دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

Self-help

چهارشنبه, ۵ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۲:۱۵ ق.ظ


راستش من هیچ گاردی نسبت به خودکشی ندارم. یعنی اگر یکی از دوستانم بیاید و بگوید مصمم است که این کار را انجام دهد سعی نمیکنم منصرف اش کنم.

وفتی از بالا نگاه کنی، تصمیم یک نفر برای اینکه بخواهد به زندگی اش پایان بدهد همانقدر طبیعی و قابل احترام ست که تو امروز تصمیم گرفته ای به زندگی ات ادامه بدهی.

شاید تنها چیزی که در این بین اهمیت دارد این است که بدانی آن تصمیم آگاهانه است. بدانی چرا میخواهی این کار را انجام بدهی و تا حد زیادی مطمئن باشی بیماری و عذاب یا بی میلی به زندگی و ملالت غیرقابل تحملی که از آن رنج میکشی یک احساس/اتفاق زودگذر نیست...واقعی ست، غیرقابل درمان است و یک درگیری طولانی مدت/مادام العمر به همراه دارد...
و مساله مهم دیگر این است که بدانی بعد از این کار چه چیزی در انتظارت است...در واقع بهتر است این را در نظر بگیری و بدانی که نمیدانی و نمیتوانی بدانی چه در انتظارت است!
احتمال قریب به یقین "نیستی" ست، اما... چه کسی میتواند مطمئن باشد؟

  • موافقین ۸ مخالفین ۳
  • چهارشنبه, ۵ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۲:۱۵ ق.ظ
  • Mohammad Mahdi ..

نظرات  (۵)

حس می‌کنم امتیاز مثبت دادن کافی نبود و باید کامنت بزارم و بگم موافقم. موافقم! موافقم! موافقم! 
پاسخ:
از تاییدت خوشحال شدم :)
یعنی به نیستی خیلی معتقدنیستم.
دوست دارم همیشه به زندگی چنگ بزنم.
پاسخ:
آهان
حس میکنم بعدازمرگمم زنده ام
به نظرم وقتی کسی آگاهانه برای این کار تصمیم بگیرد، دیگر برایش اهمیتی نخواهد داشت که چه چیزی در انتظارش است. چه نیستی و چه هرچیزی دیگر. دیگر «زندگی» شبیه به یک رویا می‌شود. چه فرقی می‌کند توی این دنیا باشد یا جای دیگر یا اصلا نباشد؟ نمی‌شود کسی را محکوم به زندگی کرد و از او خواست تا زنده‌گی هم کند! همان بحران وجودی و این حرف‌ها..
من که یک همچنین احساسی دارم.
پاسخ:
این خودش بخشی از همون آگاهیه دیگه
نمیدونم اگرکسی بهم بگه میخوادخودکشی کنه چی بهش میگم،یاچیکارمی کنم؟
اماقطعادوست دارم اگرروزی ازشدت خستگی فراوان این کاروانجام دادم مطمئن باشم که به نیکی ازم یادکنن وجای خوبی منوبهدخاک بسپارن.که حتی اگرآدم به مرگ طبیعی هم بمیره بازهم نیستی است که هیچ ازآن مطمئن نیستم
پاسخ:
وقتی مرده باشی چه فرقی میکنی چه جوری ازت یاد کنند یا کجا و چطور خاک بشی...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی