دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

هرچه را میشنوید باور نکنید..

شنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۴۶ ق.ظ


یکی از دوستان مطلبی برام کامنت گذاشتند بدین شرح...

 

"راز بزرگ هستی پاسخ داده شد.

 روزدوم نوامبر مصادف با ۱۱ آبان ۱۳۹۴ مجله ی scientist در سر مقاله ی اصلی خود با تیتر بزرگ نوشت : بهشت و جهنم وجود دارد!

 بیل برایسون سردبیر این مجله در پیش گفتار به طور مفصل در خصوص پروژه ی۱۶ ساله ی گروهی از دانشمندان کشورهای آلمان،انگلیس،سوییس و آمریکا که به طور محرمانه انجام شده است قلم زد.به گفته ی او انتشار این نتایج پس از قطعی شدن در تاریخ ده سپتامبر سال ۲۰۰۱۱ برای بررسی مجدد برای مدت چهار سال به تعویق افتاد .آنچه که به طور خلاصه از این تحقیقات حاصل شده است این است که هر انسان در طول زندگی بر اساس تفکرات ذهنی امواج‌ و فرکانساهایی در نرون های مغز ایجاد میکند که همان حامل های دستوری هستند.برای نمونه تفکر خشم آلود منهتی به صدور امواج سطح آلفا با فرکانسهای شدید و بسیار کوتاه در سطح رشته های نرونی شده و باعث ایجاد سیلان هورمونهای خاص از جمله آدرنالین میگردد.ازین رو هر خصوصیت و ویژگی اخلاقی که در ذهن انسان شکل میگیرد این تاثیر را در بدن انسان گذاشته و سطحی از امواج ایجاد میکند.دانشمندان با بررسی تاثیراین امواج بر روی طول موج نوسان پروتون های سازنده ی سلولهای یک مغز که از آن در حالات مختلف نمونه برداری شده بود به این نتیجه رسیدند که مقادیراین طول موج ها برای پروتون ها در حالتهای مختلف متفاوت بوده است.از طرف دیگر با انبساط هستی پس از بیگ بنگ و گسترش بدون انتهای کل هستی به سمت نیروهای گرانشی فرا کیهانی ، کل هستی نهایتا به دو لایه در هم پیچیده در بستر بی انتها گسترش می یابد که بخشی نیروهای سیاه‌چاله ای یا همان Dark forces و بخشی نیروهای روشن یا همان light forces میباشند.و پس ازمایشات ثابت شد پروتونهای مغز در حالت منفی جذب نیروهای سیاهچاله ای و پروتونهای مغز در حالت مثبت جذب نیروهای روشن میگردد.به گفته ی ریچارد هایزگر دبیر اجرایی تیم آزمایشاتی هر سلول پس از مرگ در طول میلیونها سال به ذرات بنیادین تقسیم شده که براساس طول موج ذرات زیر اتمی همچون پروتونها که در روابط کوانتومی رفتار میکنند دارای یک حافظه ی ثبت شده می باشند که به سمت نیروهای تاریک و یا روشن کشانده میشوند.به عقیده ی ریچارد هایزگر آنچه که از برزخ در کتب آسمانی یاد شده است در واقع طول بازه ی زمانی این اجزا در مسیر حرکت خود بعد از تجزیه ی یک جسد تا رسیدن به سیاه چاله های با درجه حرارت بیش از ۵۰۰ ملیون درجه فارنهایت(جهنم) و یا لایه های نورانی با دمای سازگار برای بقای اجزای اتمی(بهشت) می باشد.انتظار می رود این نتایج شگفتی آور اثرات بسیار مهمی را در نظام فلسفی و اخلاقی جهان ما داشته باشد.چرا که با در نظر گرفتن اثبات علمی وجود بهشت و جهنم هر یک از ما به این خواهیم اندیشید که پروتون های سلولهای ما به کجا خواهند رفت؟ بهشت یا جهنم؟"

 

منبع :مجله نشنال ساینتیست www.nationalscientists.com 


پاسخ شایعه 

1. وب سایتی که نویسنده متن آن را به عنوان منبع متن معرفی کرده تنها یک موتور جستجوی مطالب متنوع و گوناگون است که فقط مطالب درخواستی کاربر را در موضوعات محدودی که خود سایت معین کرده در بین مطالب منتشر شده در سایتها جستجو می کند و خود به عنوان منبع به کار نمی رود!!!

www.nationalscientists.com

2. در صورتیکه مجله Scientists که در ابتدای متن از آن صحبت شده، آدرس اینترنتی ذکر شده را داشته باشد،باز هم در تاریخ 11 ابان 94 مصادف با دوشنبه 2 نوامبر 2015 چنین مطلبی نوشته نشده است!!

ـ آدرس خبرخوان مجله مذکور که تاریخ مطالب در آن مشخص است:

http://www.the-scientist.com/?rss.feed

3. مجله مذکور نیز سردبیری به نام بیل برایسون ندارد.هیئت تحریریه این مجله را می توانید در لینک زیر ببینید:

http://www.the-scientist.com/?home.about

4. نه تنها نام «ریچارد هایزگر» ـ که دبیر اجرایی معرفی شده ـ یافت نشد، «بیل برایسون» انتخابی هوشمندانه است. از این نام سه تا در تاریخ وجود دارد! اولین آنها سیاستمداری استرالیایی است که در 1973دار فانی را وداع گفته!دیگری روزنامه نگاری آمریکایی است که در 1986 فوت کرده و تنها بیل برایسون زنده، طنزنویس اهل آمریکاست!

https://en.wikipedia.org/wiki/Bill_Bryson_%28politician%29

https://en.wikipedia.org/wiki/Bill_Bryson,_Sr.

https://en.wikipedia.org/wiki/Bill_Bryson

5. نه تنها در این دو منبع بلکه در هیچ منبع معتبر فارسی و انگلیسی چنین مطلبی یافت نشد. منابع انگلیسی مانند:

www.euronews.com

www.sciencenews.org

www.newscientist.com

و منابع فارسی همچون:

بخش علم و فناوری ایسنا:

http://www.isna.ir/fa/service/Science%20and%20Tech

بخش علم و فناوری بی.بی.سی:

http://www.bbc.com/persian/science

 

6. به نظر می رسد نویسنده متن، برای اثبات حرف خود دست به دامان تخیل شده باشد تا عقل و علم! این نکته به وضوح در محاسبه درجه حرارت جهنم و بقای اجزای اتمی در لایه های نورانی پیداست! نویسنده بلاشک در مورد اینکه دمای بهشت عجیب ایشان با کجا سازگار است که آن را «دمای سازگار» خوانده، توضیحی نداشته است!

 

آدرس کانال آنتی شایعه در تلگرام https://telegram.me/Anti_shayee

+(این حرف من علمی نیست اما ) تنها با خوندن عنوان این مطلب هم میشه متوجه شد این مقاله شایعه ای بیش نیست ! این پست هم صرفا مثالیه برای باور نکردن هرچیزی که میخونیم..هیچ مطلب و شنیده ای رو بدون رفرنس و از اون مهم تر چک کردن شخصی مراجع باور نکنید..شاید این اولین اصل هر تحقیق علمی باشه..

انجام دادن این کار همیشه هم آسون نیست و درواقع بسیار وقت گیره..خوشبختانه گروه هایی مثل آنتی شایعه و گمانه ، با درخواست شما این کار انجام میدن...هرچند تقریبا هیچکدوم از این گروه ها هم بی طرف نیستند . به هرحال سنجش شخصی هر موضوع با عقل و فکر و جست و جوی خودتون قبل از باور کردن و پذیرفتن هر حرفی لازمه...


  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • شنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۴۶ ق.ظ
  • Mohammad Mahdi ..

نظرات  (۲)

 اگر در کل سیستم آموزشی ما فقط کمی درباره ی ناتورالیسم علمی چیزی آموزش می دادند، این شایعات غیر علمی به سرعت دور انداخته می شدند.
پاسخ:
همین طوره

حالا میشه این لینک رو هم ببینینhttp://www.gateofknowledge.com/einsteins-correspondence-grand-ayatollah-boroujerdi-jerusalem-trip

می خوام بدونم نامه ی انیشتین با بروجردی صحت داره یا نه؟

یا اگر هم نداشته باشه نظریه ی نسبیت هیچ گونه نمی تونه در این موضوع دخیل باشه؟

اون مطلب رو هم در قالب یه پی ام گرفتم و واقعا دنبال اثباتش ندفتم

پاسخ:
فکر نمیکنم صحت داشته باشه
اینجا رو بخونید

http://www.gomaneh.com/329/%D8%A7%DB%8C%D9%86%DB%8C%D8%B4%D8%AA%DB%8C%D9%86%D8%9B-%D8%A2%DA%AF%D9%86%D9%88%D8%B3%D8%AA%DB%8C%DA%A9-%DB%8C%D8%A7-%D8%B4%DB%8C%D8%B9%D9%87%E2%80%8C%DB%8C-%D8%A7%D8%AB%D9%86%DB%8C-%D8%B9%D8%B4%D8%B1/

متنشم میذارم..


ینیشتین؛ آگنوستیک یا شیعه‌ی اثنی عشری؟!

مدتی است صحبت از نامه‌ی اینیشتین به آیت‌الله بروجردی و مسلمان شدن مخفیانه‌ی اوست. این نامه حتی در سایت آیت الله بروجردی آمده است.

 

اما آنچه ما را به تحقیق واداشت سبک نگارش این نامه و شناخت مختصر از اعتقادات آلبرت اینیشتین بود.
• جستجو برای یافتن شخصی به نام ابراهیم مهدوی (مدعی در اختیار داشتن نامه) بی نتیجه ماند! تنها در یک مقاله در ویکی‌پدیا به نام او اشاره شده است. جستجو درباره‌ی نام او به انگلیسی و منابع دیگر نیز سرنخی جز ترجمه‌ی نامه‌ی مذکور نداد!
• این نامه به اعتراف اطرافیان آیت‌الله بروجردی تا کنون پیدا نشده و ایشان در این باره هیچ صحبتی نکرده و سندی باقی نگذاشته‌اند.
• به اعتراف نوه‌ی آیت‌الله بروجردی شاهدی بر این مدعا وجود ندارد و تلاش آنان بر مکاتبه و یافتن مدعیان بی نتیجه مانده است.
• جالب است که در تمام داستان‌های جعلی در باب اینیشتین همواره رد پایی از دکتر حسابی دیده می‌شود! جالب‌تر آنکه ارتباط دکتر حسابی با اینیشتین همواره از جانب مجامع علمی کشور و بخصوص فیزیک‌دانان رد شده است! در بیوگرافی ایشان بخش «برخوردهای اغراق آمیز و انتقاد از آن» را ببینید.
• درباره‌ی پرداخت بخشی از هزینه‌ی خرید این نامه، با ارسال ایمیل از شرکت بنز سؤال کردیم. پس از مدتی طولانی در پاسخ، خرید این نامه توسط مسئولین این شرکت تکذیب شد. آنان اعلام کردند که پرداخت هزینه‌ای این‌چنین هنگفت در آن بازه‌ی زمانی برای نامه‌ای جعلی که حتی مالکیت آن قرار است به شخصی در لندن واگذار شود بی معنی است!
و البته داستان پرداخت قیمت و دلایل پرداخت هزینه‌هایی چنین سنگین آنقدر غریب است که باور آن بسیار دور از ذهن می‌نماید! (به عنوان مثال پرداخت یک میلیون دلار از طرف بنز چون او آلمانی بوده و همین مقدار از طرف فورد چون او در امریکا می‌زیسته! یا داستان مضحک کندی و یا پرداخت هزینه از طرف تایتانیک که چندین دهه پیش از آن غرق شده اصولاً احمق فرض کردن خواننده است!)
• برای کسانی که به زبان آلمانی آشنا هستند شروع نامه آن هم برای یک آلمانی زبان خنده دار است! نامه با herzliche grüße von Einstein شروع شده؛ حال آنکه این اصطلاح اصولاً در پایان نامه‌ها استفاده می‌شود که معروف به Grußformel است! سایت سؤالات متداول گوته (معتبرترین منبع زبان آلمانی) را ببینید.
• در جایی از نامه از قول اینیشتین آمده:

«هنگامی که ورزش‌های رزمی از جمله کاراته، جودو و کنگ‌فو و مانند این چیزها {…} از شرق وحشی بی تمدن و خرچنگ‌خوار – یعنی چین و ژاپن و کره – به وسیله‌ی اروپا و آمریکا آمد، من از جمله مخالفان این گونه ورزش‌ها بودم و تأکید می‌کردم که چنین آداب و رسوم وحشیانه‌ای خشونت را در جامعه رواج می‌دهد.»

او مردم شرق را این‌گونه می‌دیده؟ پس چرا از فرو ریختن بمب اتم بر آنان ناراحت شده؟! این تغییر موضع آن هم در چند سطر پایین‌تر نشانه‌ی اشکال در جعل نیست؟!

«وقتی در ۶ آوگوست ۱۹۴۵ آن مرد ناپاک پلید (*۶*) اکتشاف فیزیکی من را – که کشف نیروی نهفته در اتم بود – همچون صاعقه‌ای آتش‌بار و خانمان‌سوز بر سر مردم بی دفاع هیروشیما فرو ریخت، من از شدت غم و اندوه مشرف به مرگ شدم و در صدد برآمدم که موافقتنامه‌ای بین‌المللی به امضا و تصویب جهانی برسانم.»

  • چرا نامه‌ی اینیشتین به آقای بروجردی که به قم فرستاده شده و بایستی پس از خوانده شدن در دفتر ایشان موجود باشد سر از مجموعه‌ی یک تاجر یهودی بی‌نام در مکانی نامعلوم در آورده؟!
  • اما دیدگاه اینیشتین در باب دین چه بود؟ می‌توان گفت اینیشتین همواره در هاله‌ای میان آتئیست و آگنوستیک غوطه‌ور بود.

او در نامه‌ای در سال ۱۹۵۰ خطاب به برکوویتز می‌نویسد:

«نگرش من به خدا همچون یک آگنوستیک است. من معتقدم که زندگی در مجموعه‌ای از اصول اخلاقی برای یک دنیای بهتر نیازی به یک قانون‌گذار ندارد. به خصوص که این قانون‌گذار بر اساس سیستم پاداش و مجازات کار کند…»

برگرفته از کتاب تاریخچه‌ی علم غرب نوشته آنتونی آلیوتو.
او در ۲۴ مارس ۱۹۵۴ (سال نگارش نامه‌ی ادعایی به آقای بروجردی) می‌گوید:

«این دروغی است که بارها در مورد دین من تکرار شده. من به خدا اعتقادی ندارم، گرچه هیچ‌گاه آن را رد نکرده‌ام. چیزی در وجود من که می‌توان نام دین بر آن نهاد ستایش ساختار جهان است به همان میزان که علم می‌تواند شرح دهد.»

(کتاب آلبرت اینیشتین، جهت انسانی او)

او در نامه‌ای در سوم ژانویه‌ی ۱۹۵۴ (سال نگارش نامه‌ی ادعایی به آقای بروجردی) خطاب به اریک گوتکیند (فیلسوف) نوشت:

«کلمه‌ی خدا برای من چیزی بیش از نشان و محصول ضعف بشر نیست. کتاب مقدس برای من قابل احترام اما بسیار ساده و کودکانه است؛ نه تفسیری ارائه می‌کند و نه توجهی که در من تغییری ایجاد کند…»

در مورد اعتقادات دینی اینیشتین می‌توانید این لینک زیر راببینید و در پایان صفحه از رفرنس‌ها استفاده کنید.چه چیزی می‌تواند چنین شخصیت بزرگی را _ که به راحتی در باب خدا نظر می‌داد _ وادار به پنهان‌کاری یا «تقیه» کند؟! چرا او نباید با افتخار اعلام می‌کرد که شاگرد راستین آیت‌الله بروجردی و شیعه‌ی اثنی عشری است؟! اما اینکه چرا هیچ نهاد علمی و تحقیقاتی در این باب اظهار نظر نکرده بر ما پوشیده است. شاید هاله‌ای از تقدس گرداگرد آیت‌الله بروجردی مانع این امر بوده است…محمود فرجامی به قلم طنز در این باباستدلال‌هایی آورده و در پایان می‌نویسد:
«ساختن داستان‌های محیرالعقول عامه پسند، نشان از آن دارد که شما مردمی هستید ساده‌دل که عاشق افتخار آفرینی‌ها و ستایش شدن‌های خیالی هستید»

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی