دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!


نمیتونم با آدمهایی که دوستان زیادی دارن به خوبی ارتباط برقرار کنم و دوست باشم. اون حس خوب یونیک بودن رو بهم نمیدن. احساس میکنم اگه تو اون لحظه هرکس دیگه ای هم جای من باشه براشون فرقی نمیکنه، باهاش صحبت میکنند و وقت میگذرونن بدون اینکه تفاوت یا نیاز خاصی رو احساس کنند. قابل تصوره که انرژی و زمانشون هم تقسیم میشه بین اون همه آدم. و حتی اگه آدم فوق العاده ای هم باشن سهم قابل توجهی به تو نمیرسه.

از طرفی چون براشون فرقی نداری هرلحظه امکان جایگزینیت با آدمهای دیگه وجود داره. اونوقت انرژی که برای این رابطه هم گذاشتی به هدر رفته،کاملاً..


  • موافقین ۵ مخالفین ۲
  • شنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۱۹ ب.ظ
  • Mohammad Mahdi ..

نظرات  (۸)

فک کنم دیگه به مرحله ی لحن شناسیِ کامنت گذاران رسیدی برادر :))
خخخ آره انقدر درباره ی هرچیزی که ما اسمشو میبریم میگه من انجام دادم که من شک میکنم 20 سالش باشه :))
منم دقیقا مثل تو فکرمیکنم یه جورایی منم مبتلا به همون "تک چیزی" ام شاید ...
میدونی ماها یادگرفتیم رابطه هامون رو بر اساسِ عواطف و ادراکاتِ متقابل پایه ریزی کنیم و حس میکنیم به ایجاد ارتباط با آدمای دیگه ای خارج از محدوده ی آدمای مهمِ زندگیمون نیاز نداریم درصورتی که این درست نیست ... اینی که میگی اینجورآدما رو پس میزنی ... به نظرم اگه با معیارهات متناقض نیستن میشه تا حدودی به یه رابطه ی معمولی باهاشون ادامه بدی ... اما هرگز نمیشه انتظار داشته باشی اون حجم از وفاداری که شخصیتِ انحصارطلبانه ی ما طالبشه رو از چنین کسایی بدست بیاری...
اتفاقا این سوالی که پرسیدی تو اون موردی که واست تعریف کردم جوابشو گرفتم ... شنیدم که داشت به بست فرندش توضیح میداد که تو بست فرندمی ... با فلانی و فلانی و فلانی فقط یه رابطه ی عادی دارم همین !! یعنی خودِ بست فرنده هم گیج میشه از این حجم بالای روابط و باور نمیکنه که از بین اون همه آدم انتخاب بشه:))) 

پاسخ:
آخه رابطه ی عاطفی که باهاشون نداری..عملا به دردت هم نمیخورن و صرفا خدمات میگیرن..
ولی اگه رابطه برابر باشه و اونا هم به کارت بیان چرا که نه..مثل آشناهای دیگه که هرجا به هم نیاز داریم میریم سراغ هم..و خوبه.

ممنون واسه جوابت در مورد بست فرند :)

سلام

بستگی داره اون آدم دلخواه تر هم تو رو بخواد یا نه. خیلی جالب میشه وقتی می بینی اونی که دلخواهت هست خودش یه دلخواه دیگه داره و حتی وقتی با توئه دلش پیش یکی دیگست.

به نظرم اگه با این دوستای خاصتون تقریبا تو یه سطح باشین اما با سلایق متفاوت این دوستی ریشه دار میشه. مثلا یکی تو حقوق حرفی برا گفتن داره و اون یکی تو هنر. با اینکه ربطی به هم ندارن ولی میتونن این دوستی رو پوشش بدن چون هر دو کمال گرا هستن ولی وای از روزی که کفه یه طرف سنگین تر باشه و طرف دوم به جای سنگین تر کردن کفه خودش هوس انحصارطلبی به ذهنش بزنه. اگه منصف نباشی نهایت این دوستی به رفتارها و واکنش های بدی می رسه.

پاسخ:
سلام
کجاش جالبه کسی که دلخواهته دلش پیش یکی دیگه باشه :)
البته معمولا همینطوره..
کیارستمی میگه..بسیاری عاشق ، بسیاری معشوق. عاشق و معشوق ، انگشت شماری
 ایرج زبردست هم یه رباعی قشنگی داره در این مورد..

شد کوچه به کوچه جستجو عاشق او
شد با شب و گریه روبرو عاشق او
پایان حکایتم شنیدن دارد
من عاشق او بودم و او عاشق او..
  • نجّار نجّاری
  • "تک چیزی".من اسمشو گذاشتم تک چیزی.مثلِ هانس شنیرِ «دلقک»،که مسلک تک همسری داشت و نمی تونست اوقاتی‌ـو که با همسرش داشته با کس دیگه‌ای تقسیم کنه.
    من خودم گاهی حس خودخواهی بهم دست می داد،دوست داشتم محدود رفقای نزدیکم کاملاً متعلق به من باشن و تا وقتی اینطوری بود،دوست بودیم تقریبا و در غیر این صورت مثه بقیه می شدن برام که خب به نظرم خودخواهی بود،هر کسی می تونست با هر کی بهش خوش می گذره باشه و من نمی تونستم و ظاهراً شما هم. [:)]
    پاسخ:
    چه اسم با حالی " تک چیزی "..دقیقاً :)
    به نظر من خودخواهی نیست..یه ویژگی منفی هم نیست..درسته خیلی معمول نیست ولی دلیل نمیشه بد باشه من میخوام حداقل تا یه مدتی به عنوان یه ویژگی درون خودم قبولش کنم..با پذیرفتن تمام تبعاتش..
    ممکنه با حذف یا کمرنگ کردن بعضی از آدما جا برای آدمای دلخواه ترت باز شه..
  • مــیـمـ‌‌‌‌ ‌‌‌‌
  • =)))
    نه من اتفاقا از اونایی نیستم که با همه دوستن

    امتحان ِتحریم مجانیه:)
    پاسخ:
    نه من به دیگران سفارش میکنم تجربه کنند به عنوان سپر حفاظتیم بعد نتایجو بهم بگن :)
  • مــیـمـ‌‌‌‌ ‌‌‌‌
  • یعنی از این آدم پر انرژیا؟:))))
    نه اتفاقا اینطور به نظر میاد ولی اینطوری نیستم
    آره دیگه سخته چون همیشه مرکز توجه بودن اقبال عمومی رو داشتن حالا یه نفر پیدامیشه و به اون ها و همون روابط نه میگه
    :-/
    البته شایدم نباشه
    تو موردی که من تجربی مشاهده کردم سخت بوده یعنی در انظار عمومی خر منو چسبیده که تو مشکلت با من چیه :-/

    پاسخ:
    نه لزوما پرانرژی..منظورم همینایین که با همه دوستن..
    با توجه به شوخی اول کامنتتون گفتم وگرنه این تصورو در موردتون نداشتم...

    آره..طبیعیه واسه هیچکس خوشایند نیست..واسه یکی کمتر یکی بیشتر..
    چه جالب..پس اگه جواب میده تحریمشون کنیم از این به بعد :)
    اینجور آدما به درد اینکه بِست فرندت بشن نمیخورن خصوصا برای آدمایی مثل ما که عمدتا یکی دو تا دوست صمیمی داریم و همه چیزمون رو براشون میذاریم ...
    از این آدما زیاد دیدم و اتفاقا همین دیشب داشتم به این موضوع فکر میکردم که چون پیداکردنِ آدمی که از تمام ابعاد باهات تناسب داشته باشه سخته میرن سراغ آدمای مختلف که با هر کدوم تو یه بعد اشتراک دارن ...
    مثلا من یه هم اتاقی دارم که دقیقا همینطوریه ، با یه سری دوستاش میره عکاسی ، با یه سریاشون موسیقی تمرین میکنه ، هر وقت میخواد کتاب بخره با من مشورت میکنه و نوشته هاشو میده من براش بخونم و تصحیح کنم ، با یه گروه از دوستاش راجع به عرفان حرف میزنه و با یه دسته دیگه میره عشق و حال و جنگل ؛)
    خلاصه با همه جور آدمی دوسته و وقت میگذرونه ...
    البته این اصلا با شخصیت من سازگار نیست ، ولی اینم یه روش زندگیه ... درحالیکه ماها فکر میکنیم یکی باید باشه که از همه نظر با ما همفکر و هماهنگ باشه تا باهاش ارتباط برقرار کنیم ، اون منتظر نمیشینه و از وجود تک تک آدما تو زندگیش استفاده میکنه ...
    + خخخ یادم رفته موقع نوشتن اسمم کیبورد و فارسی کنم :))
    پاسخ:
    { ابتدا اسم را ترجمه می کند :) }
    ولی شما اسم هم ننویسید دیگه من میفهمم :)

    با خوندن وضعیت هم اتاقیتون یاد دوتا توئیت افتادم..یکیشو نمیگم :) ولی یکی دیگه مضمونش این بود که چطور وقت میکنید هم کتاب بخونید هم خوشگل باشید هم ساز بزنید هم نمره هاتون خوب باشه هم آشپزی و عکاسی کنید..

    آره واقعا..این هم یه شکل و سبک زندگیه و قابل احترام هم هست حتی..چالش من بیشتر اینه که چطور روابطمو باهاشون تنظیم کنم.. من برای آدمای کمی اطراف زندگیم جا دارم و همه ی حسمو هم رو همونا میذارم برای همین روابط نصفه و نیمه به کارم نمیاد..این انرژی کم و بود و نبود به دردم نمیخوره..حس سو استفاده شدن به آدم دست میده :)
    برای همین فکر میکنم پس زدن کامل اینجور روابط برای شخص من بهتره..هرچند مطمئن نیستم..

    یه سوال..اینها بست فرند هم دارن واقعاً؟

  • مــیـمـ‌‌‌‌ ‌‌‌‌
  • و نکته اینجاست که اینها همونایی ان که از همه تنهاترن[کانال تلگرامی اش را میبندد]
    :)))
    ولی جدی چرا همچین دیدگاهی رو بقیه ندارن؟چرا همیشه این افراد درمعرض توجهن؟ِو چرا وقتی پسشون میزنی براشون سخته!
    چرا با وجود اینکه خیلی بدیهیه اون انرژی که به قول شما میرسه به اطرافیانشون خیلی کمه چراباز هم یه اکثریت قابل توجهی دوست دارن باهاشون ارتباط بگیرن؟
    پاسخ:
    عه اول فکر کردم شما هم اینجوری هستید :)

    مطمئنید براشون سخته ؟

    نمیدونم تو سر این فدائیان چی میگذره و برام اهمیتی هم نداره چون آدمای جالب توجهی نیستند..ولی حدس میزنم وقتی کسی یا چیزی پرطرفدار میشه به هر دلیلی به شکلی به جذابیتش هم افزوده میشه در حالیکه در حالت عادی ممکنه اونقدرا هم به نظر جذاب نیاد..
    اره
    دقیقا حسی که من هم دست میده
    یعنی ما  رو اون دوستی حساب باز کردیم ولی برای طرف مقابل فرقی نداره تو باشی یا یکی دیگه
    پاسخ:
    آره..تازه درحالیکه (اگه بخوایم به آدمها وزن بدیم ) سنگین تر از ما هم نیستن اغلب..حالا باز یه آدم مهم و نابغه ای باشن قابل درکه
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی