دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

نجات دنیا

سه شنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۶، ۰۹:۲۵ ب.ظ


مردی که در باغچه‌اش کار می‌کند
آن‌سان که ولتر آرزو داشت،
آن‌کس که از وجود موسیقی سپاسگزار است،
آن‌کس که از یافتن ریشه‌ی واژه‌ای لذت می‌برد،

آن دو کارگری که در کافه‌ای در جنوب
سرگرم بازی خاموش شطرنجند،
کوزه‌گری که درباره‌ی رنگ یا شکل کوزه می‌اندیشد،
حروف‌چینی که این صفحه را خوب می‌آراید
هرچند برایش چندان لذتبخش نباشد،
زن و مردی که آخرین مصراع‌های بند معینی از یک شعر بلند را می‌خوانند،
آن‌کس که دست نوازشی بر سر حیوان ِخفته‌ای می‌کشد،
آن‌کس که ظلمی را که بر او رفته توجیه می‌کند
یا دلش می‌خواهد که توجیه کند،
آن‌کس که از وجود استیونسن شاد است،
آن‌کس که ترجیح می‌دهد حق با دیگران باشد...
این آدم‌ها، ناخودآگاه، دنیا را نجات می‌دهند.

{ خورخه لوئیس بورخس }

+ترجمه‌ی صفدر تقی‌زاده

+قبل از خوندنش فکر میکردم فقط من از پیدا کردن ریشه واژه ها لذت میبرم..

  • موافقین ۵ مخالفین ۰
  • سه شنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۶، ۰۹:۲۵ ب.ظ
  • Mohammad Mahdi ..

نظرات  (۳)

من و یکی دیگه هم هستیم. وقتی وبلاگتون رو بهش معرفی کردم گفت نقطه اشتراک ماست. گاهی حس میکنم خیلی ازم دوره. این رنج آوره.‌وقتی نزدیک میشه بهم امیدوار میشم. ممنون که باعث یه لحظه نزدیکی شدی.

پاسخ:
قشنگ‌ترین کامنت وبلاگم.

منم عاشق ریشه کلماتم ولی فکر نمیکردم فقط منم:)))

منم به شدت از پیدا کردن ریشه‌ی واژه‌ها لذت میبرم و دوست دارم دربارشون خیال پردازی کنم... فکر میکردم فقط منم! 
پاسخ:
چه خیالاتی داریم..
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی