دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

بی‌خبر

چهارشنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۱۵ ب.ظ


هنر به بلوغ و کمال نرسیده. زیبایی برای عده ای انگشت‌ شمار، عین زشتی است. ولی چیز بدتری هم هست -حتی اگر تمام مردم در این دور و زمانه ی سرشار از زشتی به آن دسترسی داشته باشند- از هنر تنها به عنوان یک داروی مخدر استفاده می‌کنند تا بردگان را از بردگی خود بی‌خبر نگهدارند.

من از تمام آهنگسازان بزرگ، نقاشان و شاعران که مثل سگ سیرک به دور خود می‌چرخند و اثر هنری صادر می‌کنند، در حالی که نه دهم دنیا در فقر و کثافت نگه داشته شده متنفرم و تحقیرشان می‌کنم. هنر در اساس ارتجاعی است، چون مثل الکل تنها هدفش آن است که مردم از خوشبخت نبودن خود بی‌خبر بمانند. بزرگ ترین هنرمندان امروز خود را در خدمت استتار زشتی‌ها می‌گذارند. نقاشان، شاعران و موسیقیدانان امروز در خدمت پلیس‌اند: برای حفظ نظم موجود است که حضور دارند.


لیدی ال | رومن گاری | مهدی غبرائی‌ | ‌213 ص
  • موافقین ۶ مخالفین ۰
  • چهارشنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۱۵ ب.ظ
  • Mohammad Mahdi ..

نظرات  (۱)

  • -دایناسو ر-
  • و چرا هنرمندها به چنین چیزی تن دادن؟ البته ما تو شعرهای بعضی شاعرهای سال های دور میبینیم که نگاه انتقادی دارن مثلا به اوضاع کشورشون ولی واقعا اخیرا چنین چیزهایی رو کم دیدم، یا اگه چیزی دیدم باز هم به صورت مخدر بوده، به این شکل که چیزی گفته شده و ما مثلا داریم انتقاد میکنیم. 
    اقای ماهرویان تو برنامه شوکران شبکه چهار حرفایی با این مضمون زدن که مقصر روشن فکرها هستن که ساکتن و انتقاد نمیکنن. هر چند که مجری حرفشونو قبول نداشت و شاید حتی به سخره گرفتشون ولی حرف درستی بود. بلد کردن مشکلات و سکوت نکردن دربرابرشون باعث میشه حرکتی به جریان بیفته. این درباره هنرمندها هم صادقه.
    ولی در این شرایط، برای من سکوتشون قابل تحمل تره تا این که بازیچه و پیام رسان چیزهایی بشن که درست نیست.
    پاسخ:
    چون در یک سیستم معیوب آسایش و رفاهی بی دردسر دارند...


    +مشکل قحط النسا و قحط الرجال داریم...
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی