دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

پرسش ۸

يكشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۷، ۰۹:۵۷ ب.ظ


اگر حوصله داشتید مدتی رفتار خودتان را تماشا کنید، بعد برگردید و به هرکدام از این سوالات که دوست داشتید جواب دهید.


1.چه زمانی تصمیم می‌گیرید از خواندن یک متن (نوشته بلند) دست بکشید؟ با اسکرول کردن و دیدن طول نوشته؟ با خواندن کلمه یا کلمات اول، یا با خواندن پاراگراف نخست؟ (می‌توانید ویژگی خاص مشترکی بین "مقدمه" این در میانه رهاشدگان پیدا کنید؟)

یا نه...وقتی از خواندن دست می‌کشید که تصور می‌کنید به ایده اصلی نوشته پی بردید و نویسنده در حال گفتن حرفی تکراری‌ست؟ از کجا مطمئن می‌شوید یا حدس می‌زنید در ادامه اتفاقی نخواهد افتاد؟


2.به نظر خودتان معمولا فرصت کافی و منصفانه را به نویسنده می‌دهید؟ یا این دست کشیدن را ناشی از تنبلی و بی‌حوصلگی شخص خودتان می‌بینید؟


3.چه اندازه خود نویسنده یا منتشر کننده در تصمیم تان برای ادامه دادن به خواندن (علی رغم بلندبالا بودن نوشته یا ملالت اولیه) تاثیرگذار است؟ 


  • موافقین ۵ مخالفین ۰
  • يكشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۷، ۰۹:۵۷ ب.ظ
  • Mohammad Mahdi ..

نظرات  (۴)

  • اجاره آپارتمان مبله در تهران
  • متن اگه جذای باشه بلند و کوتاهیش زیاد اهمیت نداره.
    ___________________________
    اجاره آپارتمان مبله در تهران
    https://eskanbama.com
    من شروع میکنم به خوندن تا اونجایی که حس کنم دیگه واقعا حوصله ی ادامه دادنش رو ندارم و متن واقعا خوب نیست. بعدش یکم اسکرول میکنم. سعی میکنم بقیه قسمتای متنو هم امتحان کنم. اگه همچنان حس کنم متن خوبی نیست احتمالا چند خط اخرشو هم یه نگاهی میکنم و رهاش میکنم..
    پاسخ:
    خب مسئله همین "حس کردنه"...اینکه چقدر معیار درستیه و بعد فارغ از درست یا غلط بودن مبتنی بر چه فاکتورهاییه.
  • هانی هستم
  • من معمولی بخشی از آغاز متن رو می‌خونم. اگه جذبم نکرد ادامه نمیدم. هیچ وقت بلندی متن یا نویسنده‌ش و ... باعث نمیشه ازش بگذرم
    پاسخ:
    منطقی به نظر می‌رسه.
    الان پست رو خوندم و از اونجایی که احتمالاً فراموش میکنم مدتی به رفتارم فکر کنم و بعد برگردم بیام نظر بدم، یه کم از نتیجۀ بررسی های قدیمیم رو مطرح میکنم.
    یه مدت تندخوانی تمرین میکردم. یکی از تکنیک های واضحش اینه که سعی کنی کلماتی ک میخونی رو تو ذهنت تلفظ نکنی. ینی صدا در نیاری تو ذهنت براشون. و خب به مرور سرعتت بیشتر میشه. مطلبایی که کلمات توش درست چیده نشده باشن، به شدت آزار دهنده میشن برات بعد از مدتی. جوری که شاید بتونی دستور واحد نگارش رو برای خودت توجیه کنی. همه متنها رو میشه راحت خوند اگر از اسلوب درستی تبعیت کنند. انتخاب واژگانِ ساده و راحت هم مهمه.
    .
    اگر یادم بود، برمیگردم و ادامه میدم :)
    پاسخ:
    یعنی به خاطر اینکه تو ذهنت تلفظ نمیکنی متوجه درست چیده نشدن کلمات میشی و آزارت میدن؟

    به غیر از موضوع دقت واژگانی، برای من گاهی خیلی جذابه وقتی نویسنده از کلمات کم کاربردتر و سخت استفاده میکنه. منظورم کلمات فراموش شده یا کهن نیست، کلماتی که شنیده شده، هرچند کمتر.

    ممنون که نظرت رو گفتی، خوشحال میشم باقی ش رو هم بدونم :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی