دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

خودکنترلی

دوشنبه, ۳ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۵۹ ب.ظ


میدونم حرف و کار و راه درست چیه اما پی اش نمیرم! واقعاً مشکلم چیه؟


  • موافقین ۶ مخالفین ۰
  • دوشنبه, ۳ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۵۹ ب.ظ
  • Mohammad Mahdi ..

نظرات  (۷)

باید تلاش کنیم این منفعل بودن عزت نفسمون رو نشونه نگیره !
یادمه یه دکتری میگفت در بروز یا کنترل یک رفتار این تمایل به نداشتن نیست که باعث انجام دادن یا ندادن یه رفتار میشه ..این اندیشیدن ب ارزش آن کار هستش
اندیشیدن ب آینده و نتیجه آن رفتار...
اندیشیدن ب خودمان به کسی ک هستیم ، (وبه کسی که زنده ایم تا بشویم )است که جلوی مارا میگیرد 

اینکه من فردی مسول با اراده هستم نسبت ب قوانین فردی خودم یا من از خوش گذرانی ،لذت بردن در لحطه  و پیروی از خواسته های دلم هویت میگیرم !
از هرکدام ک هویت بگیرم بابت ان هزینه هواهم داد!
پاسخ:
میدونی گاهی هزینه هایی که بابت منفعل بودن قراره بدی رو هم میدونی ولی باز کاری نمیکنی..
  • پـــــر ی
  • حالا که دقت می کنم می بینم منم همینم :(
  • ستــ ـاره
  • منم همین مشکلو دارم :(
    البته حس میکنم که وقتی خونه نیستم و خوابگاهم یجورایی خیلی بهترم ... همون قضیه والدین کنترل گر که خانم سروری بهش اشاره کردند بنظرم وجود داره. البته بستگی به شخصیت خود فرد هم داره. بعضی ها کلا با کنترل شدن میانه ی بهتری دارند!
    پاسخ:
    آره منم دیدم کنترل گرو از والدین به دوست، استاد یا همسر تغییر میدن!
  • فاطمه سروری
  • البته یادمه با یه روانشناس مشورت کردم همون زمان؛ ایشون نظرشون این بود حکم کلی نیست و قرار نیست درباره همه صدق کنه این موارد.
    پاسخ:
    درسته. ولی فکر کنم مشکل من همین باشه.
    درسته که کنترلو تا حدودی از دست دیگران گرفتم اما خودم تو این سِمَت به بلوغ نرسیدم. مثل یه کاپیتان نابلد.
  • فاطمه سروری
  • نوشته بود تا یه سنی وقتی ویژگی های خوب ما برای پاسخ دادن به مطالبات والدین کنترلگر هست از یه جایی به بعد ازین روند مثبت هر چند باعث پیشرفتمون بشه خسته میشیم و عصیان میکنیم و برای اینکه نشون بدیم والد کنترلگر دیگه نمیتونه ما رو کنترل کنه حتی کارهایی که مطمئنیم درسته انجام نمیدیم؛ رخوت و سستی و بی خیالی ما رو اداره میکنه
    بعد نوشته بود دوری از والد کنترلگر این حس رو تغییر میده مثلا پیشنهاد داده بود یه شهر دیگه ادامه تحصیل بدیم تا انگیزه و عزت نفستون برگرده و ...
    پاسخ:
    به نظرم این والد کنترلگر میتونه حتی جامعه هم باشه..
    این راهی که گفته برای پدر و مادر کنترلگر و برای افزایش عزت نفس جواب میده..بسته به نوع کنترلگر جوابا فرق میکنه..

    +ممنون که نوشتیش برام
  • فاطمه سروری
  • یه کتاب جیبی کوچیک دیدم شهر کتاب عنوانش همین بود؛ چرا میدونی اما نمیتونی.
    چون مشکل خودم بود خریدم خوندم جواب سوال دقیقا عنوان همین مطلب بود
    پاسخ:
    راهکارم داده؟
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی