دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

حیف ما نیست؟

سه شنبه, ۶ تیر ۱۳۹۶، ۰۲:۱۴ ق.ظ

بیشتر از چهارراه‌های شلوغ و راننده‌های بی احتیاط، بیشتر از مرغ‌های آلوده و پشه‌های سفیدِ بیمار، بیشتر از دست‌اندازهای جاده‌های خشکِ غربی، بیشتر از خطر گروهک‌های تروریستی گوشه و کنارِ جهان، بیشتر از غذاهای پرچرب و خامه‌های شیرین، باید از آدم هایی که جایشان در زندگی من نیست دوری کنم. بیشتر از همه این ها باید از دوست هایِ بد، بیست و چند ساله های ناامید و عاشقِ ناامیدی دوری کنم. از آن ها که در همین جوانیِ باارزش و از هر نظر زیبا، ناله و ناامیدی را به امید ترجیح می دهند. آن ها که انتخاب کرده‌اند که غمزده باشند.
بیشتر از باز ماندنِ شیر گاز در روزهای سرد، بیشتر از گرانیِ ناگهانی کاغذ باید از پنهان کاری‌ها و بدجنسی‌ها و «همه زن‌ها عین همند» و «همه مردها یک شکلند» و « این مملکت دیگه درست نمیشه» و «پایان خوش مال قصه‌هاست» که شده وردِ زبان همه دوری کنم، همه و همه، حتی اگر نزدیک ترین ها باشند...
حیف من نیست؟ حیف ما نیست؟ من هنوز پرنده‌های سفیدِ شادی را می بینم، ما هنوز به آبی شدن آسمان امید داریم، هنوز درخت می کاریم، هنوز به شهرها می‌خندیم، بله، به آسمانِ آبی شده، بعد از ماه ها و سال ها طوفان...


+روژان سری

  • موافقین ۴ مخالفین ۱
  • سه شنبه, ۶ تیر ۱۳۹۶، ۰۲:۱۴ ق.ظ
  • Mohammad Mahdi ..

نظرات  (۳)

  • مــیـمـ‌‌‌‌ ‌‌‌‌
  • چرا حیفه;)
    پاسخ:
    :)

    سلام

    مثالش قبیحه ولی وقتی تو اکثر جاها سنگ ها رو بستن و سگ ها رو باز کردن حتی آدمایی مثل منم بعضا ناامید میشم. متاسفانه بیشعوری مرض مسری سرزمین ماست.

    به قول آقای قزوه:

    خروس ها همه چون مرغ کرچ خوابیدند/ حکیمکان زمانند قرص خواب فروش... 

    پاسخ:
    سلام
    اینکه آدم هیچ وقت نا امید نشه فکر نمیکنم حتی طبیعی باشه..به هرحال جز احساساتیه که آدم تو طول زندگی تجربه اش میکنه..شاید منظور اینه که نباید حس غالب باشه..
    خوب گفت دهنش طلا!
    منم گاهی دلم میخواد بزنم تو دهنِ این آدمایی که با چندتا جمله و ناله زاری بهت این احساسو میدن که تو زندگی هیچ چیز جذابی وجود نداره 
    پاسخ:
    :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی