دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

به چی چسبیدم ؟

جمعه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۶، ۰۱:۰۱ ب.ظ


فکر میکنم آدم های نیاز دارند برای تحمل زندگی و ادامه آن به چیزهایی بچسبند و به آن ها بنازند .

یکی به تیم فوتبال مورد علاقه اش میچسبد ( استقلالی ها و پرسپولیسی ها متعصب )

یکی به مدرسه ای که در آن درس خوانده یا میخواند ( سمپادی ها  :) )

یکی به دانشگاه یا رشته ای که در آن قبول شده ( پزشکی ، حقوق ، مهندسی .. )

یکی به سلبریتی مورد علاقه اش

یکی به سفرهایی که رفته

یکی به اطلاعات و دانش اش در زمینه ای خاص یا کاری که در آن خبره است

یکی به ماه تولدی که در آن زاده شده یا نژادی که به آن تعلق دارد

یکی به سبک موسیقی مورد علاقه اش یا سازی که در نواختن آن ماهر است

یکی به مکتب فکری یا سیاسی یا مذهب و دین و روش زندگی اش

یکی هم به قد و وزن یا شکل و رنگ مو ، پوست یا چشمانش..


خیلی دوست دارم بدانم من به چه چیزهایی چسبیده ام و به شکل بلاهت باری از آنها خبر ندارم

( خواهرم اشاره میکند بفرما ، یکی از آنها کتاب ها ، میتوانی یک ماه هیچ کتابی را باز نکنی ؟ )

به باقی موارد کاری ندارم ، اما چقدر از چیزهایی که به آن ها چسبیده ایم و بهشان می نازیم از جنس دستاورد هستند ؟ همین "دستاورد"هایمان هم چقدر ارزش افتخار کردن دارند ؟ چه مقدارشان حاصل دسترنج خودمان است ؟ چه مقدار آن حاصل هوش و استعدادی ست که در ما نهفته شده ، چه مقدارش تنها بازتاب محیطی که در آن بزرگ شده ایم و چه اندازه اش حاصل سرمایه گذاری های والدینمان ؟

شما چی ؟ تا به حال فکر کرده اید به بودن در چه گروهی افتخار کرده اید ؟

به چه چیزهای چسبیده اید ، یا از چه چیزهایی رها شده اید ؟

Sad Quastion+

  • موافقین ۶ مخالفین ۰
  • جمعه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۶، ۰۱:۰۱ ب.ظ
  • Mohammad Mahdi ..

نظرات  (۵)

به نظر من افتخار کردن به ویژگی ها (و به قول شما دستاوردها) ی اکتسابی ارزشمندتر از بالیدن به مواردیه که خودمون تو انتخاب کردنشون نقشی نداریم ... ولی مطمئنا خیلی جاها به مواردی از این دست هم نادانسته یا دانسته افتخار میکنیم 
مثالی که من همیشه بهش فکر میکنم دوبلوری هست که در اثر ژنتیک یا وراثت صدای خیلی خوب و پر طنین و از هر لحاظ "ویژه " ای بهش ارث رسیده و مطمئنا با تلاش متوسط میتونه به صدای ماندگار تبدیل بشه ... حالا ما اینو باید دستاورد اکتسابی فرض کنیم یا نتیجه ی عوامل محیطی؟
پاسخ:
نمیدونم..نمیشه حکم کلی داد..منظور اون خودشناسی ست که هرکسی تو هرجایگاهی در جریان باشه چه چیزهایی داره و چطور این چیزها در اختیارش قرار گرفتن..که در نهایت این آگاهی باعث رشد یک صفت خوب درش باشه..مثلا فروتنی..تو همین مثال دوبلوری..اصلا دوبله هم نه بعضی از همین گوینده های درپیت رادیو به رخ کشیدن صدا رو ساده میشه دید..
بخشی اکتسابی و بخشیش دستاورد خودم
با این حرفا خیلی احساس آشنایی دارم و همه اینها چیزی است که در گفتگو های روزمره با دوستانم بیشتر از همه به آنها توجه می کنم.
واقعا چه کرده ام و چه دستاوردی دارم؟
یکی از چسبیدنی‌ها! که مشترک‌ه بین همه‌، باورهاست.که می‌تونه هم خوب باشه، هم بد..
مثلا چسبیدن به باور آزادی، خودش ناقض آزادی‌ه.
پاسخ:
آفرین دقیقاً
من تو این مرحله گیرم هنوز..
شجاعت زیادی می خواد به این سوال پاسخ بدی!
پاسخ:
آره آسون نیست..
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی