دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!


 وقتی از آدم‌ها غمگین می‌شوم نمی‌توانم توی چشم‌هایشان نگاه کنم، نمی‌توانم حتی با آن‌ها دیالوگ‌های ساده‌ی روزمره را داشته باشم. این اخلاق بد را شاید از بابا به ارث برده‌ام که وقتی غمگین است، وقتی عصبانی‌ست، وقتی ناراحت است، وقتی قهر است، زمین را نگاه می‌کند، تلویزیون را نگاه می‌کند، هرجایی به غیر از چشم‌های آدم، به غیر از چهره‌ی آدم...

اما وقتی کسی شما را می‌کشد کنار و می‌گوید: «حرف بزن!» و مجبورتان می‌کند توی چشم‌هایش نگاه کنید دیواری فرو می‌ریزد. دیواری که نه اسمش را می‌دانم نه حس‌اش را. این‌جور وقت‌هاست که شهامت پیدا می‌کنم تا از دلخوری‌ام حرف بزنم. منِ مغرور، منِ خودخواه وقتی به حرف می‌آیم که کسی بازویم را می‌چسبد و محکم می‌گوید: «مشکل چیست؟»

من هیچ‌وقت شهامت این کار را ندارم. شهامت‌اش را ندارم که وقتی از کسی ناراحتم مستقیم توی چشم‌هایش نگاه کنم و بگویم «ناراحتم!» گله کنم یا علت ناراحتی‌ام را بیان کنم.

می‌گذارم و می‌روم. دورش خط می‌کشم. ساکت می‌شوم. نگاه نمی‌کنم و هر واکنش خاموش دیگر. این رفتار اشتباه هم شاید از آنجایی ریشه گرفت که فکر کردم آدم‌ها خودشان باید متوجه باشند که کجای رابطه ناراحتت کرده‌اند، کجای رابطه دلت را شکسته‌اند، کجای رابطه حرفی زده‌اند یا کاری کرده‌اند که تو را مجبور کرده‌اند ساکت شوی..


+هویج بنفش..


  • موافقین ۳ مخالفین ۰
  • جمعه, ۱۵ آبان ۱۳۹۴، ۰۹:۴۴ ب.ظ
  • Mohammad Mahdi ..

نظرات  (۳)

من هم...

و بعد دلخوری های ریز ریز روی هم جمع میشن و به شکل یه گلوله ی سنگین سربی توی گلو گیر میکنن ، اتفاقی که شاید اگه در باره ی دلخوری هامون حرف می زدیم نمی افتاد ...

+ یه ربع بود داشتم دنبال اون پست طولانیه که راجع به میل سیری ناپذیر به خوندن کتاب بود میگشتم ! کسی ندیدتش آیا؟ ...

پاسخ:
برداشتم به دلایلی :)
به طرز وحشتناکی من هم این رفتار مضخرف رو دارم..
این که نمیتونم بگم! بگم بابا جان از دستت ناراحتم... بگم نباید این کار رو میکردی!
این جور مواقع همه اش با خودم میگم ینی واقعا نمیفهمه که اشتباه کرده؟! که خراب کرده؟!..
نه! میفهمن..
پاسخ:
می فهمند و کاری نمیکنند ؟
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی