دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

کتاب هفته (5) - دنیای سوفی

يكشنبه, ۱ آذر ۱۳۹۴، ۰۷:۳۵ ب.ظ

دنیای سوفی کتابی است مخصوص کسانی که می خواهند مسیر دانستن را آغاز کنند.

نویسنده ، تاریخ فلسفه را در قالب رمانی در 600 صفحه برایتان می گوید. از اساطیر یونانی شروع می کند تا به دوران خود ما می رسد.

هدف اولیه ی نویسنده برای نوشتن دنیای سوفی, فراهم کردن متن فلسفی ساده ای بوده که به درد شاگردانش بخورد. خواندن این کتاب محدودیت سنی ندارد. حتی یک نوجوان 15 ساله هم می تواند از خواندنش لذت ببرد...



Donyaye Sufi Book.Jpg


دنیای سوفی کتاب شاخص و معروفیه که احتمالا، بیشتر افراد کتابخوان خوندنش..شروع خوبی برای یادگیری و آشنایی با فلسفه ست و من فکر میکنم خوندنش برای هر فردی حتی اگه به فلسفه علاقه ای نداره لازمه..مخصوصا برای پدر و مادرها یا کسانی که میخوان پدر و مادر بشن و برای جواب دادن به سوالاتشون و از اون مهم تر ایجاد سوال در ذهن آماده و  تشنه ی یادگیری اون ها..
شاید خیلی بهتر بود اگر در نظام آموزش رسمی کشورمون به جای تعلیمات دینی و آموزش قران به بچه های دبستانی (که طبق عرف خود اسلام هنوز به سن تکلیف نرسیدند که بخوان در مورد اصول این دین تحقیق کنند تا اون ها رو بپذیرند یا نه تا در نهایت انتخاب کنند که میخواهند مسلمان یا صاحب دین دیگه ای بشن ) فلسفه و چطور فکر و تحقیق کردنو یاد میدادیم..
کاش همه چیز زودتر شروع میشد و جلوتر بودیم..

به هرحال  اگر می خواهید چیزهایی درمورد فلسفه یاد بگیرین طوری که خسته نشین این کتاب گزینه بسیار مناسبیه . چون که کتاب به صورت رمان و بسیار ساده نوشته شده ، در ضمن خسته کننده نیست و به قول سوفی شاید فیلسوف نشیم اما حداقل یاد میگریم که چه‌جوری فلسفی فکر کنیم  !


  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • يكشنبه, ۱ آذر ۱۳۹۴، ۰۷:۳۵ ب.ظ
  • Mohammad Mahdi ..

نظرات  (۶)

راستی علاوه بر انتخاب شعر و عکسا انتخاب آهنگتونم عالیه!
پروانه بر پیراهن بابای مارو درآورد :دی
پاسخ:

ممنونم لطف دارید :)
اگه توی کتابخونه پیدا نشد آدرس پستی بدید براتون بفرستم ؛)
پاسخ:

دستتون درد نکنه لطف دارید :)
منم خوندم اینو!عالیه!
+ نمیدونم چرا پستاتون تو بلاگفا بیشت میچسبید :(
دختر پرتقال رو بخونیم یا نه؟:دی
پاسخ:
چه کنیم بضاعت همینه..
ولی من اینجا راحت ترم..دیگه کلاهمم بیفته اونور نمیرم بردارم :)

+آره بخونید
آره به نظرم کتاب خوبیه ، کم حجمه و توش از پرحرفی های بی سر وته خبری نیست ، یه روایت ساده ی عاشقانه س و سوال مهم و فیلسوفانه ای که در انتها پرسیده میشه و هر کسی رو وادار به فکر کردن میکنه ، از کتاب هایی بود که بعد از خوندنش تا مدتی حس خوبی داشتم ... به عنوان یه آنتراکت وسط مطالعه ی کتابهای حجیم توصیه اش میکنم ، به نظرم کتابخون های قهار یه شبه به سرانجام میرسوننش ! :)
پاسخ:
ممنون بابت توضیح :)
حتما سر فرصت میخونم امیدوارم کتابخونه داشته باشدش
به به ... حتما کتاب بعدی خواهد بود که میخونم ./ همین الانشم واسه خوندنش دیر کردم
پاسخ:
یه دوستی میگفت همیشه دیره و هیچوقت دیر نیست..
ساده نویسی ویژگی بارز آثار گوردر ه ، من وقتی "دختر پرتقال" اش رو خوندم فهمیدم که ساده نویسی چقدر میتونه جذاب باشه و اینکه یه نویسنده میتونه پیام و حرفش رو در بستر یه داستان ساده و ملموس هم بزنه و خط سیر داستان به قدری روان بود که کاملا باهاش همذات پنداری کردم ...
+ من الان به مهارتی رسیدم که بعد از خوندن هر پستی میتونم مدت دوامش رو پیش بینی کنم ؛-)
پاسخ:
خوندن " دختر پرتقال" توصیه میکنید ؟ یا اثر دیگه ازش ؟

+عجب ! :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی