دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

زیر سؤال بردن همه چیز..

جمعه, ۱ مرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۵۵ ب.ظ


مغز ما در طی سالهای متمادی چنان شستشو داده شده است (توسط خانواده، رسانه های جمعی، سیستم آموزشی و تبلیغات محیطی و …) که چیزهای زیادی را همچون مقدسات، بی چون و چرا می پذیریم. در صورتیکه خیلی وقتها واقعیت چیز دیگری است .

ماشین قدرتمند شستشوی مغزی تمام سعی خودش را می کند که ما توان پرسشگری خود را از سن کم از دست بدهیم. من باید دانشگاه بروم، چرا؟ من باید ازدواج کنم، چرا؟ من باید استخدام بشوم، چرا؟ من باید بچه دار بشوم، چرا؟ من باید آرایش کنم، چرا؟ من باید در قرعه کشی حسابهای قرض الحسنه شرکت کنم، چرا؟ من باید دماغم را عمل کنم، چرا؟ من باید به اسم خلیج فارس اهمیت بدهم، چرا؟ من باید ماشین بخرم، چرا؟  و...

همه چیز را می توان زیر سؤال برد. البته این فعالیت را می توانید در سکوت و توی ذهنتان انجام بدهید. هر وقت کسی چیزی به شما گفت، قبل از هر تصمیمی، آن چیز را ببرید زیر سؤال.

آیا دلیلی در اثبات و یا رد حرف او می توانید پیدا کنید؟ آیا دیدن تبلیغ کلاسهای آمادگی کنکور کارشناسی ارشد به این معنی است که تحصیلات عالیه زندگی شما را بهتر خواهد کرد؟ به چه دلیل؟ پنج دلیل در اثبات یا رد آن پیدا کنید. این کار در ابتدا مشکل به نظر می رشد ولی به زودی عادت خواهید کرد..

سؤال پرسیدن تنها راه  و اولین قدم برای رهایی از غل و زنجیر همرنگی با جماعت است..


  • موافقین ۸ مخالفین ۰
  • جمعه, ۱ مرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۵۵ ب.ظ
  • Mohammad Mahdi ..

نظرات  (۴)

واو. معرکه بود. ممنون!
پاسخ:
خواهش میکنم :)

مثلا من نباید یکی مث تورو بکشم ، چرا؟ چون جون انسانها مقدسه، مقدس! چرا؟!!!!!!

+واقعا چرا چرندیاتی اینجا بدون فکر مورد تایید چند تا مث خودت قرار میگیره؟!

پاسخ:
واقعا چرا نباید منو بکشید ؟ شاید خوب باشه که یه لیست در این مورد درست کنید ..مثلا یه چیزی شبیه به این و توش منفعت و هزینه ها رو بنویسید

منفعت ها :
1. احساس لذت و قدرت یا رسیدن به رضایت درونی
2. ؟

هزینه ها

1.با کشتن من ممکنه تحت تعقیب قانون قرار بگیرید و در نهایت اعدام یا زندانی بشید..
2.کشتن من احتمالا بی دردسر و بی مقاومت هم نخواهد بود و در این بین ممکنه خودتون هم آسیبی ببینید..
3.اگه انسان عاقلی باشید احتمالا به این فکر میکنید که ممکن بعدها از این تصمیمتون پشیمون بشید که چرا انسانی که آزاری به شما نرسونده کشتید و این مثل یک بار  در تمام عمر بر روی دوشتون باشه..

البته اگه عاقل بودید اینطور سوال نمیکردید..معمولا آدم برای انجام ندادن کارها نیست که دلیل میاره ، برای انجام دادنشونه ! :) چرا باید منو بکشید ؟!

نکته ی خیلی مهمیه ممنون بابت یادآوریش ...
+ یه جا خوندم از روش هایی که آدم و باهوش تر میکنه همین مخالفت کردن و دنبال نقیضه گشتن برای مسایلی هست که دیگران بی چون و چرا میپذیرنش ....
پاسخ:
+کاملا منطقی به نظر میرسه..
دقیقا! عالی بود..
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی