دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

اعتقاد به توهمات دیگران..

دوشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۰۸:۴۹ ب.ظ


تعریف  انسان  از خود و از جهان پیرامونش،  ارتباط مستقیمی دارد به هر آنچه از بدو تولد در رویارویی با محیط بیرونی تجربه می کند. مثلا با شنیدن کلمه "گل سرخ " آنچه در ذهن ما تصویر میشود ناشی از تجربه ای است که از دیدن،  بوییدن و لمس کردن گل سرخ داشته ایم. و تنها  ابزارمان برای کسب این تجربه و رسیدن به شناخت خود و جهان بیرون « ادراک حسی» مان است.

بنابراین شما نمی توانید هیچ چیز ماورایی را در دنیا تعریف کنید و  علت آن نیز کاملا واضح است چرا  که ابزار لازم برای تجربه و شناختش را نداشته اید !
با این حال چگونه است که برخی از ما میتوانیم در آسمانها  سیر و سفر کنیم و از عالم غیب وحی دریافت کنیم که خوبها چه هستند و بدها چه ؟!!
پاسخ ساده است ..کافیست که تنها ابزارهای واقعی مان برای درک و شناخت را کنار گذاشته و اجازه دهیم انسانهای دیگر افکارشان را به ما تزریق کنند انجاست که قدم در دنیای دیگری می گذاریم دنیایی پر از قصه های عجیب و غریب که خالقش بنا به صلاحدید قوانین ضد و نقیضی برای رسیدن به هدف والایی وضع کرده است ، دنیایی که ادراک حسی مان را استثمار میکند و قهارانه قدرت تحلیل و منطقمان را میکشد. در چنین دنیایی است که دیگر حاصل تجربه شناخت نمی شود ، میشود توهم!
و ما خوابگردهایی که حوالی توهم هایمان پرسه میزنیم ...در انتظار معجزه..

  • موافقین ۳ مخالفین ۰
  • دوشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۰۸:۴۹ ب.ظ
  • Mohammad Mahdi ..

نظرات  (۲)

سلام

زین دو هزاران من و ما/ ای عجبا من چه منم...

پاسخ:
سلام
خیلی هم به جا..
  • مهدیار دلکش
  • عرفان رو کجای این داستان قرار میدی مهدی؟
    پاسخ:

    تصورم اینه که تجربه های عرفانی هم از همین سنخه..در شرایط آنرمال اتفاق می افته و صرفا در ذهن میگذره..ولی اگه بخوام کمی محتاط تر صحبت تر کنم باید بگم در مورد عرفان بی طرفم..
    به قول فروید : " من نمیتوانم این احساسات اقیانوس گونه یا بی کران را در خود کشف کنم "

    دوست داشتی سری به این مقاله بزن..
    http://www.sid.ir/fa/VEWSSID/J_pdf/48013870802.pdf
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی