دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

تقلا

سه شنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۲۹ ب.ظ


شبیه دیگران نبودن به هر قیمتی درسته؟ فکر میکنم نه..اینجا همون نقطه ایه که آدم تبدیل میشه به "اَدا"..میپذیرم که ساده نیست...میپذیرم معمولی بودن و دیدن شباهت حرف ها، شباهت زندگی ها بهم و تحمل کردن این موضوع کار آسونی نیست. این که دقیقاً شبیه میلیون ها نفر دیگه ای که بودن و هستن و خواهند بود باشی و زندگی کنی و بمیری. دقیقا همون کلماتی رو به زبون بیاری و بشنوی که دیگران بارها و بارها گفتند، همونکارها رو بکنی، همونجاها بری و همونطور تموم شی. واقعاً سخته. ولی؟ فکر نمیکنم ولی وجود داشته باشه. باید پذیرفت و مدت ها رنج کشید. کاری هم نمیشه کرد. هر تلاشی برای متفاوت نشون دادن خودت با دیگران تو رو تبدیل به یه موجود مضحک میکنه که قلابی بودنش از فرسخ ها مشخصه.

اوه من شبیه دیگران نیستم. اوه من از جنس آدمای اطرافم نیستم. اوه هیچ کس منو درک نمیکنه. اوه چرا من مثل بقیه نمیتونم فلان کارو بکنم و فلان کاری که میکنم در نظر دیگران عجیب به نظر میاد.

اینها بخشی از بولشت هایی هستن که بعضی از آدما هر روز منتشر میکنند. آدمایی که از مرحله ی اول عبور کردند ولی همونجا گیر کردند و به بیراهه رفتند. نتونستند بفهمن راه گریزی نیست، نتونستند سکوتشون رو حفظ کنند، نتونستند بشینند و تماشا کنند فقط...تلاش عبث آدمو به بدجاهایی میکشونه...


  • موافقین ۶ مخالفین ۰
  • سه شنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۲۹ ب.ظ
  • Mohammad Mahdi ..

نظرات  (۱)

لذت واهی ای نیست. همیشه یک "توده" ای هست که ازشون فاصله داشتی باشی. و متفاوت بودن لذت بخشه. من ایرادی نمیبینم که در بعضی مصادیق تفاوت، آدمها بیان و از متفاوت بودنشون با اطرافیان بگن. و این نوشته جالب شما هم اون "من از آدمهای متظاهر اطرافم متفاوت هستم" رو توی خودش داره. و بله، در طول هر چند هزار سال از عمر افکار بشر و بین میلیاردها آدم، قطعا تا الان بارها اتفاق افتاده که یک نفر مثل تو بیاد بگه چرا آدمهای اطرافم سعی میکنم ادای متفاوت بودن در بیارن و یک نفر مثل من بیاد همچین نظری بده!
با اینهمه به نظرم سرحداتی از تفکر و تجربه ی زندگی در انسانها هست که توی اون نقاط یکتا بشی. مثلا یک فیلسوف که نظام فکرر جدیدی رو بنا میکنه میتونه یکتا باشه. البته این حدس منه چون هیچ اشرافی ندارم به ساحت تفکر.
پاسخ:
و این نوشته جالب شما هم اون "من از آدمهای متظاهر اطرافم متفاوت هستم" رو توی خودش داره.

نه بابا منم عین همم و همون حرفا رو به یه شکل دیگه دارم میزنم..و این که آره....همین حرفهایی که من گفتم بارها کسان دیگری گفتند چه به چشمم خورده باشه چه نخورده باشه....که نخورده هنوز....

امروز نمیشه/سخته که به اون سرحداتی که میگی رسید....تمام عمرتو باید صرف مطالعه آثار مهم موجود کنی..بعد تازه با نبوغی که سهم همه هم نیست شاید بتونی به چنین چیزی برسی....
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی