دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

کی میتونی مطمئن باشی

دوشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۵۱ ب.ظ


یک پژوهنده ی راستین، کسی که به راستی در پی معرفت باشد، هیچ مکتبی را نمی تواند بپذیرد و به عکس، پژوهنده ای که به حقیقت دست یافته است، هر مکتبی را راستین می داند.


+سیدارتها | هرمان هسه | سروش حبیبی

+با قسمت اولش موافقم.

  • موافقین ۲ مخالفین ۰
  • دوشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۵۱ ب.ظ
  • Mohammad Mahdi ..

نظرات  (۳)

خب این تضادی که شما میگید رو درک میکنم ، ولی کاملا هم بستگی به تعریفی داره که از هیچ دینی رو قبول نداشتن یا همه ی ادیان رو قبول نداشتن میشه.
در هر صورت، مرسی از پاسختون
آخه نویسنده یه جوری با کلمات بازی کرده که انگار این دو مقوله ضد هم هستند، در صورتی که همونجور که باید اول در پی معرفت باشی تا به حقیقت برسی بعدش، اول هم باید هیچ مکتبی رو نپذیری تا بتونی بعد به این برسی که فقط یه وجود نامتناهی واقعیت هست و بعدشم هر مکتبی رو راستین بدونی، اینطور نیست؟
پاسخ:
به نظرم اینکه همه ی مکاتب رو قبول داشته باشی با اینکه هیچ کدومشونو نپذیری در تضاده..
اینکه به دنبال هم هستن یه موضوع دیگه ست.
قسمت اول این جمله رو میفهمم اما قسمت دومش رو نه. اگه امکانش هست واستون میشه درک خودتون از این جمله رو توضیح بدین واسم؟ جالبه واسم
پاسخ:
تو عرفان یه شکل تفکری هست به نام وحدت وجود. اینکه یک وجود به‌هم‌پیوسته و یک‌پارچه و نامتناهی همه واقعیت رو فرا گرفته، که تو هر مکتبی هم  اسم خاص خودشو داره.
اینجا هم احتمالا نویسنده منظورش اینه که اگه به حقیقت رسیده باشی، هر مکتبی برات  یه تیکه از اون پازل بزرگه..کامل نیست، اما بخشی از حقیقت کلیه.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی