دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

حرف مرد، n تاست...

چهارشنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۴۳ ق.ظ


این روزها با عبارت های «ثبات اندیشه»، «ثبات شخصیت» و حتی برخی ثبات های دیگر به تعارضی نفس گیر رسیده ام. اصلا مگر ثبات اندیشه یا شخصیت، ارزش اند؟
«حرف مرد یکیست»؟! چرا؟ در به در دنبال اولین کسی هستم که این جمله را گفته است. میخواهم پیدایش کنم و از او سوالهای سخت بپرسم.
گاها فکر میکنم ما تعداد زیادی از ستون های زندگی خود را روی ضرب المثل هایی بنا کرده ایم که ارزش محتوایی ندارند. همینطور روی هوا گفته شده اند؛ شاید هم زمانی کارکرد اجتماعی داشته اند ولی الان دیگر به درد نمیخورند.

حالا که بازار گزاره سازی داغ است، چرا من نسازم؟ «حرف مرد دو تاست»؛ دومی را زمانی می گوید که بفهمد حرف اولش اشتباه است. شاید هم سه تا...شاید هم n تا...چه میدانم؛ احتمالا تعداد حرفهای مرد به سمت بی نهایت میل کند. یعنی تا جایی که به کمال مطلوبش برسد. در هر حال اگر حرف مرد یکی باشد، نه خودش به آگاهی می رسد نه جامعه پیرامونش...انسان باید همیشه آماده نو شدن باشد چه در اندیشه و چه در شخصیت؛ بله، «حرف مرد n تاست».


  • موافقین ۷ مخالفین ۰
  • چهارشنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۴۳ ق.ظ
  • Mohammad Mahdi ..

نظرات  (۱)

هفته‌ی پیش فیلمی دیدم و یکی از دیالوگ‌هاش رو همون لحظه یادداشت کردم: 
آدم برای تغییر نظرش باید شجاعت بیشتری داشته باشه تا سماجت و پافشاری بر اون. 
پاسخ:
و تجربه به من می‌گه آدم هر حرفی رو میون ماجرا، قصه یا فیلمه که با تمام وجود درک می‌کنه. نمی‌شه اون درک رو با یه جمله خردمندانه از میون اون واقعه بیرون کشید و منتقل کرد.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی