خاطر میاریم، با فیلتر بی رحمانه ی تمام یادها و لحظات خوب..


  • موافقین ۷ مخالفین ۰
  • چهارشنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۵، ۰۱:۳۵ ب.ظ
  • Mohammad Mahdi ..

نظرات  (۶)

چقد خوب
درسته .. اما بنظرم پذیرفتن فرق داره با اینکه انتخاب کنی اولین فکری که از اون آدم یا رابطه تو خاطرت میاد چیه .. به هرحال هممون یه وقتایی میشه که شاید خیلیم دیر به دیر باشه .. اما یوفتایی ُ داریم که بی بهونه یا با بهونه میریم سراغ ِ گذشته .. اونوقتا همه چی از ذهنمون عبور میکنه و گاهی با جزئیات .. و تکلیفمون معلومه باهاش .. گمون نمیکنم کسی باشه که اونوقتا هم فقط صرفا بدی یا خوبی رو به یاد بیاره .. / اما اینکه تمام لحظات ِ زندگی چی از اون گذشته ی به خصوص رو با خودت حمل میکنی فرق داره :) ..

برای من نفرت درگیری ایجاد نمیکنه .. اونُ بعنوان بخشی از شخصیت ِ اون آدم میپذیرم .. شایدم بخاطر ِ اینه که برا من مطلق ترن آدما 
پاسخ:
بله..به نظرم جمله ی خوبیه..اینکه تمام لحظات ِ زندگی چی از اون گذشته ی به خصوص رو با خودت حمل میکنی فرق داره
عجیبه من خیلی دقیقم تو دیالوگا .. اما این دیالوگ در عین اشنایی دقیق یادم نمیاد .

+ درسته واقعا حرفتون .. فکر میکنم اولی اگه اونقد شدید نباشه که حالمونُ خراب کنه یاطوری نشه که دلمون بخواد برگردیم به گذشته یا تو زمان حال تکرارش کنیم ,خیلیم خوبه ... اینکه تو از گذشته و آدمای ِ گذشته حالای خوبو نگه داشته باشیی برا خودت ... خصوصا از روابط .. اینکه از روابط چیزای ِ خوبشو نگه داری در عین ِ توجه به اینکه لحظات بدَم بودن .. خُب مسلما بودن که کار به اینجا کشیده . خوبه بنظرم .. / بحث بد و خوب نیست البته .

حالا که فکر میکنم حتی نفرتم خوبه .. یادآوری ِ دائمی بدی های یه شخص یا رابطه یا تعامل با فیلتر ِ خوبیا .. اونم خوبه بنظرم .. شاید همیناست که یه تعادل و بالانسی میده به احساساتمون نسبت به گذشته و باعث میشه باهاش کناربیایم ُ ازش بگذریم .. اگه قرار بود هم خوبی هم بدی یادمون باشه کار ِ فراموشی یا بهتره بگم "گذشتن" سخت میشد .
یاد دیالوگ ِ فیلم ِ"او " افتادم یجورایی ..
گذشته اون داستانیه که ما برای خودمون تعریف میکنیم ...
پاسخ:
نزدیکای آخرای فیلم اونجایی که داره نقاشی میکشه و فوتبال خواهرشو تماشا میکنه :)

+فکر میکنم احترام به خاطرات و رابطه ها و آدم های گذشته ی زندگیمون احترام به خودمونه..
و دقت کردن و پذیرفتن قسمت های بدش هم احترام به شعورمون..

من با نفرت خیلی موافق نیستم چون باز هم درگیری ذهنی ایجاد میکنه..شاید اگه امکان بی تفاوتی وجود داشته باشه بهترین گزینه باشه...حداقل اینکه خودمون با هدف فراموشی نفرت ایجاد نکنیم ! اگه واقعا نفرت انگیز بود بحثش جداست..
در کل بهتر تا این اندازه خودمونو درگیر نکنیم
پاسخ:
بهتر که خیلی چیزا هست ، در( میدان) کارزار چه رخ میده مهمه..
خب چی میشه که از یکی خوبیاش برامون میمونه و از یکی بدیاش؟؟
شاید ذهنیتمون و شاید رفتار اولیه خودش...

+ استفاده از عبارت صرفه جویی یا میانبر ذهن خیلی خلاقانه بود:)
پست تامل برانگیزی بود...ممنون:)
پاسخ:
سوال خوبیه..ولی جوابی براش ندارم
شاید بستگی به این داشته باشه که در پایان خودمونو مقصر میدونیم یا اونو..

+خواهش میکنم :)
دقیقا همینطوره.. فیلما و کتابای عالی ای معرفی میکنید.مرسی :-)
پاسخ:
خواهش میکنم :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی