دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

جزئیاتی برای ارتباط بهتر با درونگرایان..

دوشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۶، ۰۸:۱۰ ب.ظ


1. افراد درونگرا طرفدار بحث های عمیق و شناخت واقعی هستند و مکالمات سطحی و دم دستی را نمی پسندند. (اگر از مهم ترین افراد زندگی آنها نیستید میتوانید مطمئن باشید علاقه ای به شنیدن حرف های معمولی یا جزئیات زندگی روزانه شما ندارند حتی اگر از روی نزاکت اینکار را انجام دهند.)

2. بیشتر درونگراها توانایی بهتری در نوشتن دارند تا صحبت کردن. احتمالا ارتباط نوشتاری مانند ایمیل زدن و مسیج دادن راه آسوده تری برای برقراری ارتباط با آن ها باشد تا تماس صوتی.

3. اگر با یک فرد درونگرا در کافی شاپ یا رستوران قرار دارید بهتر است میزهایی را انتخاب کنید که در گوشه یا کناره ی مکان مورد نظر قرار دارند. بدیهی ست که مکان های شلوغ و میزهای وسط انتخاب مناسبی نیستند. (من در محیط های بسته همیشه میز هایی که یک طرف یا دو طرفشان دیوار هست را ترجیح میدهم.)

4. وقتی در حال مذاکره با یک درونگرا هستید سعی کنید سرعت صحبت کردنتان را کاهش دهید و به او فرصت کافی دهید تا جمله های شما را پردازش کند. صحبت کردن سریع و دادن اطلاعات فراوان به یک درونگرا ممکن است او را مضطرب یا ناراحت کند. (بهتر است بعد از هر جمله سه ثانیه درنگ کنید. برای شنیدن پاسخ هم به اندازه کافی صبرکنید. او به دنبال یک جواب دقیق و کلمات مناسب برای بیان آن میگردد و این تامل لزوماً نشانه ی تردید و.. نیست.)

5. وقتی با یک درونگرا در حال تماشای فیلم (یا شنیدن یک آهنگ) هستید سعی کنید سکوت را رعایت کنید و حتی الامکان کمتر صحبت کنید. شاید دوست درونگرای شما در ظاهر ساکت به نظر برسد ولی در ذهن خود در حال تحلیل و طبقه بندی اطلاعات است و صحبت کردنِ شما میتواند در این روند تداخل ایجاد کند.

6. یادتان باشد یک درونگرا بیشتر از چشمها و گوش هایش استفاده می کند تا از زبانش. (اگر دوست دارید رابطه ی خود را با او بهبود ببخشید باید بتوانید توجه بیشتری به ارتباط  غیرکلامی تان داشته باشید.)


Pin :Your Guide To Interacting With An Introvert

Pin : با درونگراها مهربان باشیم - متمم
Pin : قدرت درون گراها..
Pin :آیین دوست یابی برای درونگرایان

  • موافقین ۹ مخالفین ۰
  • دوشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۶، ۰۸:۱۰ ب.ظ
  • Mohammad Mahdi ..

نظرات  (۹)

اوه..خداای من...
انقدر تک تک شون درست و دقیق بود که حتی نمی تونم بگم یکی از یکی درست تره!
من مصداق بارزی از این گزینه هام :)
پاسخ:
آدم ها اشتراکات زیادی دارن...کافیه به خودت خوب نگاه کنی.

سلام

من فکر میکردم درون گرام ولی با خوندن این پست تازه فهمیدم انگاری خیلی برون گرام!!!

فقط نمی دونم چرا اغلب دوستای خوبم که باهاشون خیلی خیلی مچم درون گران!!!

با اینکه درون گرا ها حالا حالا ها با کسی دوست نمیشن.

زین دو هزاران من و ما/ ای عجبا من چه منم؟؟؟!!!

پاسخ:
سلام
درباره ی مورد 3:
من سر کلاس ها همیشه سمت راست یا چپ دوستام می شینم. نمی تونم وسط بودن بینشون رو تحمل کنم. دوست دارم هر از چندگاهی یه کم آرامش به دست بیارم با این کار. 
پاسخ:
فکر کن دو طرفت بشینن همزمان حرف بزنن :)
تا حالا به این فکر نکرده بودم که علت این اخلاقام درونگرا بودنه. بخصوص 2 و 5 درمورد من خیلی صادقه..
پاسخ:
متنفرم از جواب دادن به تلفن :)
  • پـــــر ی
  • عه راست میگه هااا
    من همه اینام 
    به نظر من گزینه ی ۵ از همه شون مهم تره ... حداقل برای من
  • امیرحا فظ
  • عالی بود. بسیار ممنون از زحمتی که می‌کشید.
  • محمد فرهمند
  • من کلاً درونگرام
  • -دایناسو ر-
  • چه دقیق و درست :)
    البته تا حالا به مورد چهار دقت نکرده بودم یا شاید خاطرم نیست. 
    ممنون.
    پاسخ:
    خواهش میکنم :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی