دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

یادگیری ضمنی در شطرنج

چهارشنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۶، ۰۹:۱۷ ب.ظ


شطرنج بازی کردن را همیشه دوست داشته ام . شطرنج تمرین برنامه ریزی کردن ، منطقی بودن ، صبوری ، جست و جو برای پیدا کردن مناسب ترین راهکار ، تحلیل موقعیت و شرایط تازه و تغییر نقشه و استراتژی به وقت نیاز است .
به آدم هایی که خوب شطرنج بازی میکنند ، چه پشت صفحه شطرنج و چه در زندگی احترام میگذارم .

آن ها شاید تصمیمی بگیرند یا رفتاری کنند که در لحظه برای من عجیب و غیرقابل درک باشد اما همیشه میتوانم مطمئن باشم حرکت شان بدون فکر و یا بی معنی نیست..


  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • چهارشنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۶، ۰۹:۱۷ ب.ظ
  • Mohammad Mahdi ..

نظرات  (۱)

نمیدونم چرا ... ولی من بازی حکم (پاسور) رو بیشتر دوست دارم
شاید چون بجای یه نفر ، سه نفر دیگه هستند که من باید رفتارشون رو به نسبت خودشون تحلیل کنم . یکی که به اصطلاح یارمه ولی باید ازش بفهمم و بهش بفهمونم و دونفر که رقیب هست و ....
پاسخ:
درست میگی امیرحسین
من هم این روزها خیلی بیشتر حکم بازی میکنم . حکم خیلی بیشتر به زندگی شبیهه..هم از اون جهت که تو گفتی یعنی توجه به بازی ( یا  رفتار ) یار و رقیبت..و از اون مهم تر که در حکم مثل شطرنج شرایط دوطرف برابر نیست .
 بیشتر از 70% ماجرا بستگی به کارت هایی داره که به صورت اتفاقی به دستت میان..تو زندگی هم همینه..زندگی مثل شطرنج نیست که مهره ها و ابزار ما برای پیروزی یکسان باشه . تو زندگی شرایط و امکانات ما برابر نیست اما باز هم همون 30 % بازی خودمونه که نتیجه هایی رو رقم میزنه..
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی