دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

دچــآر باید بود..

گیرم که هم نیابم، شادم به جستجویش!

تمام ماجرا همین است

دوشنبه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۴، ۰۸:۲۳ ب.ظ


مست شوید
تمام ماجرا همین است
مدام باید مست بود

تنها همین
باید مست بود تا سنگینی رقت‌بار زمان
که تو را می‌شکند
و شانه‌هایت را خمیده می‌کند را احساس نکنی


مادام باید مست بود
اما مستی از چه ؟

از شراب از شعر یا از پرهیزگاری
آن‌طور که دلتان می‌خواهد مست باشید..


و اگر گاهی بر پله‌های یک قصر
روی چمن‌های سبز کنار نهری

یا در تنهایی اندوه‌بار اتاقتان

در حالیکه مستی از سرتان پریده یا کمرنگ شده ، بیدار شدید

بپرسید از باد از موج از ستاره از پرنده از ساعت
از هرچه که می‌‌وزد

و هر آنچه در حرکت است
آواز می‌خواند و سخن می‌گوید..

بپرسید اکنون زمانِ چیست ؟

و باد ، موج ، ستاره ، پرنده
ساعت جوابتان را می‌دهند..


زمانِ مستی است
برای اینکه برده‌ی شکنجه دیده‌ی زمان نباشید

مست کنید
همواره مست باشید

از شراب از شعر یا از پرهیزگاری


آن‌طور که دل‌تان می‌خواهد...


{ شارل بودلر }


+ترجمه سپیده حشمدار

  • موافقین ۵ مخالفین ۰
  • دوشنبه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۴، ۰۸:۲۳ ب.ظ
  • Mohammad Mahdi ..

نظرات  (۴)

خیلی جالبه ... من این شعرو فراموش کرده بودم که تو وب ِ شما هم خوندم .. و امروز که دوباره جای دیگه ای خوندم و بعد ِ اینکه تو وبلاگم پست کردم .. شنیدم ترجمه ی داریوش شایگان از این شعر بهتره .. و تا اولین خط شعر رو سرچ کردم تو صفحه اول ِ گوگل اومد صفحتون .. کامنت ِ خودمُ هم دیدم : ) ببخشید ... 

خیلی خیلی نابه ...
پاسخ:
گاهی پیش اومده من خودم یادم نبوده یه شعر یا مطلبو اینجا قرار دادم ، شما که جای خود دارید :)
فکر میکنم به خاطر حجم وحشتناک اطلاعاتی که هر روز باهاش مواجه میشیم..

بله واقعا نابه..از شعرهای مورد علاقم

مستی حاصل از شرابو مواد مخدر رو میشه به تاثیر الکل روی سلولهای مغز نسبت داد! مادی گراها برای آرامش حاصل از پرهیزگاری و دعا چه توضیح مادی دارند؟!؟

پاسخ:
من تقریبا چیزی از نورولوژی نمیدونم ولی اونطور که خوندم تمام اعمال و افکار و احساسات ما به صورت جریان های مغزی در بخش های مختلف دستگاه عصبی اثر میکنند..مغز ما سیستم پاداش داره و اگر چیزی باعث رضایت ما بشه موادی مثل اندورفین تولید میشه که در واقع مخدرهای طبیعی بدن هستند و باعث ایجاد لذت در ما میشن.. مقالاتش هم میتونید گوگل کنید..
آخ .. چقــــــدر قشنگ .. اما چقــــدرم سخت .. مستی تو تنهایی شاید ولی با آدما سخته نیست ؟
پاسخ:
سخته ، اکه نگیم که غیرممکنه
اما به نظرم میشه با آدم ها ارتباط داشت و با اینحال اون خلوت هم حفظ کرد..ولی زیر نگاه های غریبه و نامحرم ممکن نیست..
درود

دختر آتش پرست

جام هدایت به دست

گوشه ی چشمی نمود

بر من داغ از شکست

دست به دستم چو داد

صاعقه از دست جست

خاک جدایی شکافت

در دل سردم نشست

تا که شدم داغ گفت

آتش من از می است

آن می روشن که او

کرده نهان در الست

زیر گلم تا تو را

مست کند مست مست

مست شدم فاش گفت

حال مرا می پرست

خوب در عالم ببین

جز لب من هیچ هست


پاسخ:
درود زیبا بود : )
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی