دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

همبستگی

جمعه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۱:۳۲ ب.ظ


می دانست که همبستگی و سازمانیابی انسان را نیرومند می کند، توانایی و استعداد هر کس را شکوفا می سازد، و شادی و شوری را به وجود می آورد که در زندگی تکروانه به ندرت حس می شود. شادی پی بردن به این نکته که مردمان بسیاری هستند که همه خوب و درستکار و کارآمدند و می توان به آن ها اعتماد کرد.

هنگامی که آدمی تنها و تکرو زندگی می کند، فقط یک جنبه ی انسان های دیگر را می بیند، جنبه ای که آدمی را وا می دارد همواره به هوش باشد و حالتی دفاعی به خود بگیرد .


+بارون درخت‌نشین | ایتالو کالوینو | بازگردان مهدی سحابی | انتشارات نگاه

  • موافقین ۷ مخالفین ۰
  • جمعه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۱:۳۲ ب.ظ
  • Mohammad Mahdi ..

نظرات  (۷)

سلام

تعجب کردم. کنایه نبود. بی حوصله گی شما رو با خودم مقایسه کردم. بی حوصله گی من با امتحان توام باشه با موسیقی سنتی کتاب می خونم و آروم میشم. حالا وضعم وخیم تر باشه حیاط می شورم و علف هرز می چینم و یه قوری چایی و باز سنتی و یه پشتی و یه بالش زیر پام و باز کتاب. امتحان نباشه می خوابم ولی.

امتحان رو زیاد سخت نگیرین. همه چیز را همگان دانند. دانش هم حتی اگه برا آرامش نباشه فایده نداره. مسلما بیشتر از چیزی که رو ورقه می نویسین می فهمین. نمره که مهم نیست اصلا. اگرم اعتقاد دارین نمره نشونه فهمیدنه و واقعا بی سوادین بازم مشکلی نیست. شما که با خودتون مسابقه نمیدین. دوباره می خونین و بیشتر یاد می گیرن. ارزشش بیشتره. شاید دقت نکردین ولی شما با نوشتن لذت می برین. موفق باشین.

پاسخ:
سلام
چه روش های قشنگی..منم گریزهای خودمو دارم..

نه بابا کسب دانش چیه من به پاس کردن هم قانع ام :)
اتفاقا من خیلی سخت نمیگیرم..ولی خب بعضی وقت ها آینده ترسناک میشه..

سلام

چرا؟؟؟ حالا بی حوصله این اینقده به روزین؟!!!

جواب کامنت ها صرفا تخصص شماست. من که لذت می برم.

پاسخ:
کنایه بود ؟ :)
درسا زیاد و سخت شده..امتحانا رو هم نمیتونم اونطور که میخوام بدم بی اعصاب و کم حوصله ام کرده

سلام

نه نداره. اینو برا تنهایی درون جوش خانم ایران دوست نوشتم.

پاسخ:
سلام
کاش کسی بود به کامنتا جواب میداد اخیرا حوصله ندارم :)
این ها رو خود کوزیمو میگه؟ تا اونجایی که یادمه کوزیمو رفت بالای درخت تا همبستگی بیشتری با مردم اطرافش داشته باشه.
باید یه بار دیگه بخونم این کتاب رو. کتاب خوبیه.
پاسخ:
این ها رو راوی یعنی برادرش میگه ولی در مورد کوزیمویه

سلام

فرق دارد معنی تنهایی و تنها شدن/ کوه بی فاتح کجا و دشت های بی سوار...

پاسخ:
سلام
ارتباطی نمیبینم..هست ؟
همبستگی و سازماندهی سخت بدست میاد خب؟
پاسخ:
همبستگی و سازماندهی سخت بدست میاد..اینکه یه جمله بدیهیه..منظور از خب ته جمله رو نمیفهمم
  • نیلوفر ایراندوست
  • در مورد تنهایی یه تجربه دارم؛تنهایی درون جوش،که از عمق وجود آدمه ،کم کم به یه جور عشق به دیگران استحاله پیدا میکنه.
    البته فکر کنم منظور این جا یه چیز دیگست.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی