دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

بووووم

يكشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۲۸ ب.ظ


فکر میکنم امکانش هست که آدما رو تو موقعیت های خیلی خیلی ساده هم شناخت..تو اون لحظاتی که یه بخشی از شخصیت سرکوب شدشون مثل یه آتشفشان ، بووووم میزنه بیرون..
خیلی خوش شانسی اگه قبل از جدی شدن روابطت با یکی از لحظات بووووم رو به رو بشی..اونجاست که تازه میفهمی چه خبره و قراره با چی مواجه بشی..
مشکل اینجاست که یادمون میره . در مورد خودم حرف بزنم یادم میره اون لحظه چه احساسی داشتم از شنیدن اون حرف یا دیدن اون واکنش..نمیدونم چرا اینقدر راحت نه تنها آدما رو میبخشم که کارها و حرفا و عکس العمل هاشونو فراموش میکنم ( در مورد خودم هم ، با وجود پیشمونی از رفتارهای زشتم ، میبینم که اشتباهاتمو تکرار میکنم و این مشخص میکنه تغییر نکردم و فقط مشکلاتمو پنهان میکنم)
امشب یه فایل word باز کردم و اسم تمام آدمهایی که به شکل جدی تو زندگیم حضور دارن نوشتم..میخوام نقاط عطف رابطه مون و  تمام حرف ها و رفتارهای مهمو توش ثبت کنم..
خوبی ها و مهربونی ها و از خودگذشتگی ها و از طرف دیگه بدی ها و زشتی ها ، نامهربونی ها و خودخواهی ها رو..هم کارها و رفتارهای اونها هم عکس العمل خودم و بالعکس..

این باعث میشه از هر رابطه یه سابقه وجود داشته باشه و دیگه بر اساس اتفاقات و احساسات زودگذر تصمیم گیری نکنی..نگاه بلندمدت به هر رابطه ای میتونه خیلی کمک کننده باشه..چه در پاک کردن و چه در ساختن..

مناسب تر اینه که آدمهایی که دوستشون نداریم رو از زندگیمون پاک کنیم اما آدم های زیادی هستن که در یک برهه از زندگی به خاطر داشتن روابط خانوادگی یا کاری نمیتونیم حذفشون کنیم..

میخوام کینه و نفرت و خشم و حرصم از رفتارهای بد تکرارشونده این آدما حفظ کنم..این باعث میشه در آینده این روابط تصمیمات بهتری بگیرم و فرصت چندباره ی بیهوده به کسی ندم..

درست اینه که تغییرات مثبتشون رو هم ثبت کنی ولی بهتره با تکرار نشدن رفتارهای بد با خوش خیالی فکر نکنی تغییر کردن و گرنه با بووووم بعدی حسابی تو گند و کثافتشون غرق میشی..


  • موافقین ۴ مخالفین ۰
  • يكشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۲۸ ب.ظ
  • Mohammad Mahdi ..

نظرات  (۴)

سلام

بعد ظهر می خواستم بنویسم ولی خوابم میومد. با جمع بودن ولی تنها یه جور حسه. شبیه یه جمله از چیزی که خانم ایران دوست نوشته. "من خوب شدم و تو دیگه نمی تونی آزارم بدی" ما مجبور به زندگی اجتماعی هستیم. اگه گاها اذیت می شیم به این خاطره که به قدر کافی تربیت نشدیم و شخصیت منسجم و پخته ای نداریم. من به همه آدما احترام میذارم، به حریمشون تعدی نمی کنم، سعی میکنم رفتارم اینقده منصفانه شه که دوست دارم باهام رفتار کنن و در عین حال حریم های خودم رو می شناسم و رفتارم حریمهام رو اعلام میکنه پس حتی تاثیری که قراره یکی رو من بذاره به اراده خودمه نه از روی ناآکاهی. اینجوری بدون اینکه اذیت شم تو جمع هستم ولی تنها.

البته مصداق های زیادی داره و سعی کردم به قالب جمله بیارم ولی نشد.

من از آدمایی هستم که از 6 سال قبل برا همکارام فایل دارم. یه جور دفتر خاطرات شاید. هر رفتاری که دیدم و حس کردم عجیبه نوشتم. برا یه موضوع واحد و مشترک حتی نظرات خودمم. بعد چند سال چارچوب های رفتاریشون رو شناختم. نمی دونم می تونین درک کنین یا نه ولی این شناخت باعث شده رفتارم باهاشون پخته تر شه و بالتبع دیگه جرات و سعی نمی کنن دروغ بگن یا تظاهر کنن. رفتارهاشون دلچسب و واقعیه حتی اگه دشمنی کنن و منم یاد گرفتم عمیق ببینم و تحلیل نکنم چون شخصیت ما هر روز حرفی برا گفتن داره.

 

شرمنده خسته شدین.

مستمع صاحب سخن را بر سر ذوق آورد...

پاسخ:
سلام..
همونطور که گفتید دلیل اصلیش اینه که شخصیت منسجم و پخته ای ندارم..
خیلی مناسب و به جا بود برام..جایی ذخیره اش کردم تا چند بار دیگه هم بخونمش..
ممنون که تجربه هاتونو برام نوشتین..
  • نیلوفر ایراندوست
  • من اصلا برای گفتن این حرف آدم مناسبی نیستم.اما من یه دوستی دارم که میگفت مفهوم غفران و بخشش با هم فرق دارن.غفران بخششیه همراه با فرصت جبران و این دوستم میگفت که بعضی آدم های زندگیش رو بخشیده اما نمیخواد دوباره دوستشون داشته باشه و بهشون فرصت جبران بده.
    برای این گفتم که نگه داشتن کینه و نفرت ،به خصوص نسبت به کسایی که مجبوریم باهاشون زندگی کینم،به این معنی که همیشه نسبت بهشون حالت تدافعی و مقاومت داشته باشیم،فضای درون آدمو به شدت آلوده میکنه.بخشش به معنی فراموشی نیست.بخشش به معنی شفا یافتن زخماییه که اون آدما بهمون زدن.مثل این میمونه که بهشون میگیم:«هی تو به من آسیب زدی ولی نگاه کن من خوب شدم و تو دیگه نمیتونی آزارم بدی.»

    ممنون بابت پستتون که بهم یاد آوری کرد،باید یه باز نگری تو روابطم داشته باشم:)
    پاسخ:
    من معتقدم به هزینه دادن..نمیشه هرچیزی که میخوای بدست بیاری و چیزی هم از دست ندی..
    خشم و حرص و کینه شاید کمی تلخت کنه اما در عوض این فرصتو بهت میده که تصمیم درست تری بگیری..
    اما به هرحال موازنه ی دستاوردها و هزینه ها یه تصمیم شخصیه..

    خواهش میکنم..ممنون خوندین :)
    اه اصن این پست چقدر خوب بودددد
    پاسخ:
    :)
    عملیاتی کردن چیزی که نوشتین خیلی سخته و سخت تر از اون تحلیل نتیجه نوشته هاست. فکر کنین دیگرانم راجع به شما اینجوری قضاوت کنن. من با جمع ولی تنها زندگی کردن رو تمرین می کنم.  
    پاسخ:
    حالا کی گفت آسونه..
    یعنی چی با جمع ولی تنها زندگی کردن ؟
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی