دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

brand experience

سه شنبه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۰۲ ب.ظ

 

پس از تجربه کابوس‌وار کارشناسی و دانشگاه فنی، بالاخره می‌توانم در رشته مورد علاقه‌ام درس بخوانم. در دانشگاهی که پارسال فکرش را هم نمی‌کردم به آن بروم اما امسال با رغبت تمام و پیش از بهشتی و تهران و علامه انتخابش کردم. این انتخاب چند درس و تجربه بزرگ هم برایم داشت. برآورد منطقی هزینه- منفعت، شکستن کلیشه ذهنی اسم‌های بزرگ و لمس کردن از اعماق وجود که برند اصلا همه‌چیز نیست و جریان پول + هدف‌گذاری درست، می‌تواند کیفیتی حتی بهتر از برند برای هر موسسه‌ای بیاورد. این که واقعیت مهم‌تر از رویاست. و البته بالاخره زندگی کردن در تهران که ایده‌ درستی از آن ندارم. یعنی می‌دانم خودم قرار است چه کارهایی بکنم اما دقیقا نمی‌دانم او قرار است در پایان با من چه بکند.

 

  • موافقین ۱۲ مخالفین ۰
  • سه شنبه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۰۲ ب.ظ
  • Mohammad Mahdi ..

نظرات  (۵)

مبارکت باشه. من هم تجربه ی تغییر رشته و به سبب اون زندگی در تهران رو برای حدود شش سال داشتم و باید بگم با اختلاف بهترین تصمیم و اتفاق زندگیم بوده. مطمئنم برای توهم همینطور خواهد بود.

پاسخ:
ممنونم. آره امیدوارم تجربه خوبی باشه.

مرسی خیلی لطف کردین

ان شاء الله بسیار موفق باشید تو کارتون و بهتون خوش بگذره

پاسخ:
ممنون

ممنون از توضیحاتتون

بله دقیقا منم متوجه جای رشد کم و درامد پایین تو رشته مکانیک شدم با اینکه فقط 2 ماهه میرم سر کار!

نظرتون چیه ادم از کارشناسی مکانیک صنعتی اصفهان بره ارشد مکانیک یکی از دانشگاه‌های خوب تهران بعد برای دکترا اقدام کنه فول فاند بگیره بره خارج از کشور؟ قابل قیاس هست درامدش با رشته‌ی شما؟

و یه سوال دیگه. رشته‌های مالی و مدیریتی اشباع نشده‌ان؟ من حس میکنم هرچقدر هم قدر باشم خیلی سخت میتونم خودم رو بین این همه فارغ التحصیل نشون بدم.

خوشحال میشم نظرتون رو بدونم

پاسخ:
فکر می‌کنم درآمد در ایران هرچقدر هم زیاد بشه با توجه به بی‌ارزش بودن ریال و قدرت خرید کم ارزشی نداره.

آره چرا که نه به نظرم ایده خوبیه اگه استعداد و حداقل علاقه لازم براش هست...
کشورهای دیگه سطح درآمدها اونقدر فاصله ای با هم ندارن و از همه مهم تر هر شغلی داشته باشید قدرت خریدتون بالاست...اینکه میتونید خیلی سریع تر از ایران صاحب خونه و ماشین استاندارد بشید هرچند با وام...
بنظرم اگه حداقل های لازم برای ادامه مکانیک و اپلای کردن رو دارید انجامش بدید.

من در مورد گرایش های دیگه مدیریت اطلاع زیادی ندارم.. ولی چرا به نظرم تا حد زیادی اشباع شدن...ولی مالی نه. یکی از استاداهامون میگه شما شانس آوردید و در برهه ای دارید وارد بازار کار می‌شید که آدم ضعیف ش هم روی زمین نمی‌مونه...آدم قوی رو که روی هوا می زنند.

سلام

میشه یکم بیشتر توضیح بدین؟ برای منی که نمیدونم ارشد همین مکانیک بخونم یا به مباحث انسانی محبوبم فرار کنم واقعا توضیحات بقیه حیاتیه.

ممنون میشم

پاسخ:
سلام
اولین توصیه ام اینه که ببینید تو چه رشته هایی پول در جریانه...چون هرچقدر هم به یه رشته علاقه داشته باشید ولی بازار کار و درآمدش خوب نباشه هیچ ارزشی نداره...بعضی رشته ها مثل دندون پزشکی یا MBA جریان پول داخلش واضح شده و خب قبولی داخلشون سخت شده..پنهان ها رو پیدا کنید.

دوم اینکه من فقط در مورد مکانیک و فایننس اطلاع دارم و از باقی رشته های انسانی بی‌خبرم. و این ها هم نظر شخصیمه...در مورد مکانیک فقط اگه قصد رفتن از ایران رو دارید ادامه بدید و برای دکترای فول فاند اقدام کنید‌...چون مهندسی خیلی اپلای خورش خوبه ولی رشته های انسانی سخت و تو بعضی گرایش ها تقریبا غیرممکنه..‌.ولی دکترا خوندن و کار آکادمیک کردن هم واقعا داستان داره و به نظرم نمی ارزه به هر قیمتی آدم بخواد بره.

در مورد اوضاع کار هم شاید شهر به شهر و استان به استان فرق کنه..ولی تا جاییکه مت دیدم اوضاع کاری مکانیک چه از لحاظ موقعیت های شغلی چه از لحاظ درآمدی افتضاحه...مثال بزنم سطح درآمد یه مهندس مکانیک با ده سال سابقه شاید برابر با دانشجوی ماه اول فایننس باشه! از طرفی یه سختی بی موردی تو رشته هایی مثل مکانیک و برق وجود داره که به نظرم حتی اگه عاشق هم باشی بی مورده...عاشق  نباشی که بی‌خیال!

جای رشد شغل ها رو هم نگاه کنید...شغلی که نتونی با خلاقیت یا تلاش بیشتز درآمدت رو حداقل بیشتر از تورم سالیانه افزایش بدی هیچ ارزشی نداره.


به به، چه فوق‌العاده! خیلی موفق باشی!

اگه دوست داری رشته و دانشگاهت رو هم بگو بدونیم. راستش یادمه تو یکی از مطالب قدیمی گفته بودی اگه برمی‌گشتی شاید می‌رفتی روانشناسی. نمی‌دونم همونه یا نه.

پاسخ:
ممنونم :)
نه روانشناسی که نه...دوسش دارم ولی ترجیح می‌دم شکل مطالعه و تجربه شخصی باشه نه کار...البته بازار کارش هم گمون نکنم خوب باشه...
رشته من Finance هست که داخلش مقدار قابل توجهی روانشناسی هم وجود داره  : )
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی