دچــآر باید بود..

پختگی جو ، در یقین منزل مکن

دچــآر باید بود..

پختگی جو ، در یقین منزل مکن

اعتقاد به توهمات دیگران..

دوشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۰۸:۴۹ ب.ظ


تعریف  انسان  از خود و از جهان پیرامونش،  ارتباط مستقیمی دارد به هر آنچه از بدو تولد در رویارویی با محیط بیرونی تجربه می کند. مثلا با شنیدن کلمه "گل سرخ " آنچه در ذهن ما تصویر میشود ناشی از تجربه ای است که از دیدن،  بوییدن و لمس کردن گل سرخ داشته ایم. و تنها  ابزارمان برای کسب این تجربه و رسیدن به شناخت خود و جهان بیرون « ادراک حسی» مان است.

بنابراین شما نمی توانید هیچ چیز ماورایی را در دنیا تعریف کنید و  علت آن نیز کاملا واضح است چرا  که ابزار لازم برای تجربه و شناختش را نداشته اید !
با این حال چگونه است که برخی از ما میتوانیم در آسمانها  سیر و سفر کنیم و از عالم غیب وحی دریافت کنیم که خوبها چه هستند و بدها چه ؟!!
پاسخ ساده است ..کافیست که تنها ابزارهای واقعی مان برای درک و شناخت را کنار گذاشته و اجازه دهیم انسانهای دیگر افکارشان را به ما تزریق کنند انجاست که قدم در دنیای دیگری می گذاریم دنیایی پر از قصه های عجیب و غریب که خالقش بنا به صلاحدید قوانین ضد و نقیضی برای رسیدن به هدف والایی وضع کرده است ، دنیایی که ادراک حسی مان را استثمار میکند و قهارانه قدرت تحلیل و منطقمان را میکشد. در چنین دنیایی است که دیگر حاصل تجربه شناخت نمی شود ، میشود توهم!
و ما خوابگردهایی که حوالی توهم هایمان پرسه میزنیم ...در انتظار معجزه..

  • موافقین ۲ مخالفین ۰
  • دوشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۰۸:۴۹ ب.ظ
  • Mohammad Mahdi Aghasi

نظرات  (۲)

  • مهدیار دلکش
  • عرفان رو کجای این داستان قرار میدی مهدی؟
    پاسخ:

    تصورم اینه که تجربه های عرفانی هم از همین سنخه..در شرایط آنرمال اتفاق می افته و صرفا در ذهن میگذره..ولی اگه بخوام کمی محتاط تر صحبت تر کنم باید بگم در مورد عرفان بی طرفم..
    به قول فروید : " من نمیتوانم این احساسات اقیانوس گونه یا بی کران را در خود کشف کنم "

    دوست داشتی سری به این مقاله بزن..
    http://www.sid.ir/fa/VEWSSID/J_pdf/48013870802.pdf

    سلام

    زین دو هزاران من و ما/ ای عجبا من چه منم...

    پاسخ:
    سلام
    خیلی هم به جا..
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">