دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

اندکی کین ستاندن به نیکی نزدیک تر است..

شنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۵، ۰۱:۴۷ ب.ظ


دشمن چو بدی کرد ، نیکی نکنید . زیرا با اینکار او احساس خواری میکند و شما را نرسد که کسی را خوار شمرید . خشمی دروغین بروز دهید . چون شما را نفرین کرد ، دوست ندارم دعا کنید . شما نیز نفرین گویید .

اما اگر ستمی بزرگ بر شما روا دارند ، مقابله به مثل کنید و آن را به پنج بیداد کوچک فرو کاهید ، زیرا هیچ صحنه ای زشت تر از آن نیست که به ستم تن دهی..


+چنین گفت زرتشت  / فردریش نیچه / مسعود انصاری

  • موافقین ۵ مخالفین ۰
  • شنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۵، ۰۱:۴۷ ب.ظ
  • Mohammad Mahdi ..

نظرات  (۵)

توصیه میکنم کتاب انسان کامل از مطهری رو بخونید  :)
 
حرفایی ک زدم با سند هستش
پاسخ:
ممنون بابت پیشنهادتون  :)
ولی حقیقتش علاقه ای به مطالعه آثار آقای مطهری ندارم
جالب شاید برات باشه بدونی از نظر نیچه ، ادیان به بشریت خیانت کردند زیرا بشریت رو دعوت به حمایت از عدالت و زیر دستان ودعوت ب شفقت و مهربانی میکنه .

از نظر اون مهربانی ضعف محسوب میشه!و دنیا باید در کشمکش باشه تا اقویا بازم  به نوایی برسن !


نیچه میدونی آخراای عمرشم تبدیل ب یک فیلسوف  ضد دین دیوانه شده بود ( ک البته این دیوانگی زودتر از اینا هم مشهود بوده )

ببخشید نظرم طولانی شد
پاسخ:
فکر نمیکنم از نظر نیچه مهربانی ضعف محسوب بشه..مهربانی به " ضعیفان " از نظر اون درست نیست که اون هم فلسفه ها و دلیل های خاص خودشو داره..

در مورد اواخر زندگیش درست و کامل اطلاع ندارم اما گمون نمیکنم توصیفتون دقیق باشه..

نه این چه حرفیه خوشحال شدم نظرتونو دیدم :)
دارم به این فکر میکنم که واقعا چه حرف درستی ... مثلا خود من همیشه سعی کردم در مقابل اشتباه ِ آدما کوتاه بیام و گذشت کنم .. همین منو طلبکار کرده .. وشاید یه توهم فداکاری وبزرگی توم ایجاد کرده که در حد ظرفیتم نبوده .. و یه روز سر ِ یه اشتباه ِ شاید حتی از قبلیا کوچیکتر ستم و رنج بزرگیو بهشون روا داشتم و خودمم خیلی اذیت شدم .. اما وقتی تلافی کنی دیگه طلب و حس منفی نمیمونه تا انباشت بشه .. / سوای این برداشت که میشه داشت از دوخط آخر که ستمکار ِ ابلهو جری هم میکنه بخشش ..
پاسخ:
توضیحاتتون خیلی خوب بود فقط یک نکته این که این توصیه ، یک جورهایی حال طرف مقابل ( که گاهی میتونه خود ما باشیم ) رو هم در نظر گرفته..بخشیدن گاهی باعث تحقیر طرف مقابل میشه..
  • .: جیرجیرک :.
  • تقابل بسیار متفاوتیه نسبت به اونچه که پیش تر شنیده یا خونده بودم. 
    پاسخ:
    بله با تحلیل عرف متفاوته..فکر میکنم کاملا در خلاف آموزه های مسیح باشه..در مورد ادیان دیگه نمیدونم..
    دشمنم اگر احساس خواری کنه میتونه اهمیتی داشته باشه؟!!
    پاسخ:
    فکر کنم آره..شکست دادن یک دشمن  قدرتمند و مغرور دستاورد بزرگتریه..
    و اینکه این فقط در مورد دیگران نیست..در مورد خودمون هم هست..ما هم دشمنان کسان دیگه ای هستیم به هرحال..
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی