دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

چشم انداز / فیلم، مستند و سریال

شنبه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۷، ۱۲:۰۱ ق.ظ


تعدادی از کارگردان ها بودند که امسال بیشتر آثارشونو تماشا کردم. اگرچه بعضی از فیلمها باید بازبینی و نقد بشن و در مورد تعدادی از فیلمسازها باید کتاب های بیشتری بخونم.

پارسال تقریباً 170 تا فیلم دیدم. امیدوارم امسال بتونم بیشتر از 200 تاشونو خوب تماشا کنم.


  • کارگردان ها:
  • کسانی که باید آثارشونو ببینم...
  1. دیوید لینچ

  2. بلاتار
  3. لوئیس بونوئل
  4. آکیرا کوروساوا
  5. جان فورد
  6. هاوارد هاوکس
  7. ورنر هرتزوگ
  8. فدریکو فلینی
  9. اینگمار برگمن
  10. فرانسوا تروفو
  11. سرجو لئونه
  12. پل توماس آندرسن
  13. ریدلی اسکات
  14. کلینت ایست‌وود
  15. برادران کوئن
  16. یاسوجیرو اوزو
  17. جیم جارموش
  18. جورج لوکاس
  19. ویم وندرس
  20. پیتر بوگدایوویچ
  21. اورسن ولز
  22. دیوید لین
  23. تام تیکور
  24. فریتس لانگ
  25. راینر ورنر فاسبیندر
  26. برناردو برتولوچی
  27. جوزپه تورناتوره
  28. روبرتو بنینی
  29. پیر پائولو پازولینی
  30. ژان-لوک گدار
  31. امیر کاستاریکا
  32. ژاک اودیار
  33. علی حاتمی
  34. بهمن قبادی


  • تا حد قابل قبولی دیده شده اند و به تدریج باقی آثارشونو هم میبینم:
  1. آلفرد هیچکاک
  2. پدرو آلمودوار
  3. بیلی وایلدر
  4. کوئنتین تارانتینو
  5. دارن آرنوفسکی
  6. دیوید فینچر
  7. آندری تارکوفسکی
  8. استنلی کوبریک
  9. الخاندرو گنزالس ایناریتو
  10. لارس فون تریر
  11. وونگ کار وای
  12. رومن پلانسکی
  13. هایائو میازاکی
  14. بهرام بیضایی
  15. بهمن فرمان آرا
  16. اصغر فرهادی
  17. عباس کیارستمی
  18. مسعود کیمیایی
  19. داریوش مهرجویی
  20. بهرام توکلی
  21. مجید مجیدی
  22. کریستوفر نولان
  23. استیون اسپیلبرگ
  24. مارتین اسکورسیزی
  25. وودی آلن
  26. تیم برتون
  27. اسپایک جونز
  28. فرانک دارابونت
  29. فرانسیس فورد کاپولا
  30. ام. نایت شیامالان
  31. لوک بسون
  32. میشائیل هانکه
  33. چارلی کافمن
  34. دنی ویلنوو
  35. Jean-Marc Vallée


  • مستند
  • متاسفانه مستند کم میبینم. سعی میکنم امسال 20 تا مستند تماشا کننم+ 3 یا چهار مستند سریالی...


  • سریال
  • سریال هایی که تست میکنم:
  1. Better Call Saul
  2. The Handmaid's Tale
  3. Band of Brothers
  4. Shameless
  5. A Series of unfortunate Events
  6. Sherlock
  7. Twin Peaks
  8. True Detective
  9. MindHunter
  10. Fargo
  11. Downton Abbey

  • سریال هایی که ادامه میدم:
  1. Six Feet Under
  2. Black Mirror
  3. Lie to Me
  4. Big Little Lies
  5. West World
  6. Big Bang




  • موافقین ۳ مخالفین ۰
  • شنبه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۷، ۱۲:۰۱ ق.ظ
  • Mohammad Mahdi ..

نظرات  (۸)

چند تا سریالو با هم دنبال می کنی؟! مردم چه توانایی هایی دارن!
پاسخ:
یه جوری گفتید یه لحظه حس کردم دوازده تا مانیتور جلوم روشنه همزمان دارم همه رو میبینم! :)
همه رو که با هم نمیبینم! در واقع هیچ وقت بیشتر از دوتا سریالو همزمان نمیبینم...یه فصل از یکدوم رو تموم میکنم و اگه دلم نخواد ادامه اش بدم میرم یه فصل از یه سریال دیگه میبینم...
Six feet under رو تنها تونستم دو سه قسمت از فصل اول رو ببینم. با اینکه ایده ش به شدت برام جذاب بود فکر کنم از نوع روابط بین ِ فردی سریال زده شدم. ادامه ندادم. :|
A series of unfortunate events هم همین طور، نوع فانتزی ش خوب بود اما چرا ترغیب به ادامه نشدم نمی دونم؟!
Sherlock و True Detective رو هم اینقدر خوب بودن ول کردم یه وقت تمام نشن! :))

پ.ن. منم برم فیلم و سریال های سال گذشته م رو سرشماری کنم. :D
پاسخ:
نکنه هوموفوبیا داری؟ :)
به نظرم سریال فوق العاده ایه...یه شوخ طبعی بی رحمانه درونش جاریه که کمتر جایی پیدا میشه.

A series of unfortunate events شروع خوبی نداره...گویا فصل دوم بهتره...

پ ن: آره باحاله :))
من دوستش داشتم و به خاطر خود شخصیت پاتریک جین میدیدم سریال از فصل چهار به بعد به نظرم افت داشت
شخصیت red john ( شخصیت منفی سریال ) رو اینقدر بزرگ کردن به شکلی که در رده های بالای دولتی نفوذ داشته ولی بعد یهو جمعش کردن انگار هیچوقت نبوده نیست شد کلا
و یادم قسمت اخر دقیقا مترجمش همچین جمله ای نوشته بود 
" و اینگونه بود که یکی از بهترین سریال های عمرم به بدترین شکل ممکن تمام شد "
در کل سه فصل اول ارزش دیدن رو داشت
پاسخ:
ممنونم برای توضیح کاملت...خیلی راحت تر شد تصمیم گیری برام
در یکی از نقد هاش خوندن که خود دکتر اکمن سر همه قسمت ها بود که از لحاظ علمی درست باشه
در سریال mentalist هم یک شخصیت وحود داره که با خوندن زبان بدن و حالت های مختلف استنتاج میکنه 
پاسخ:
آره سریال دقیق و تقریبا مستندیه از لحاظ علمی...
خیلی دوست دارم منتالیست رو هم ببینم..خوبه به نظر شما؟
A series of unfortunate events به نظـرِ مـن زیاد جـالب نبـود حتی تا آخر ندیدمش به نـظرم جای این Fargo رو بذار تو لیست :دی
کـارگـاهان حقیـقی  فصـل یکش فقـط ارزش دیدن داره (هرچند که پایان ناامیـد کـننده ای داره:دی)ولی بازی های خوب و موسیقی شاهکار و داستان جذابی داره.
توییـن پیکـس هم که عشق اول و آخرمـه :))
200تا فیلـم هم که خب وقت نمیـشه ببینی.
 ایشالله وقت نشه ببینی
در راستای دو پست اخیـرت باید بـگم که " هِــیت یو "
همین دیگه :)
پاسخ:
من یه قسمت از A series of unfortunate events دیدم و افتضاح بود به نظرم ...چون من عاشق فیلمش هم بودم....اما میگن فصل دومش خیلی بهتره...شاید ببینم...حتی از فصل دوم!
حتما  فارگو رو اضافه میکنم ممنون...

کـارگـاهان حقیـقی و مخصوصا تویین پیکس رو هم که حتما میبینم :)


با شناختی که از شخصیت دیبی گونه ات دارم برداشت های مثبتی کردم نگران نباش اصلا ناراحت نشدم  :)))
همین چند دقیقه‌ی پیش فصل اول true detective رو تموم کردم و با اطمینان می‌گم عـــــالی. 
band of brothers رو 2بار دیدم، شکی توش نیست. 
big little lies هم در انتظار فصل جدید.

پارسال این روند مرور آثارتون منو ترغیب کرد تا شروع کنم مجموعه‌ای کارها رو ببینم، ولی خیلی کم پیش رفتم. امیدوارم امسال جبران کنم. 
پاسخ:
تعریف هر دوشون رو شنیدم...تا ببینیم چی میشه.

مجموعه ای دیدنم برای من خیلی مفید بوده. امیدوارم برای شما هم جواب بده.
سریال lie to me مربوط به زندگی دکتر پاول اکمن ؟
پاسخ:
آره همونه
برنامه هاتو نذار اینجالطفا:/
جدی:/
تخته کن کلا وبلاگتو لطفا
پاسخ:
باشه چون تو میگی :))
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی