دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

با این ها از تابستان تان حظ ِ بیشتری ببرید :)

چهارشنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۴۳ ب.ظ


میلیارد ها آهنگ در اینترنت وجود داره و هر روز به تعدادشون اضافه میشه..فکر میکنم میلیون ها کتاب تا به حال به چاپ رسیده باشه.. و هزاران فیلم به روی پرده های سینما رفته باشه..

ما عمر و زمان محدودی برای  تجربه کردن همه ی این ها داریم.. نه . تقریبا محاله خودمون به تنهایی بتونیم مزه ی همشون رو بچشیم..پس چیکار میتونیم بکنیم ؟

شاید یکی از راه هاش همین باشه که بهترین تجربه هامونو با هم به اشتراک بذاریم..اون وقت یک لیست اولویت ها شکل میگیره و انتخاب ها آسون تره میشه.. طبیعت رو چه دیدید ، شاید سلیقه هامون به هم نزدیک بود و از تجربه های پیشنهادی همدیگه حسابی لذت بردیم :)

به دعوت دوست ِ عزیز..نویسنده ی وبلاگ سایه ی سفید..


معرفی فیلم :

در افسانه ها آمده که در زندگی هر کس هفت فیلم وجود داره که بیشترین میزان احساس و همدلی را در او بر می انگیزه..به عبارت دیگه هرکس هفت فیلم داره که عاشقشون میشه..هرکسی هفت فیلم ِ زندگی داره..و برای من این هفت فیلم عبارتند از :


اگه اینها رو ندید ، شک نکنید و اول از همه تماشاشون کنید.. من همیشه در این قسمت فیلم معرفی کردم..فکر میکنم همشون ارزش تجربه کردن دارند..همینطور در قسمت Cinema  ، زیر پوسترها به فیلم هایی که فرصت معرفی کردنشون رو نداشتم ، امتیاز خودمو دادم..این لیست همیشه آپدیت میشه..اگه سلیقه ی من ( سه ستاره ها و بالاتر )  با سلیقه شما همخوانی داشته باشه میتونید ازش استفاده کنید..


 فیلم های ایرانی :

  1. شب های روشن - فرزاد موتمن
  2. مجموعه آثار علی حاتمی (سوته دلان ، مادر و ...)
  3. مجموعه آثار بهرام بیضایی (باشو غریبه کوچک ، مرگ یزدگرد و .. )
  4. گوزن ها - کیمیایی
  5. کتاب قانون - مازیار میری
  6. ابد و یک روز - سعید روستایی
  7. هامون - داریوش مهرجویی
  8. بید مجنون - مجید مجیدی
  9. بوی کافور ، عطر یاس- بهمن فرمان‌آرا



سریال


  1. Breaking Bad
  2. House of Cards
  3. Friends
  4. Rick & morty
  5. How I Met Your Mother



معرفی کتاب :


1. چگونه کتاب بخوانیم ! - مورتیمر آدلر  / از من میشنوید ، هرکتابی در دست دارید ، پایین بگذارید و خواندن این کتاب را شروع کنید..


رمان :


2.پَر-شارلوت مری ماتیسن / یکی از عاشقانه ترین کتاب هایی که خواهید خواند..

3.آتش بدون دود / هفت جلد - نادر ابراهیمی / نادر ابراهیمی مثل همیشه شگفت زده تان خواهد کرد . حداقل سه جلد اول را بخوانید . البته با شروع کردن جلد اول ، بقیه اش دست خودتان نخواهد بود !

4.شن های زمان - سیدنی شلدون / از معدود رمان هایی که دوبار خوانده ام

5.هویت - میلان کوندرا

6.برادران کاراموزف / داستایوسکی

4.دست های آلوده - ژان  پل سارتر



ادبیات نوجوان :


1.نبرد با شیاطین - دارن شان / دنیایی که دارن شان خلق کرده حسابی هیجان زدتون میکنه

2.کوه های سفید  - جان کریستوفر

3.سی و پنج کیلو امیدواری -  آنا گاوالدا


فلسفه :


1.معمای زندگی | نوشته فرناندو ساواتر


شعر :


1.غزلیات سعدی / واقعا نمیفهمم بعد سعدی ، بقیه به چه امیدی شعر (عاشقانه) سرودند :)

2.دیوان اشعار صائب تبریزی

3.شعر نو - برای مبتدیان جوان - مسعود خیام


تاریخ :


دو قرن سکوت - عبدالحسین زرین کوب



موسیقی:


{ Jerry Goldsmith - Theme from Papillon }

{Freydoon Farokhzad - Dele zar }

{Fereidoon Farokhzad - Ashiane Man }


بقیه انتخابامو میتونید اینجا بشنوید..



در پایان دعوت میکنم از وبلاگ نویسان عزیز ، زهرا خانوم  (ناگفته های واقعی ) ،هستی خانوم ( عصیان بودن ) ، ( الهام خانوم ( یادداشت ها )  ، MS Blue ، سوگند خانوم ( مشغول خودم ) و  حدیث خانوم ( معبد دل ) تا اگه تمایل داشتند در این مجموعه حضور داشته باشند..

و البته تمام کسانی که دوست دارند دیگرانو در تجربه های گزینش شده شیرین و خاطره انگیزشون سهیم کنند ، تعارف نکنید.. :)

  • موافقین ۱۰ مخالفین ۰
  • چهارشنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۴۳ ب.ظ
  • Mohammad Mahdi ..

نظرات  (۴)

چه پست عالی
ممنون
پاسخ:
:)
چه کار ِ قشنگی ... 
البته شما همیشه لطف میکنید و سوای این چالشا و دعوتا  تجربیاتتونو تو همه این زمینه ها به اشتراک میذارید تا ما هم حظ ببریم .. بیشتر ِ پیشنهادای ارزشمند این پست ُ پیش تر به واسطه ی معرفی خودتون دیدم و خوندم و از طبع و ذوق و سلیقتون لذت بردم .. بابتشون ممنون .

+ و خیلیم ممنون بابت دعوت من .. حتما انجام میدم .


پاسخ:
شما همیشه به من  لطف دارید :)
ممنون که قبول کردید ، منم همیشه از انتخابای شما لذت بردم . امشبم دارم 500 days of summer رو میبینم که  به نظرم خیلی عالیه  :)
عحب چیزِ فوق العاده ایه :)
از اونجایی که احساس میکنم سلیقه هامون نزدیک به همه از اول معرفیهات شروع میکنم و دانلود میکنم و میبینم و میخونم و گوش میدم ;)

یخورده وقت میبره منم همچین پستی آماده کنم اما در اولویت قرارش میدم
ممنونم برای دعوتت خییییلی خوبه این کار 3> حتما انجامش میدم
پاسخ:
ممنون که قبول کردید..عیبی نداره هروقت فرصت کردید ..خیلی خوشحال میشم انتخاباتونو ببینم :)
  • .: جیرجیرک :.
  • ممنونم ازتون که وقت گذاشتین و این پست رو نوشتین. طبق تجارب قبلی، سلیقه ی خوبتون در انتخاب کتاب و فیلم ثابت شده ست و قطعن این پیشنهادها قابل استناد هستن و باید که دیده و خونده بشن. عالی ^_^
    پاسخ:
    خیلی لطف دارید شما..منم ممنونم که نظر منو خواستید و دعوتم کردید :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی