دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

اصلاح شده و رشد کرده ی شما را هم دیده‌ام...

سه شنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۵، ۰۷:۳۱ ب.ظ


بر این باورم که کسی که حرف همه‌ی مردم را جدی بگیرد،‌ به همان جایی می‌رسد که همه‌ی مردم رسیده‌اند: هیچ جا!

باید تا هجده سالگی درس بخواند و معدل بالا بیاورد. تا مردم در مهمانی‌ها به او لبخند بزنند و خوشحال شوند.

باید به بهترین دانشگاه و بهترین رشته برود تا مردم به او لبخند بزنند و خوشحال شوند و او هم احساس پیشرفت کند.

باید ازدواج کند. تا مردم بگویند زندگی خانوادگی خوبی دارد و به او لبخند بزنند و خوشحال شوند و او هم حالش خوب باشد.

باید هر روز به موقع سرکار برود و به موقع به خانه بیاید تا مردم بگویند زندگی متعادلی دارد و لبخند بزنند.

باید فرزنددار شود. تا مردم بگویند که کانون خانواده‌ی آنها گرم است و یک خانواده‌ای دارند که همه حسرتش را می‌خورند.

و حالا خودش، با حسرت بنشیند و در ذهنش،‌ از روزهای خوب و زندگی خوب، فانتزی بسازد و به مردم لبخند بزند!

احتمالاً همان «مردم» که الان نوشته من را می‌خوانند، می‌گویند: اینطوری که پیشرفت نمی‌کنی! اینطوری که رشد نمی‌کنی و اصلاح نمی‌شوی! و من هم همیشه جوابم این است که اصلاح شده و رشد کرده و پیشرفت‌ کرده‌ی شما را دیده‌ام. ارزانی خودتان. من همین نوع اصلاح نشده و پیشرفت نکرده‌ و رشد نکرده‌ی خودم را ترجیح می‌دهم...
آنهایی که مردم را جدی گرفته‌اند جوانان خوبی شده‌اند که اگر پسر هستند فقط به درد «دامادی» می‌خورده‌اند و اگر دختر هستند، «عروسی» شده‌اند که افتخار تمام فامیل‌ هستند و احتمالاً کارکرد اصلی‌شان در عالم هستی، «عروسی و دامادی کردن» است!


+ محمدرضا شعبانعلی


  • موافقین ۵ مخالفین ۰
  • سه شنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۵، ۰۷:۳۱ ب.ظ
  • Mohammad Mahdi ..

نظرات  (۳)

سپاسِ بسیار :))
پاسخ:
:)
این متن بسیاااار خوب بود
از همون وقتی که دیدمش می خواستم لینکش کنم گاهی برم سراغش، یادم رفت.
ممنون بابت یاداوری 
پاسخ:
خواهش میکنم :)
سلام :)
رفتم تو سایتش شلوغ بود گیج شدم ! آقای شعبانعلی مشاوره؟
+ مطالب سایتش به نظر جالب میان اگه گم نشی و راهتو تو سایت پیداکنی؛)
پاسخ:
سلام :)
گم شدن هم داره..فکر میکنم چند سال مطالعه ی منظم میخواد تا بشه به همه ی مطالبش رسید..ولی به نظرم از همین مجموعه مطالب در مورد یادگیری شروع کنید چون یه جورایی پیش زمینه ی هرچیزی محسوب میشه..
نمیدونم اسم شغل یا فعالیتشون رو چی گذاشت..برای من اما یه جور معلم و مشاور زندگیه :)

+این رزومشونه..
http://www.shabanali.com/%d8%b1%d8%b2%d9%88%d9%85%d9%87-%da%a9%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%85%d9%86/


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی