دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

هرگز نمی اندیشد که سلوک او به پایان رسیده است..

جمعه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۱:۴۳ ب.ظ


در زندگی انسان مراحلی در جست و جوی دانش وجود دارد. در پایین ترین سطح هرچه شخص تلاش می کند هیچ ثمری نمی برد و احساس می کند هم او و هم دیگران ناشی و خام دست هستند. در این مرحله او هیچ ارزشی ندارد. در مرجله ی بعد او هنوز بی فایده است اما از ناکارامدی خویش آگاه است و می تواند ناکارامدی دیگران را نیز ببیند.
در سطحی بالاتر او مفتون توانایی های خویش است و از تحسین دیگران به دل شاد می شود و از ناتوانی دوستان و آشنایان خود اندوهگین می شود. این مرد ارزش دارد. در والاترین مرتبه مرد چنان به نظر می رسد که گویی هیچ نمی داند. اما مرحله ای متعالی نیز هست که والاترین آنهاست. در این مرحله انسان می داند که راه حقیقت را ژرفایی بی پایان است و هرگز نمی اندیشد که سلوک او به پایان رسیده است. او به راستی به عدم کفایت خویش واقف است و هیچ گاه در زندگی خویش فکر نمی کند که موفق شده است. غروری در سر ندارد اما با فروتنی طریقت خویش را تا به انتها می داند. من راه شکست دیگران را نمی دانم تنها می دانم چگونه می توانم بر خویش چیره شوم .

+هاگاکوره | یاماموتو چونه تومو |
سیدرضا حسینی | نشر چشمه
  • موافقین ۵ مخالفین ۰
  • جمعه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۱:۴۳ ب.ظ
  • Mohammad Mahdi ..

نظرات  (۱)

این کتاب چطوره؟! چند وقت پیش میخواستم بخرمش ولی نمیدونستم چطوری ممکنه باشه. خوبه بنظرت؟!
پاسخ:
کتابی نیست که من بخوام به دیگران پیشنهاد کنم بخرند
به دوتا دلیل : اولیش اینه که مکتب و طریقت سامورایی از اونجایی که بر شتافتن به سوی مرگ استواره اصلاً برای ما قابل درک و حتی قابل احترام نیست..و من هم صرفاً از ره کنجکاوی و بعد از دیدن فیلم Le Samourai رفتم سراغش..

دوم این که نیمی از کتاب ( نیمه ی دومش ) به بیان مطالبی میپردازه که مطلقاً هیچ کاربرد و ارزشی در زندگی ما نداره
یک چهارم کتاب مطالب معمولی و متوسط و خوبه..اما یک چهارم دیگه اش فوق العاده ست..میتونه یه فهم و درک جدیدی از بعضی از مسائل به آدم بده..در پایان من ناراضی نبودم از خوندنش..
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی