دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

دانش خانواده !

چهارشنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۵، ۰۸:۱۲ ب.ظ


با زن سیاه چهره قابل حمل ازدواج کنید، ولی با زن زیبای نازا و عقیم ازدواج نکنید؛ چراکه من در روز قیامت به امت خود، حتی به سقط شدگان افتخار می کنم ! ( پیامبر اسلام )

(حر عاملی، وسائل الشیعة، ج 20، ص 54 )


http://bayanbox.ir/view/6478154915447419592/20160603-011503.jpg


  • موافقین ۳ مخالفین ۰
  • چهارشنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۵، ۰۸:۱۲ ب.ظ
  • Mohammad Mahdi ..

نظرات  (۷)

این که امثال من و شما انسان به کمال رسیده ای ندیدیم دلیل نمی شه چنین انسانی وجود نداشته باشه ...چه انسان های مذهبی چه انسان های عقلگرا تو عمل ممکنه خطا کنن پس چه فرقی بینشون هست؟یکی صرفا از احساسش کمک میگیره و یکی دیگه فقط از عقل...هردو به اندازه ای تو گمراهی...
اصلا خدا چرا می پسنده این همه پریشان احوالی ما رو؟ به نظر شما اگه بنده ای راه رو پیدا نکرد اجازه داره به مقصدش شک کنه؟
پاسخ:
من وقتی چیزی رو دیدم در موردش حرف میزنم...

مقایسه تون بی جاست..مثل اینکه بگید اندازه گیری با دست یا کولیس فرقی نمیکنه ..چون هر دوشون خطا دارند! پس وجب میزنیم راحت ترم هست...اما خطای این کجا و خطای اون کجا...
خطاهای انسان عقل گرا قابل بحثه، قابل پیگیریه، قابل گفتگو و نقده...میشه اصلاحش کرد و یه نتیجه گیری خوب پایانش داشت...اما اون...

سوال آخر رو بهتره از یه انسان مذهبی بپرسید..من کلا یه سمت دیگه وایستادم...
اگه کسی دنبال کمال مطلق باید چیکار کنه؟
پاسخ:
فکر نمیکنم کمال مطلق برای انسان وجود داشته باشه. حداقل من نمونه ای ندیدم.
استفاده از عقل هم لزوما باعث نمی شه تمام تصمیمات و فعل هامون درست از آب دربیاد
پاسخ:
خب اصلا کی بهت قول داده که امکانی وجود داره تا همه ی تصمیم هات درست از آب در بیاد؟
من هم گفتم کم یا زیاد همینه..خوب یا بد همینو داریم فقط..

فرقش با وحی اینه که این ادعای کامل بودن یا همیشه درست بودن نداره...و البته از نظر من با وجود همه ی کاستی ها و خطاهای ممکن تا حد زیادی قابل اطمینانه..
به قول استادمون عقل هم یه جاهایی می فهمه که نمی فهمه...از طرف دیگه همه از نظر عقلی تو یک سطح نیستند ‌...
پاسخ:
خب بپذیر که نمیفهمی یا نمیتونی که بفهمی...این باعث نمیشه که به چیزای موهوم چنگ بزنیم...
خوشبختانه یا بدبختانه تنها ابزار ما عقله..خوب یا بد، کم یا زیاد همینه...
به نظرتون وقتی که بخشی از تعالیم دینی مون اشتباه یا در خوش بینانه ترین حالت ممکن تحریف شده است، راه درست رو باید چه جوری تشخیص داد؟
پاسخ:
عقل
:|
ای خدا..
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی