دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

زمانی می‌رسد...

يكشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۴۵ ب.ظ

هنرمند بزرگ فرانسوی "مارسل دوشان"، یک سال قبل از مرگش، در جواب سوالِ خبرنگاری که از او می‌پرسد در حال حاضر چکار می‌کنید، اینگونه جواب می‌دهد: 

منتظر مرگ هستم، به همین سادگی. می‌دانید زمانی می‌رسد که دیگر آدم دلش نمی‌خواهد هیچ کاری بکند. من دلم نمی‌خواهد کاری بکنم. میل به کار یا میل به انجام دادن چیزی ندارم، بسیار حال خوبی دارم. 

فکر می‌کنم وقتی می‌رسیم به اینکه اصلا دلمان نخواهد کاری بکنیم، زندگی بسیار زیبا می شود. یعنی کاری نداشته باشیم، حتی نقاشی. دیگر مسئله هنر برایم جالب نیست، معتقدم که کار کردن برای گذراندن زندگی، یک حماقت است.


  • موافقین ۱۱ مخالفین ۰
  • يكشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۴۵ ب.ظ
  • Mohammad Mahdi ..

نظرات  (۱)

مگه نه که "دچار باید بود" ؟
حس خوبى نیست اما زیاد در پدرم مشاهده مى کنمش.....تمایل به سکون و هیچ کارى نکردن....
حتى من که مثلا در سن جوانى قرار دارم هم دچار این موضوع میشم....
با این تفاوت که بر خلاف مارسل دوشان حال خوبى ندارم.
امروز وبلاگتون رو پیدا کردم. اولین کامنت من
حالا حالاها دچار باشید جناب دچار!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی